Divan Film Festival se deschide cu cel mai de succes film bulgăresc al anului
https://www.ziarulmetropolis.ro/divan-film-festival-se-deschide-cu-cel-mai-de-succes-film-bulgaresc-al-anului/

Rapid Response Corpse 2: Nuclear Threat, cel mai de succes film bulgăresc al anului 2014, va fi prezentat în deschiderea celei de-a cincea ediţii a Divanului Degustătorilor de Film şi Artă Culinară, care va avea loc în perioada 26 – 31 august în Portul Cultural Cetate şi care va fi dedicată temei „Eroi şi antieroi din Balcani”.

Un articol de Petre Ivan|8 august 2014

Filmul va fi proiectat în prezenţa regizorului Stanislav Donchev şi a actriţei Teodora Doncheva.

În timp ce îşi păzesc noul client, cei trei prostănaci din Corpul de Reacţie Rapidă dau din întâmplare peste o tranzacţie nucleară internaţională. Ei decid că trebuie să prindă terorişii şi astfel începe nebunia.

Cel mai de succes film bulgăresc al anului va fi proiectat în prezenţa regizorului Stanislav Donchev şi a actriţei Teodora Doncheva. Din distribuţie fac parte: Vasko Mavrikov, Evgheni Budinov, Ivelin Naidenov, Bashar Rahal, Teodora Doncheva, Diana Liubenov.

Rapid Response Corpse 2: Nuclear Threat

Rapid Response Corpse 2: Nuclear Threat

Divan Film Festival şi Atelierele Ideo Ideis

 

Cu ocazia celei de-a cincea ediţii a Divanului, ni se vor alătura şi Atelierele Ideo Ideis, în cadrul cărora participanţii vor avea ocazia ca timp de două zile să lucreze cu trainerii festivalului de teatru de la Alexandria (actori sau regizori, absolvenţi ai Universităţii Naţionale de Artă Teatrală şi Cinematografică din Bucureşti), acoperind o gamă largă de exerciţii specifice primului an de actorie.

Exerciţiile sunt axate pe autocunoaştere, lucru în echipă şi improvizaţie. Aceste ateliere sunt adresate persoanelor între 18 şi 30 de ani, au ca scop dezvoltarea specifică a participanţilor, prin crearea unui context relaxant.

Locurile sunt limitate, iar înscrierile se fac pe baza unei scrisori de intenție, care se va trimite pe adresa [email protected].

Atelierele Ideo Ideis la Divan Film Festival vor avea o durată de trei ore, iar participarea este gratuită.

Foto cu Divan Film Festival, Rapid Response Corpse 2: Nuclear Threat – facebook

04
/11
/21

Ce-mi place foarte mult la cinema-ul furios al lui Nadav Lapid este că nu ştii niciodată unde te va duce şi în ce fel te va învălui. Singurul lucru pe care poţi să îl anticipezi este că vei fi surprins. Nu-ţi rămâne decât să te laşi purtat de ideile sale neconvenţionale şi incomode.

01
/11
/21

CRONICĂ DE FILM În „A Hero” (2021), noul său lungmetraj, câştigător ex-aequo al Grand Prix la Cannes, regizorul iranian Asghar Farhadi îşi recâştigă inspiraţia creatoare care l-a consacrat printre marii autori de cinema contemporani.

31
/10
/21

Nu se poate spune că regizorul Gaspar Noé a avut vreodată o viziune luminoasă asupra vieţii. Dimpotrivă – cinema-ul său s-a inspirat întotdeauna din cele mai tulburătoare pulsiuni umane, pe care le-a transformat într-un combustibil extrem de inflamabil. Însă „Vortex”, prezentat anul acesta la Cannes în afara competiţiei, este probabil cel mai întunecat film al său, oricât de ciudat ar suna asta.

30
/10
/21

Întâmplarea a făcut să văd în aceeaşi zi de la „Les Films de Cannes a Bucarest” două titluri din Rusia, ambele incluse în secţiunea Un Certain Regard a ediţiei din acest an a evenimentului de pe Croazetă - „Unclenching the Fists”, de Kira Kovalenko, şi House Arest”, de Aleksei Gherman Jr.

29
/10
/21

CRONICĂ DE FILM În a doua parte a relatărilor despre Festivalul „Les Films de Cannes a Bucarest” vă propunem să descoperiţi filmul câştigător al Premiului Juriului pe Croazetă, fascinantul „Memoria” al thailandezului Apichatpong Weerasethakul.

27
/10
/21

CRONICĂ DE FILM Prima parte a unui „jurnal” despre ediţia din acest an a Festivalului „Les Films de Cannes à Bucarest” - câteva observaţii despre surprizătorul documentar „Cow”, al britanicei Andrea Arnold.

27
/10
/21

După o lungă perioadă de așteptare, FILM MENU, revista de cultură cinematografică editată de studenții Facultății de Film din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale” București, sub umbrela UNATC PRESS, își lansează cel de-al 29-lea număr. Evenimentul va avea loc la București, în după-amiaza zilei de sâmbătă, 30 octombrie, la Cinemateca Eforie (strada Eforie 2) și include două proiecții conexe.

26
/10
/21

La Civil, filmul Teodorei Ana Mihai, care i-a adus anul acesta la Cannes Prix de l'Audace la secțiunea Un Certain Regard, se vede acum în cadrul Festivalului Les Films de Cannes à Bucarest, la București, Cluj și Iași, iar de vineri, 29 octombrie, intră în cinematografele din toată țara.

26
/10
/21

Întâmplări fatale, criminali în serie, experimente cu urmări grave, vampiri și alte creaturi ale nopții sunt elementele cheie ale săptămânii filmelor de Halloween la Warner TV. Postul de televiziune propune unele dintre cele mai populare filme horror și SF, de la „From Hell” și „Halloween: H20” la maraton „Final Destination”, care pot fi vizionate până pe 31 octombrie.

25
/10
/21

În urma anunțării noilor reguli de siguranță sanitară, cea de-a 12-a ediție a Les Films de Cannes à Bucarest continuă să aducă filmele și evenimentele anunțate, modificându-și programul pentru a respecta noile restricții ce intră în vigoare de astăzi.

25
/10
/21

New Draft, prima rezidență online de dezvoltare de scenarii de lungă durată din România, s-a desfășurat în perioada iulie - octombrie, 2021. Dedicată regizorilor și scenariștilor din toată țara, proaspeților absolvenți de facultăți de profil și autorilor din medii conexe (literatură, teatru, arte vizuale, etc.), cu proiecte în faza de început, prima ediție New Draft a dezvoltat 12 proiecte de lung-metraj, totul finalizând cu o sesiune de pitch online în fața unei audiențe formate din producători și regizori români.

24
/10
/21

Ultimele două programe ale actualei ediții a Cineclubului One World Romania, disponibile online, gratuit, până la 18 noiembrie, se concentrează pe activitatea de la Sahia a Mártei Mészáros și Slavomir Popovici, doi cineaști care și-au lăsat amprenta asupra producției studioului de film documentar în moduri foarte diferite.