De la Cannes la București, QUINZAINE DES REALISATEURS revine la BIEFF!
https://www.ziarulmetropolis.ro/de-la-cannes-la-bucuresti-quinzaine-des-realisateurs-revine-la-bieff/

Festivalul Internaţional de Film Experimental Bucureşti BIEFF continuă în 2012 colaborarea cu QUINZAINE DES REALISATEURS, secţiune a Festivalului de la Cannes al cărei centru de interes este reprezentat de tendinţele radical inovatoare din cinematografia contemporană.   QUINZAINE DES REALISATEURS revine la BIEFF cu cele mai interesante scurt metraje ale ediţiei de anul acesta – 90 […]

Un articol de |10 octombrie 2012

Festivalul Internaţional de Film Experimental București BIEFF continuă în 2012 colaborarea cu QUINZAINE DES REALISATEURS, secţiune a Festivalului de la Cannes al cărei centru de interes este reprezentat de tendinţele radical inovatoare din cinematografia contemporană.

 

QUINZAINE DES REALISATEURS revine la BIEFF cu cele mai interesante scurt metraje ale ediției de anul acesta – 90 de minute de experimente cinematografice captivante, prezentate în premieră în România.

Secţiune paralelă a Festivalului de la Cannes creată de Sindicatul Regizorilor Francezi în timpul tumultuoaselor evenimente din mai 1968, QUINZAINE DES REALISATEURS şi-a asumat misiunea de a cultiva un teren fertil unde Festivalul de la Cannes să descopere în mod constant viitorii săi autori prestigiosi. Înca de la începuturile sale, QUINZAINE DES REALISATEURS a prezentat primele filme ale lui Werner Herzog, Rainer Werner Fassbinder, Ken Loach, Jim Jarmusch, Michael Haneke, Robert Bresson, Manoel de Oliveira etc.

Programul va fi reprezentat la București de domnul Christophe Leparc, managing director al QUINZAINE DES REALISATEURS, invitat de asemenea în calitate de membru al juriului BIEFF 2012. Colaborarea BIEFF cu QUINZAINE DE REALISATEURS este posibilă datorită sprijinului generos oferit de Institutul Cultural Francez și UNIFRANCE.

QUINZAINE DES REALISATEURS propune publicului bucureștean o selectie de filme extrem de speciale, care, după premiera mondială de la Cannes, au sedus audiențele și juriile a numeroase festivaluri de film din întreaga lume.

Desemnat Cel Mai Bun Scurmetraj la QUINZAINE DES REALISATEURS 2012, THE CURSE este o tulburatoare parabolă socială, despre conflictul între libertatea personală și convențiile sociale. Tânăra protagonistă, Fatine, încă necăsătorită, e surprinsă într-un moment intim cu iubitul ei de către un copil din sat, urmat apoi de un întreg grup de copii care încep s-o șantajeze, amenințând să-i dezvăluie secretul. Din frică profundă față de oprobiul public, tânăra cedează treptat presiunilor lor. Ce pare la început un joc devine o alunecare periculoasă pe panta (auto)degradării umane: Fatine ajunge să se prostitueze pentru o pungă de bomboane și o Coca Cola. Mai mult decât o victimă a societății, tânăra devine o victimă a ei însăși. Faptul că agresorii sunt copii face ca situația să fie cu atât mai amenințătoare și mai opresivă.

 DrawnFromMemory2

Punând în discuție granița dintre realitate și ficțiune, DRAWN FROM MEMORY e un fermecator scurt metraj auto-reflexiv, în care tehnica „filmului în film” este explorată într-un mod inovator. Un student la film realizează împreună cu bunica sa, al cărei mare vis a fost să devină actriță, o reinterpretare a unor scene memorabile din filme clasice precum The Birds, Psycho sau Rosemary’s Baby. Pe parcurs, Alzheimer-ul de care suferă bunica avansează, interpretarea rolurilor devenind imposibilă. Demersul regizorului Marcin Bortkiewicz e unul extrem de personal, filmul devenind o scrisoare de dragoste adresată bunicii și cinema-ului în aceeași măsură.

 Konigsberg2

„Un poem filosofic de mare rafinament” (potrivit NISIMASA – Rețeaua Europeană a Asociațiilor Tinerilor Profesioniști de Cinema), KONIGSBERG e o savuroasă tragi-comedie „existențialistă”, amintind de umorul absurd, reflexivitatea melancolică și estetica picturală a filmelor lui Roy Andersson. Domnul Konigsberg pare să aibă o viață perfectă: are o mică afacere prosperă, e un fericit soț si tată înconjurat de o familie iubitoare, în timpul liber savurează plăceri precum vânătoarea. Sub masca acestei fericiri se ascunde însa o tristețe iremediabilă: vânătoarea e mai degrabă o terapie decât un hobby, în vreme ce familia înseamnă mai curând indiferență, necomunicare și singuratate. Domnul Konigsberg simte că pierde rațiunea de a exista.

 TheLivingDead2

Amintind de poezia alienării din filmele lui Gus van Sant, seducătorul THE LIVING DEAD este un portret senzual al unei tinere generații „pierdute”, consumate de un perpetuu hedonism autodestructiv. Adolescenții par să facă tot ce parinții lor le interzic: droguri, alcool, sex anonim. Filmul însa merge în adancime, căutând motivele lor profunde. Într-o societate alienantă și materialistă, auto-distrugerea pare să devină forma lor autentică de exprimare și protest. Într-o narațiune curajos fragmentată, la granița realismului cu suprarealismul și oniricul, THE LIVING DEAD tulbură, seduce, provoacă.

Festivalul Internaţional de Film Experimental Bucureşti BIEFF este organizat de Asociaţia Cultură şi Imagine şi susţinut de Centrul Național al Cinematografiei, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică, Universitatea Națională de Arte, Le Fresnoy Studio National des Arts Contemporaines, Jameson, JTI, Romania Film, Fundația Konrad Adenauer, UNIFRANCE, Institutul Francez, Forumul Cultural Austriac, ALLTUR, Institutul Polonez, Kraftmark, Design Forge.

PARTENERI MEDIA: Radio Guerrilla, Cinemagia, Cinemarx, Filmreporter, Cinefan, HBO, 24FUN, B365, Liternet, VICE, Orasulm.eu, Artactmagazine, Metropotam.ro, Filmetari, Veiozaarte, 121, Urban.ro, Hotcity.ro, Studentie.ro, Port.ro, Hipmag.ro, ifestival.ro.

 

29
/08
/17

Tocmai s-a sfârșit cea de-a opta ediție a Divan Film Festival (Divanul Degustătorilor de Film și Artă Culinară). Cum a fost?

29
/08
/17

Jucăm cu Armenia şi aceasta este o veste cu adevărat bună, având în vedere că singura victorie oficială la cârma echipei României a germanului Daum este în faţa acestei echipe.

29
/08
/17

Calul era unicul motiv de mândrie al lui Florea. Căruţa nu, pentru că în zilele geroase de iarnă din ea mai rămâneau doar osiile și roțile, restul intra pe foc.

29
/08
/17

Una dintre cele mai iubite și cunoscute ecranizări din istoria cinematografiei românești, Moromeții, va avea parte de o continuare, la 30 de ani de la lansarea filmului regizat de Stere Gulea. Personajele lui Marin Preda se întorc pe marele ecran sub regia aceluiași cineast și surprinse de camera directorului de imagine Vivi Drăgan Vasile.

28
/08
/17

Actorul Orlando Bloom va produce şi va fi protagonistul serialului “Carnival Row” care va fi lansat de Amazon în 2019, informează Variety. Acţiunea serialului are loc într-un oraş neo-victorian în care creaturi mitice s-au refugiat din cauza războaielor care le-au distrus locurile natale.

28
/08
/17

“Simţurile nu înşală, judecata înşală.” - Johann Wolfgang von Goethe / „Dacă ne cercetăm bine, aproape întotdeauna vom găsi la noi un păcat pe care-l osândim la alţii.” – Lev Tolstoi. Lev Tolstoi şi Goethe, doi dintre sei mai importanţi gânditori ai lumii, s-au născut într-o zi de 28 august.

27
/08
/17

Romanul „Clar de femeie” (traducere din limba franceză de Daria-Laura Bârsan) a fost publicat la editura Humanitas Fiction în 2017. În original, cartea a apărut acum patruzeci de ani și a fost ecranizată de Costa-Gavras, în 1979. A ieșit un film de cinema inubliabil, cu Romy Schneider și Yves Montand.

26
/08
/17

Nicio altă societate nu a primit atât de mulţi imigranţi ca Statele Unite ale Americii, iar fiecare grup a contribuit cu ceva diferit şi unic la ceea ce reprezintă astăzi această naţiune. Poveştile celor care au creat America au fost reunite într-un nou serial difuzat de HISTORY®, începând de astazi, 26 august, de la ora 21:00.