„Detainment”, scurtmetrajul despre uciderea unui copil de 2 ani rămâne în cursa pentru Oscar
https://www.ziarulmetropolis.ro/detainment-scurtmetrajul-despre-uciderea-unui-copil-de-2-ani-ramane-in-cursa-pentru-oscar/

Un scurtmetraj care recreează evenimentele legate de uciderea băieţelului în vârstă de 2 ani James Bulger va rămâne în cursa pentru un premiu Oscar, după ce familia solicitase retragerea scurtmetrajului din cursă. Mama lui James Bulger a solicitat ca „Detainment” să fie retras, după ce a fost nominalizat la categoria „cel mai bun scurtmetraj” la premiile Oscar.

Un articol de Petre Ivan|28 ianuarie 2019

Academia Americană de Film a spus că ia „foarte în serios” preocupările lui Denise Fergus, dar „păstrează o atitudine neutră” cu privire la procesul de vot. El a spus că membrii Academiei aplică „propria judecată” asupra meritelor filmului.

James Bulger, care mai avea o lună până să împlinească 3 ani, a fost răpit de doi băieţi în vârstă de 10 ani, Jon Venables şi Robert Thompson, de la centrul comercial Strand din Bootle, Merseyside, în 1993.

„Detainment”, regizat de Vincent Lambe, recreează interviurile luate de poliţişti celor doi ucigaşi, folosind transcrierea casetelor originale înregistrate în instanţă.

Denise Fergus, mama lui James Bulger, a spus că este bântuită de unele dintre imaginile din film şi a cerut Academiei să-l retragă de la ceremonia de luna viitoare sau ca regizorul să renunţe să-l prezinte.

Într-un comunicat, Academia a transmis „cele mai profunde condoleanţe doamnei Fergus şi familiei sale. Suntem profund impresionaţi şi întristaţi de pierderea pe care au îndurat-o şi luăm în serios preocupările lor”. „În conformitate cu principiile fundamentale stabilite pentru a menţine integritatea premiilor, Academia nu influenţează în niciun fel procesul de vot”, se arată în comunicat.

O petiţie online, care cerea ca filmul să fie retras de la ceremonia premiilor Academiei Americane de Film, care va avea loc pe 24 februarie, la Los Angeles, a strâns peste 100.000 de semnături.

Regizorul Vincent Lambe a refuzat să retragă opera sa, spunând: „Cred că asta ar distruge scopul realizării filmului”.

El a afirmat că nu a intenţionat să fie lipsit de respect prin faptul că nu a consultat-o pe Denise Fergus şi pe familia acesteia înainte de a realiza scurtmetrajul: „Filmul a fost realizat cu scopul de a înţelege de ce s-a întâmplat această crimă şi pentru a preveni ceva similar în viitor”.

Venables şi Thompson, care au fost condamnaţi pentru crimă după 17 zile de judecată în noiembrie 1993, dar au fost eliberaţi condiţionat în 2001 şi au primit noi identităţi.

Foto: Detainment, Oscar  – facebook

28
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După „Cealaltă Irina” (2009) și „Q.E.D.” (2013), regizorul Andrei Gruzsniczki revine cu un nou lungmetraj, „Zavera” (2019), o dramă minimalistă - dar și manieristă - despre un inginer constructor (Dorian Boguță) a cărui viață e dată peste cap de moartea celui mai bun prieten (Șerban Pavlu).

28
/11
/19

Organizat de American Independent Film Festival și Cinema „Elvire Popesco”, pe 30 noiembrie, Maratonul „Blade Runner” este o invitație în lumea a două filme cult.

27
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Martin Scorsese revine cu voluptate la ce i-a fost cel mai drag: filmul cu gangsteri. Produs și lansat de Netflix, adică în afara limitărilor la durată impuse de o distribuție în cinematografe, „The Irishman” i-a permis veteranului regizor să se lăfăie într-o cronică a mafiei de aproape trei ore și jumătate.

23
/11
/19

10 filme internaționale proiectate în premieră la București, un juriu de excepție, 12 masterclass-uri și 2 workshop-uri cu specialiști în cinematografie și actorie, și voie bună fără limite!

21
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După două filme ilustrative, fără forță, eșuate, „Poarta Albă” (2014) și „Fals tratat de mântuire a sufletului” (2018), nu aveam mari așteptări de la noul lungmetraj al regizorului Nicolae Mărgineanu, „Cardinalul” (2019), tot despre victimele comunismului. Filmul are însă câteva calități, fără a fi memorabil.

19
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Primele două episoade din sezonul al treilea al miniseriei „Umbre”, produs de HBO și scris și regizat de Bogdan Mirică, arată mai bine decât primele două sezoane. Asta nu înseamnă că lipsesc de tot replicile teribiliste sau că narațiunea nu e tot simplistă. Doar că personajele sunt mai închegate.