David Cronenberg va primi Leul de Aur pentru întreaga carieră la Veneţia
https://www.ziarulmetropolis.ro/david-cronenberg-va-primi-leul-de-aur-pentru-intreaga-cariera-la-venetia/

Regizorul canadian David Cronenberg va fi premiat cu Leul de Aur pentru întreaga carieră la ediţia de anul acesta a Festivalului de Film de la Veneţia. Cea de-a 75-a ediţie a Festivalului de la Veneţia va avea loc în perioada 29 august – 8 septembrie.

Un articol de |22 aprilie 2018

„Chiar dacă David Cronenberg a rămas ancorat la începuturi în teritoriile marginale ale peliculelor horror (…), a ştiut să construiască, film după film, un edificiu original şi personal”, a explicat într-un comunicat Alberto Barbera, directorul Mostrei veneţiene.

„Evoluând în jurul unei relaţii indisociabile între corp, sex şi moarte, universul său este populat de diformităţi (…) reflectând teama în faţa mutaţiilor produse în organism de ştiinţă şi tehnologie, boală şi decădere fizică”, a adăugat Alberto Barbera.

Va fi superb să primesc un Leu de Aur. Am iubit întotdeauna Leul de Aur de la Veneţia. Un leu care zboară cu aripi din aur este esenţa artei, nu? Este esenţa cinematografiei. – David Cronenberg

David Cronenberg, născut în 1943, în Toronto, este unul dintre cei mai cunoscuţi regizori contemporani, mai ales pentru inventarea unui gen aparte, horrorul visceral, ce explorează temerile şi obsesiile legate de transformarea propriului corp.

În filmele sale, psihologicul se împleteşte strâns cu fiziologicul. La începutul carierei, regizorul a explorat aceste teme mai ales prin filme horror şi SF, deşi opera lui s-a dezvoltat dincolo de aceste subiecte.

Printre cele mai cunoscute filme ale sale se numără „Videodrome”, „Musca/ The Fly”, „Halucinaţia/ Naked Lunch”, ecranizarea romanului omonim al lui William Burroughs, „Terapie de şoc/ Crash”, care a obţinut premiul special al juriului la Festivalul de la Cannes în 1996, „eXistenZ”, pentru care i-a fost decernat Ursul de Argint la Festivalul de la Berlin în 1999, „Spider”, „Umbrele Trecutului / A History of Violence”, „Cosmopolis”, ecranizarea romanului omonim al lui Don DeLillo, „Hărţi către stele/ Maps to the Stars”.

Foto: David Cronenberg – facebook

 

15
/05
/22

TIFF propune la ediţia din acest an un Focus Polonia, care cuprinde o selecție a Festivalului Internațional de Film New Horizons din Wrocław, producții contemporane, filme cult  și o retrospectivă Krzysztof Kieślowski.

12
/05
/22

“Unde este Anne Frank?, în regia israelianului Ari Folman, este o modalitate inedită prin care publicul poate aprofunda istoria dincolo de manualele școlare sau cărțile de istorie, un promotor al memoriei și al cultivării valorilor democratice, un instrument al educației despre Holocaust, despre importanța combaterii discriminării, rasismului și a atitudinilor extremiste”, declară reprezentanții Institutului Național pentru Studierea Holocaustului în Romania “Elie Wiesel”, în contextul lansării filmului în cinematografele din țară începnd cu 20 mai.

12
/05
/22

În paralel cu cea de-a 15-a ediție a festivalului One World Romania, în luna mai se vor desfășura mai multe evenimente KineDok, inclusiv în cadrul festivalului. Programul promovează filmul documentar în spații neconvenționale din șase țări partenere: Republica Cehă, Slovacia, Ungaria, Croația, Georgia și România.

10
/05
/22

Cel mai complex proiect documentar dedicat naturii din România vine la HBO Max. „România sălbatică”, realizat de Dan Dinu și Cosmin Dumitrache, va putea fi vizionat de abonații platformei de streaming din 12 mai, pe parcursul a trei episoade. În iulie, miniseria va fi difuzată și pe HBO.

09
/05
/22

Walter Robinson, jurnalistul care a condus echipa Spotlight din cadrul publicației Boston Globe în investigația care a primit în 2003 premiul Pulitzer pentru Public Service vine la București, pentru cea de-a 11-a ediție Superscrieri.

29
/04
/22

CRONICĂ DE FILM "Spioni de ocazie" (2021), noul documentar al Oanei Giurgiu, disponibil în cinematografe, aduce în atenţie o poveste fascinantă de spionaj din timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, care a vizat şi România. Formal, însă, filmul nu se ridică la înălţimea subiectului său.