Din 14 septembrie, Teatrul Apropo navighează cu Arca!
https://www.ziarulmetropolis.ro/din-14-septembrie-teatrul-apropo-navigheaza-cu-arca/

Cea de-a 10-a stagiune a Teatrului ARCA din Clubul La Scena începe cu forţe proaspete, născute din asocierea cu Teatrul Apropo. Arca şi Apropo nutresc aceleaşi convingeri legate de rostul teatrului, mai cu seamă în zona independentă. Ele cred în puterea teatrului, în capacitatea lui de a demola clişeele si răspunsurile prefabricate cu care ne bombardează societatea contemporană.

Un articol de Petre Ivan|12 septembrie 2014

Atât Arca, teatrul din Clubul La Scena, cât și partenerul său, Teatrul Apropo, doresc nu doar să-și amuze spectatorii, ci mai ales să-i surprindă, să le redeschidă apetitul de a-și pune întrebări într-o lume care pare că le știe pe toate și că-și arogă dreptul de a gândi în locul nostru.

În acest scop, va fi abordată preponderent dramaturgia contemporană.

ARCA și Apropo te așteaptă începând cu 14 septembrie, în Clubul La Scena și te invită să descoperi că teatrul poate fi mult mai mult decât simplu divertisment. Stagiunea începe în forță, cu trei premiere, în săptămâna inaugurală fiind reluate și unele spectacole de succes din stagiunile precedente.

Teatrul ARCA

Teatrul ARCA a luat ființă ca proiect al Fundației ParteR în urmă cu 10 ani. A debutat cu „Top Dogs” (Șomeri de lux), de Urs Widmer, piesă de mare succes internațional.

Teatrul Arca, Clubul La Scena

Teatrul Arca, Clubul La Scena

În acest spectacol au evoluat mulți dintre marii artiști ai scenei românești: Valeria Seciu, Victor Rebengiuc, Șerban Ionescu, Claudiu Bleonț, Ionel Mihăilescu, Ozana Oancea, Mihai Dinvale. Ei au fost urmați de actori valoroși din generațiile mai noi. T

ot aici a fost produs, în colaborare cu Teatrul Inexistent, și cel dintâi musical 100% românesc, „Supermarket”, de Theo Herghelegiu, pe muzica originală a lui Eduard Petru Jighirgiu.

Teatrul Apropo

Teatrul Apropo este cel mai nou teatru independent din București și te invită să descoperi alte forme de exprimare teatrală decât cea clasică.

El promovează spectacole de teatru experimental, cum ar fi „Brioc” – primul spectacol de teatru-labirint din România, precum și spectacole de teatru-dans și teatru-concert.

Pe lângă abordarea repertoriului contemporan, Teatrul Apropo își dorește să revină și asupra textelor clasice, pentru a descoperi acolo acel nucleu care vorbește sensibilității noastre contemporane.

Foto: Teatrul Apropo şi Teatrul Arca – facebook

30
/03
/21

Spectacolul „Țara Rutubaga. Hoinăreală în zig-zag” propune nivele de lectură care-l fac captivant pentru o audiență fără limită de vârstă, de la copii, la adolescenți și adulți. Premiera va avea loc sâmbătă, 10 aprilie 2021, de la ora 18, cu respectarea riguroasă a condițiilor de protecție sanitară în vigoare.

29
/03
/21

După expoziții care-au atras atenția în 2020, precum „Woman Unchained“, by Irina Greciuhina, „Un veac de singurătate“, aparţinând celei mai mari pictoriţe din Republica Moldova, Valentina Rusu Ciobanu, ajunsă la vârsta centenarului, și „The Severed Garden“, by Vadim Creţu, spațiul expozițional Arbor.art.room propune, începând de săptămâna aceasta, o nouă expoziție, de această dată deschizându-se spre domeniul „artei conceptuale“.

28
/03
/21

Luni, 29 martie, la ora 19.00, are loc lansarea online a volumului 2 al antologiei „Un secol de poezie română scrisă de femei (1945-1989), coordonate de Alina Purcaru și Paula Erizanu, cu fotografii de Lucia Lupu.

28
/03
/21

Primăvara aduce, săptămânal, la TVR 3, peste 40 de ore de programe culturale. Sezoane noi ale emisiunilor consacrate, dar şi producţii realizate în premieră vă aşteaptă din 29 martie, la TVR 3.

28
/03
/21

În anul 1955, când tânărul poet Pier Paolo Pasolini își publică primul roman, „Ragazzi di vita”, tradus și la noi acum de Gabriela Lungu, cu titlul „Băieții străzii” și publicat la Editura Litera, în Italia încă se simt puternic urmele războiului.

26
/03
/21

Un periplu prin universul spectaculos al scenei contemporane, cartea de față depășește, prin anvergura considerațiilor lui George Banu, frontierele spațiului artistic și devine, în sensurile sale profunde, o meditație necesară asupra condiției adesea neliniștitoare a prezentului.