Cuvinte care se văd, gesturi care se aud
https://www.ziarulmetropolis.ro/cuvinte-care-se-vad-gesturi-care-se-aud/

Proiectul „Cuvinte care se văd, gesturi care se aud”, care se va desfăşura în perioada 14 martie — 24 aprilie 2018 , îşi propune să faciliteze accesul la cultură prin intermediul spectacolului teatral pentru persoanele cu deficienţe de auz şi totodată să determine comunitatea locală să conştientizeze nevoile speciale ale acestora, precum şi modul specific de comunicare în spaţiul educaţional.

Un articol de Petre Ivan|14 martie 2018

Vineri, 16 martie 2018, ora 14:00, va avea loc inaugurarea proiectului educaţional Cuvinte care se văd, gesturi care se aud, care are ca scop facilitarea accesului la cultură pentru persoanele cu deficienţe de auz, prin intermediul spectacolui teatral.

Proiectul reprezintă un parteneriat derulat de Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti, prin Programul PROEDUS CIVITAS, finanţat de către Primăria Municipiului Bucureşti. Beneficiarii direcţi ai proiectului sunt 50 de elevi cu deficienţe de auz alături de 25 de elevi din unităţi şcolare obişnuite, profesorii şi părinţii acestora, precum şi 17 actori ai Teatrului EXCELSIOR, implicaţi voluntar în această iniţiativă.

Evenimentul va începe cu o sesiune de discuţii privind accesibilizarea actului cultural pentru persoanele cu deficienţe de auz, conştientizarea nevoilor speciale ale acestora şi modalităţile de comunicare din spaţiul educaţional şi se va încheia cu un scurt program artistic susţinut de către elevii cu deficienţe de auz din cele trei unităţi de învăţământ special implicate în proiect.

În perioada 19 martie – 13 aprilie a.c., cei 75 de elevi vor participa alături de profesorii lor coordonatori şi de actorii Teatrului EXCELSIOR la o serie ateliere de iniţiere în limbajul mimico-gestual ce se vor finaliza cu un spectacol de teatru susţinut de copiii cu deficienţe de auz, în cadrul Festivalului Cuvinte care se văd, gesturi care se aud, ce va avea loc pe 17 aprilie 2018, la Sala Palatului din Bucureşti.

****************
Beneficiile majore ale proiectului Cuvinte care se văd, gesturi care se aud constau în: sprijinirea elevilor, profesorilor şi actorilor implicaţi în însuşirea limbajului mimico-gestual şi a specificului comunicării cu persoanele deficiente de auz; implicarea elevilor deficienţi de auz în activităţi de educaţie non-formală în vederea acumulării de cunoştinţe şi competenţe menite să amelioreze calitatea educaţiei şi să le stimuleze interesul faţă de artele spectacolului / teatru; educarea publicului auzitor (elevi, părinţi şi profesori din unităţile de învăţământ obişnuite) în ceea ce priveşte acceptarea diversităţii ca formă de manifestare artistică şi de comunicare cu persoanele deficiente de auz, cu scopul integrării acestora în societate.

Foto: Cuvinte care se văd, gesturi care se aud – facebook

14
/09
/13

La 53 de ani, Antonio Pappano e considerat un al doilea Bernstein. Când nu dirijează sau nu face înregistrări, vorbește la radio și la televiziune despre Verdi, dar și despre Beatles. Săptămâna aceasta a venit la București, împreună cu orchestra di Santa Cecilia, pentru Festivalul „Enescu”.

14
/09
/13

Ioana Nicolaie va fi tradusă peste hotare. Romanele ,,Cerul din burtă’’ şi ,,O pasăre pe sârmă’’, de Ioana Nicolaie, ambele apărute în colecţia ,,Ego. Proză” a Editurii Polirom, vor fi publicate în traducere în Suedia, Bulgaria şi Serbia.

13
/09
/13

Love Building are astăzi o seară cu totul specială. Aceasta reprezintă mult așteptatul moment al premierei de gală a filmului, care va avea loc de la ora 19.30, la CinemaPRO.

13
/09
/13

Teatrul Nottara începe toamna în forță. Pe lângă deschiderea stagiunii, instituția organizează prima ediție a Festivalului Internațional de Teatru Fest(in) pe Bulevard, între 12 și 19 octombrie.

12
/09
/13

Martha Bibescu cu ,,Catherine-Paris'', una dintre cele mai importante figuri ale perioadei interbelice româneşti, și ,,Visătorul'' de Ian McEwan, sunt cele mai recente apariţii din colecţia de traduceri a Editurii Polirom.

12
/09
/13

CRONICĂ DE FILM. „Love Building”, debutul în lungmetraj al Iuliei Rugină, este o comedie de public despre ipostazele relaţiei de cuplu. Un film lipsit de profunzime, care păstrează însă distanţa regulamentară faţă de prostul-gust.