„Destroyer”. Cinema convențional ★★
https://www.ziarulmetropolis.ro/destroyer-cinema-conventional/

CRONICĂ DE FILM Probabil din dorinţa de a contracara imaginea de frumuseţe rece, aproape artificială, pe care o proiectează de mulţi ani, Nicole Kidman a căutat un rol la polul opus. Părea să îl fi găsit în „Destroyer” (2018), un thriller poliţist al regizoarei americane Karyn Kusama.

Un articol de Ionuţ Mareş|24 ianuarie 2019

Atunci când își face apariția la locul unei crime în Los Angeles, Erin Bell (Nicole Kidman), detectiv tras pe linie moartă, este răvășită. Pare marcată de traume din trecut.

Iar pentru a evidenția această dezordine a personajului, Nicole Kidman are parte de o schimbare radicală de look – chip ridat, pâmântiu, îmbătrânit, și un păr cvasi-îmbâcsit.

Erin se mișcă greu și pare într-o suferință continuă. Astfel că miza filmului nu este atât investigarea crimei (care are, totuși, un rol important, așa cum se va demonstra pe parcurs), cât dezvăluirea treptată a evenimentului care a adus-o pe protagonistă în starea asta.

Însă machiajul lui Nicole Kidman este într-atât de strident, iar interpretarea ei, într-atât de manierizată din dorința actriței de a arăta că poate juca și altceva, un rol diferit de cele cu care și-a obișnuit publicul, un rol cu majusculă, încât e foarte greu să treci de aceste excese pentru a te lăsa prins de poveste.

O narațiune care este, de altfel, destul de convențională. Asta în ciuda montajului care se vrea ambițios și în care prezentul acțiunii și trecutul, mai exact momentul care motivează starea de acum a lui Erin, sunt amestecate, pentru ca informațiile despre personaj să fie livrate pas cu pas, în speranța de a ține atent privitorul.

La fel de puțin credibilă ca felul în care arată Nicole Kidman este și motivația pentru starea ei: o întâmplare tragică de acum nu mai puțin de 16 ani, ale cărei consecințe pare să le resimtă ca și cum ar fi fost ieri – o misiune sub acoperire la care a luat parte cu un coleg polițist de care se îndrăgosteşte, jucat de Sebastian Stan.

De aici și o serie de locuri comune (inclusiv o relație dificilă a protagonistei cu fiică adolescentă), care nu distinge „Destroyer” de majoritatea filmelor de același tip decât prin faptul că personajul principal este o femeie detectiv.

Ideea de a urma tropii unui film de gen nu este blamabilă în sine. Dar ea trebuie întărită prin tușe personale, care să aducă și ceva originalitate.

Nu este cazul aici, în ciuda încercărilor regizoarei Karyn Kusama de a face trimiteri la epoca glorioasă, anii `70, a filmului poliţist american şi de a un aspect de film cu pretenții.

Rezultatul este însă lipsit de forța și de inventivitatea care să facă din „Destroyer” un titlu memorabil.

„Destroyer” („Capcana”) intră în cinematografe la 25 ianuarie, fiind distribuit Ro Image 2000 și SPI International.

12
/07
/20

★★★★★ CRONICĂ DE FILM Prezent anul trecut în mai multe festivaluri și disponibil acum în România pe platforma MUBI, „Ne croyez surtout pas que je hurle” („Just Don't Think I'll Scream”, 2019), debutul regizorului francez Frank Beauvais, este un excelent documentar eseu, potrivit și pentru perioada bizară pe care o trăim.

11
/07
/20

Presa franceză laudă Malmkrog, noua peliculă semnată de Cristi Puiu: „Regizorul ne dăruiește un film unic și curajos”, „o adevărată lecție de punere în scenă”.

10
/07
/20

De vineri, 10 iulie, timp de zece zile, cele mai recente documentare de mediu, din 14 țări, vor fi difuzate gratuit, în premieră națională, pe online.pelicam.ro, în cadrul celei de-a 9-a ediții Pelicam - Festivalul Internațional de Film despre Mediu și Oameni, desfășurată exclusiv online.

10
/07
/20

Joi, 16 iulie, de la ora 21.00, în grădina Rezidenței BRD Scena9 (Str. I.L. Caragiale 32), va fi proiectat filmul artistic senegalez „Black Girl”, regizat și scris de Ousmane Sembène, în cadrul programului de proiecții de film în aer liber CINEVARA.

07
/07
/20

PREVIEW Două cinecluburi în aer liber - F-SIDES şi CINEVARA - le oferă cinefililor din Bucureşti şansa să vadă filme realizate de femei şi filme din patrimoniul cinematografiei.

07
/07
/20

Mai bogată ca niciodată în premiere, selecția de filme românești de la cea de-a 19-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania cuprinde un număr record de 21 de lungmetraje și 16 scurtmetraje, care vor fi proiectate, în prezența realizatorilor, între 31 iulie și 9 august, la Cluj-Napoca.

05
/07
/20

CRONICĂ DE FILM Scris și regizat de Nicolas Bedos, „La Belle Époque” (2019), prezentat anul trecut la Cannes în afara competiției și programat să deschidă ediția amânată din acest a TIFF-ului clujean, este o comedie tipic franceză cu vedete. Eternul subiect al cuplurilor în criză este ambalat puțin diferit, însă fără nimic memorabil.

04
/07
/20

S-a deschis Grădina cu Filme – Cinema & More: film românesc, documentare despre mari coregrafi, muzicieni sau creatori de modă, concerte, teatru, spectacole de improvizație și dezbateri, într-un program special în aer liber.

01
/07
/20

O incursiune în lumea lui Ingmar Bergman, creionată de scriitoarea norvegiană Linn Ullmann, fiica regizorului, în romanul „Neliniște”, publicat în 2015 și apărut recent și în limba română, la Editura Polirom.

30
/06
/20

OPINIE Desfăşurată în aer liber, după o amânare de trei luni din cauza pandemiei, gala Premiilor Gopo a avut câştigători previzibili. Deşi inevitabil mai puţin spectaculos ca de obicei, evenimentul a fost important prin simplul fapt că s-a desfăşurat şi că le-a permis câtorva sute de cineaşti să se reîntâlnească, într-un context dificil pentru filmul românesc.

Pagina 1 din 26412345...102030...Ultima »