Documentarul Tom Waits – Tales from a Cracked Jukebox. Avanpremieră DokStation 2018
https://www.ziarulmetropolis.ro/documentarul-tom-waits-tales-from-a-cracked-jukebox-avanpremiera-dokstation-2018/

Joi, 26 iulie, începând cu ora 19.30, la DESCHIS Gastrobar (Splaiul Unirii, 160), are loc avanpremiera celei de-a treia ediţii a DokStation Music Documentary Film Festival. În cadrul evenimentului, va fi proiectat filmul documentar Tom Waits: Tales from a Cracked Jukebox (2017, regia James Maycock), precedat de o selecţie muzicală cu şi despre Tom Waits, alcătuită de Alexandra Ungureanu. Intrarea este  liberă.

Un articol de Petre Ivan|25 iulie 2018

Tom Waits este unul din cei mai originali muzicieni din ultimii 50 de ani. Cunoscut pentru vocea sa gravăși pentru melanjul eclectic de stiluri muzicale, artistul este una din cele mai enigmatice și influente figuri ale muzicii moderne.

Piesele sale au fost reinterpretate de Bruce Springsteen, Rod Stewart sau Norah Jones, printre mulți alții. Însă Waits și-a urmat mereu propria viziune artistică, fără sățină cont de curentele muzicale la modă.

„Eu nu sunt neapărat personajul principal din piesele mele”, declară Tom Waits în documentarul regizat de James Maycock.

Artistul a ținut mereu jurnaliștii la distanțăși nu a dezvăluit prea multe despre viața sa personală. De aceea, regizorul și producătorul James Maycock (care a mai realizat documentare despre Yehudi Menuhin și Yoko Ono) a fost nevoit să recurgă la arhive, dar și la interviuri cu prieteni și colaboratori ai artistului: producătorul Bones Howe, cântăreața Lucinda Williams și muzicianul Jim Sclavunos, printre alții.

De-a lungul longevivei sale cariere, Tom Waits s-a reinventat și a evoluat constant, de la imaginea poetului chefliu, caracteristică primelor sale albume, până la regele compozițiilor abstracte de pe Swordfishtrombones (1983). Piesele sale sunt o cronică a societății americane, prin intermediul unor personaje marginale – visători, pierde-vară, boschetari și bandiți – iar muzica sa este puternic influențată de blues, jazz, Weimar cabaret și film noir.

Cu ajutorul interviurilor, imaginilor și înregistrărilor de arhivă, documentarul Tom Waits: Tales from a Cracked Jukebox oferă o incursiune fascinantă în lumea suprarealistă, sub clar de lună, a muzicii lui Tom Waits, prezentând portretul unui muzician inovator și povestea creațiilor sale unice – un altfel de rapsodie americană.

Din distribuție mai fac parte: Ralph Carney, Marianne Faithfull, Guy Garvey, Terry Gilliam, Ed Harcourt.

A treia ediție DokStation Music Documentary Film Festival, singurul festival de documentare muzicale din București, va avea loc în perioada 13-16 septembrie 2018.

Festivalul va aduce în fața publicului din mai multe cartiere ale Capitalei proiecții, concerte, evenimente și ateliere pentru copii și tineri, atât în clădiri cu istorie și tradiție, cât și în spații neconvenționale.

Evenimentele din cadrul DokStation 2018 vor fi găzduitede Centrul Cultural „Mihai Eminescu”, Parcul Drumul Taberei, Control Club, Spațiul M60, DESCHIS Gastrobarși Apollo 111.

Foto: DokStation 2018, Tom Waits – Tales from a Cracked Jukebox – www.dokstation.ro

 

28
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După „Cealaltă Irina” (2009) și „Q.E.D.” (2013), regizorul Andrei Gruzsniczki revine cu un nou lungmetraj, „Zavera” (2019), o dramă minimalistă - dar și manieristă - despre un inginer constructor (Dorian Boguță) a cărui viață e dată peste cap de moartea celui mai bun prieten (Șerban Pavlu).

28
/11
/19

Organizat de American Independent Film Festival și Cinema „Elvire Popesco”, pe 30 noiembrie, Maratonul „Blade Runner” este o invitație în lumea a două filme cult.

27
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Martin Scorsese revine cu voluptate la ce i-a fost cel mai drag: filmul cu gangsteri. Produs și lansat de Netflix, adică în afara limitărilor la durată impuse de o distribuție în cinematografe, „The Irishman” i-a permis veteranului regizor să se lăfăie într-o cronică a mafiei de aproape trei ore și jumătate.

23
/11
/19

10 filme internaționale proiectate în premieră la București, un juriu de excepție, 12 masterclass-uri și 2 workshop-uri cu specialiști în cinematografie și actorie, și voie bună fără limite!

21
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După două filme ilustrative, fără forță, eșuate, „Poarta Albă” (2014) și „Fals tratat de mântuire a sufletului” (2018), nu aveam mari așteptări de la noul lungmetraj al regizorului Nicolae Mărgineanu, „Cardinalul” (2019), tot despre victimele comunismului. Filmul are însă câteva calități, fără a fi memorabil.

19
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Primele două episoade din sezonul al treilea al miniseriei „Umbre”, produs de HBO și scris și regizat de Bogdan Mirică, arată mai bine decât primele două sezoane. Asta nu înseamnă că lipsesc de tot replicile teribiliste sau că narațiunea nu e tot simplistă. Doar că personajele sunt mai închegate.