Docuart Fest 2014, la Cinemateca Eforie
https://www.ziarulmetropolis.ro/docuart-fest-2014-la-cinemateca-eforie/

“România face documentar” exprimă simplu şi concis dorinţa de a educa prin intermediul cinematografiei, folosindu-se de ideea de unitate întru cultură prin mijloace artistice. Documentarul aduce poveşti reale din viaţă, nemodificate şi spuse întru totul aşa cum sunt. De aceea, poveştile filmate despre români, aparţinând unor români participanţi la festival, demonstrează că România poate şi face documentar.

Un articol de Petre Ivan|18 septembrie 2014

Aceleași idei l-au încercat și pe Voicu-Dan Dragomir, artistul din mâinile căruia a luat naștere afișul festivalului de anul acesta. Pe lânga concretizarea imaginii acesteia a festivalului, există certitudini în ceea ce privește proiecțiile de film și sesiunile de Q&A care le vor însoți la final.

Aceste discuții cu întrebări și răspunsuri vor lua loc după fiecare proiecție în parte, între publicul care își poate satisface curiozitățile și realizatorii producțiilor. De asemenea, în cele 5 zile de festival vor fi ținute trei sesiuni de master class, de profesioniști din domeniu, delegați să discute pe diverse teme.

“Funcția sintactică și semantică a montajului” este prima sesiune de master class din festival, ținută de Dana Bunescu, inginer de sunet și monteur, joi, 2 octombrie de la ora 11:00.

Numele ei este prezent pe genericele celor mai premiate filme din cinematografia noastră, lucrând pe partea de montaj la “Poziția copilului”, “aici…adică acolo”, “Autobiografia lui Nicolae Ceaușescu”, “Amintiri din Epoca de Aur” 1 și 2, “Cealaltă Irina”, “Felicia, înainte de toate”, “Afacerea Tănase“ sau “4 luni, 3 săptămâni și 2 zile”.

De asemenea, pe partea de sunet Dana se poate lăuda cu filme precum “După dealuri”, “Legături bolnăvicioase”, “Exploratorul”, “Marele jaf comunist” sau “Omul cu o mie de ochi”, acestea fiind doar câteva nume.

A doua sesiune de master class va fi pe 3 octombrie, când Paula Herlo, jurnalistă distinsă cu numeroase premii naționale si internaționale, va vorbi despre documentarul de investigație, dezvăluind secretele acestui gen cinematografic.

Florin Iepan încheie seria celor 3 sesiuni de master class pe 4 octombrie, și va introduce publicul în lumea documentarului istoric, vorbindu-ne despre responsabilitatea și libertatea de a interveni în conținutul poveștii, în “Documentarul istoric, filmul cu rol de document”.

Docuart Fest

Cu alte cuvinte, de pe 1 pe 5 octombrie, la Cinemateca Eforie sunt numeroase proiecții de film de urmărit, povești impresionante de cunoscut și lucruri de aflat pe care nu le întâlnești în fiecare zi, cu prilejul București Docuart Fest 2014.

Foto: Docuart Fest 2014 – festival.docuart.ro

04
/11
/21

Ce-mi place foarte mult la cinema-ul furios al lui Nadav Lapid este că nu ştii niciodată unde te va duce şi în ce fel te va învălui. Singurul lucru pe care poţi să îl anticipezi este că vei fi surprins. Nu-ţi rămâne decât să te laşi purtat de ideile sale neconvenţionale şi incomode.

01
/11
/21

CRONICĂ DE FILM În „A Hero” (2021), noul său lungmetraj, câştigător ex-aequo al Grand Prix la Cannes, regizorul iranian Asghar Farhadi îşi recâştigă inspiraţia creatoare care l-a consacrat printre marii autori de cinema contemporani.

31
/10
/21

Nu se poate spune că regizorul Gaspar Noé a avut vreodată o viziune luminoasă asupra vieţii. Dimpotrivă – cinema-ul său s-a inspirat întotdeauna din cele mai tulburătoare pulsiuni umane, pe care le-a transformat într-un combustibil extrem de inflamabil. Însă „Vortex”, prezentat anul acesta la Cannes în afara competiţiei, este probabil cel mai întunecat film al său, oricât de ciudat ar suna asta.

30
/10
/21

Întâmplarea a făcut să văd în aceeaşi zi de la „Les Films de Cannes a Bucarest” două titluri din Rusia, ambele incluse în secţiunea Un Certain Regard a ediţiei din acest an a evenimentului de pe Croazetă - „Unclenching the Fists”, de Kira Kovalenko, şi House Arest”, de Aleksei Gherman Jr.

29
/10
/21

CRONICĂ DE FILM În a doua parte a relatărilor despre Festivalul „Les Films de Cannes a Bucarest” vă propunem să descoperiţi filmul câştigător al Premiului Juriului pe Croazetă, fascinantul „Memoria” al thailandezului Apichatpong Weerasethakul.

27
/10
/21

CRONICĂ DE FILM Prima parte a unui „jurnal” despre ediţia din acest an a Festivalului „Les Films de Cannes à Bucarest” - câteva observaţii despre surprizătorul documentar „Cow”, al britanicei Andrea Arnold.

27
/10
/21

După o lungă perioadă de așteptare, FILM MENU, revista de cultură cinematografică editată de studenții Facultății de Film din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale” București, sub umbrela UNATC PRESS, își lansează cel de-al 29-lea număr. Evenimentul va avea loc la București, în după-amiaza zilei de sâmbătă, 30 octombrie, la Cinemateca Eforie (strada Eforie 2) și include două proiecții conexe.

26
/10
/21

La Civil, filmul Teodorei Ana Mihai, care i-a adus anul acesta la Cannes Prix de l'Audace la secțiunea Un Certain Regard, se vede acum în cadrul Festivalului Les Films de Cannes à Bucarest, la București, Cluj și Iași, iar de vineri, 29 octombrie, intră în cinematografele din toată țara.

26
/10
/21

Întâmplări fatale, criminali în serie, experimente cu urmări grave, vampiri și alte creaturi ale nopții sunt elementele cheie ale săptămânii filmelor de Halloween la Warner TV. Postul de televiziune propune unele dintre cele mai populare filme horror și SF, de la „From Hell” și „Halloween: H20” la maraton „Final Destination”, care pot fi vizionate până pe 31 octombrie.

25
/10
/21

În urma anunțării noilor reguli de siguranță sanitară, cea de-a 12-a ediție a Les Films de Cannes à Bucarest continuă să aducă filmele și evenimentele anunțate, modificându-și programul pentru a respecta noile restricții ce intră în vigoare de astăzi.