Documentarul „Fotbal Infinit”, de Corneliu Porumboiu, selectat, la Berlinală, în secţiunea Forum
https://www.ziarulmetropolis.ro/documentarul-fotbal-infinit-de-corneliu-porumboiu-selectat-la-berlinala-in-sectiunea-forum/

„Fotbal Infinit”, documentarul al lui Corneliu Porumboiu, a fost selectat în secţiunea Forum a Festivalului de Film de la Berlin, care va avea loc în perioada 15 – 25 februarie. Pentru cea de-a 48-a ediţie a competiţiei Forum au fost selectate 44 de filme, dintre care 35 vor fi prezentate în premieră mondială.

Un articol de Petre Ivan|19 Ianuarie 2018

Documentarul este o privire asupra lumii sportului, de data aceasta în provincie, se arată pe site-ul festivalului. Este pentru a doua oară când Porumboiu ajunge la Berlinală cu un documentar. În 2014, el a prezentat în aceeaşi secţiune a festivalului german „Al doilea joc”.

„Fotbal infinit” va avea premiera mondială la Berlin, unde va concura cu filme din Austria, Maroc, Germania, Thailanda, Mexic, Franţa şi SUA.

Despre Corneliu Porumboiu

Corneliu Porumboiu, născut în 1975, la Vaslui, a studiat regie de film la Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică „I. L. Caragiale“

Corneliu Porumboiu

din Bucureşti.

După o serie de filme de scurtmetraj („Pe aripile vinului“, „Călătorie la oraş“ şi „Visul lui Liviu“), Corneliu Porumboiu a debutat în lungmetraj în anul 2006 cu filmul „A fost sau n-a fost?“.

Filmul, realizat din fonduri independente, a avut premiera mondială la Festivalul de la Cannes unde a obţinut premiul pentru debut Caméra d’Or şi premiul pentru distribuţie Label Europa Cinémas.

Al doilea lungmetraj în regia lui Corneliu Porumboiu, „Poliţist, adjectiv“, a fost selecţionat la Festivalul de Film de la Cannes, în secţiunea Un Certain Regard.

Au urmat filmele „Când se lasă seara peste Bucureşti sau metabolism“ (2013) şi „Al doilea joc“ (2014).

În 2015, a lansat la Cannes lungmetrajul „Comoara”, pentru care a fost recompensat cu A Certain Talent Prize al secţiunii Un Certain Regard.

Foto: Corneliu Porumboiu, Berlinala 2018  – facebook

18
/10
/19

CRONICĂ DE FILM În documentarul „Jurnalul familiei -escu” (2018), regizorul Șerban Georgescu discută pe un ton jucăuș, ironic, ce (mai) înseamnă a fi român, la 100 de ani de la apariția României moderne, perioadă în care țara a trecut prin multe șocuri și transformări.

18
/10
/19

În Bucureşti, gala de deschidere a Les Films de Cannes à Bucarest este programată vineri, de la ora 19:00 la Cinema PRO, în prezența sărbătoritului ediţiei, Vlad Ivanov şi a cineastului Claude Lelouch.

15
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Disponibil în unele cinematografe, documentarul „Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole”, de Mihai Mincan şi Claudiu Mitcu, discută subiectul migrației românilor în străinătate din câteva unghiuri inedite.

14
/10
/19

Les Films de Cannes à Bucarest îl celebrează anul acesta pe Vlad Ivanov, care anul acesta a împlinit 50 de ani. Actorului care seduce camera cu orice rol pe care-l interpretează, festivalul i-a dedicat o secțiune numită IVANOV 50 – care include cinci dintre cele mai importante filme care îl au ca protagonist: „Sunset”, „Câini”, „La Gomera”, „Principii de viață” și „Hier”.

09
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Deşi pretinde că este un omagiu adus oamenilor care au murit în închisorile comuniste, "Între chin şi amin" (2019), al doilea lungmetraj de ficţiune al regizorului Toma Enache, nu este de fapt decât o bătaie de joc la adresa memoriei victimelor, prin kitsch-ul pe care îl etalează.

Page 1 of 25012345...102030...Last »