Două tablouri de Van Gogh, furate în urmă cu 14 ani, recuperate de la mafia italiană
https://www.ziarulmetropolis.ro/doua-tablouri-de-van-gogh-furate-in-urma-cu-14-ani-recuperate-de-la-mafia-italiana/

Poliţiştii italieni au recuperat două tablouri semnate de Vincent Van Gogh care au fost furate din Amsterdam, în 2002, ca parte a unei operaţiuni contra grupului mafiot Camorra. Reprezentanţii Muzeului Van Gogh din Amsterdam au declarat că tablourile au fost furate din ramele lor dar se pare că au suferit doar stricăciuni minime.

Un articol de Petre Ivan|3 octombrie 2016

Autorităţile fiscale italiene au confiscat „bunuri în valoare de zeci de milioane de euro de la grupul mafiot Camorra implicat în trafic internaţional de cocaină „. Oficialităţile au declarat că printre bunuri se numărau tablourile „de o valoare in

Congregation Leaving the Reformed Church in Nuenen'

Congregation Leaving the Reformed Church in Nuenen’

estimabilă”.

Tablourile „Congregation Leaving the Reformed Church in Nuenen/ Congregaţie părăsind Biserica Reformată din Nuenen” (1884/5) şi „View of the Sea at Scheveningen/ Privelişte marină la Scheveningen” (1882), fac parte de la începuturile carierei scurte şi tumultoase a pictorului olandez.

Nici una dintre cele două picturi nu era asigurată la data furtului, ele fiind împrumutate muzeului, pentru expunere, de către guvernul olandez.

Pictura cu zona Scheveningen este una din cele două scene marine pictate de Van Gogh în Olanda şi un exemplu important al stilului de pictură al lui Van Gogh de la începutul carieri sale, tablouri în care se făcea deja remarcat stilul unic al acestuia”.

La rândul său, tabloul cu biserica din Nuenen unde tatăl lui Van Gogh a fost preot a fost pictat pentru mama sa şi finalizat după moartea tatălui pictorului în 1885.

Foto: tablouri de Van Gogh recuperate – facebook

02
/11
/21

Joi, 4 noiembrie, are loc la MNȚRplusC, în cadrul Muzeului Național al Țăranului Român (Str. Monetăriei nr. 3), deschiderea expoziției „Nu vorbim despre sclavie modernă”, cea de-a doua din seria „Politici ale non-acțiunii”, semnată de artista Nona Șerbănescu în colaborare cu curatorul Eugen Rădescu.

26
/10
/21

Școala de Valori a dat startul înscrierilor pentru cea de-a șaptea ediție a Burselor stART și pune la bătaie 30 de burse, cu o valoare individuală de 6.000 de lei. Acestea pot fi accesate de elevii care sunt la liceu, talentați la pictură, desen, muzică și artele viitorului (v-logging, blogging, scriere creativă, fotografie), care se pot înscrie pe baza unui portofoliu.

26
/10
/21

De astăzi, platforma www.muzeulabandonului.ro este activă. Se deschide, astfel, aleea către Muzeul Abandonului. Muzeu-forum digital și participativ. În această etapă a proiectului veți putea explora exteriorul clădirii muzeului și câteva dintre facilitățile proiectului. Interiorul și expozițiile muzeului vor fi disponibile în curând, alături de zeci de povești despre abandon, speranță, contorsionări și reveniri spectaculoase ale sufletului.

16
/10
/21

Răzbunare, dragoste și disperare, toate topite într-o singură flacără mistuitoare. Arii celebre, coruri tulburătoare, conflicte dramatice de neuitat, toate vă așteaptă în premiera spectacolului Norma de Bellini ce le va aduce pe scena Operei Naţionale Bucureşti între 21 şi 24 octombrie pe celebrele Elena Moşuc – Norma şi Ruxandra Donose – Adalgisa, alături de care va evolua tenorul Daniel Magdal – Pollione.

13
/10
/21

În luna octombrie, galeria neconvențională Celula de artă propune două exerciții de introspecție, la fel de necesare dar fiecare propunându-și scopuri și rezultate diferite. Artistul plastic contemporan Beaver expune lucrarea “exe cute”, o juxtapunere a grotescului cu gingășia până pe 14 octombrie iar între 15 – 30 octombrie în galerie se va putea vedea instalația imersivă “Cenușa memorie” a Ancăi Coller, ce încapsulează emoțiile artistei în urma unui incendiu care i-a distrus atelierul..

11
/10
/21

Despre școlile din mediul rural, mai ales cele din mici sate care par uitate de lume și autorități, se știe că se confruntă cu mari probleme, începând de la cele legate de infrastructură, până la absența tehnologiei necesare procesului de educație. Însă aceasta nu mai este și situația Școlii Gimnaziale nr. 2 din satul Progresu, comuna Sohatu, județul Călărași. După ce ani de zile profesorii și elevii „s-au descurcat”, după cum ei înșiși spun, cu condițiile grele în care au învățat – toalete în curte, frig în clase, acoperișul deteriorat prin care se strecura ploaia – școala este acum complet renovată și, mai mult, folosește o platformă de management educațional de ultimă oră. Totul a fost posibil prin implicarea directorului școlii, Daniela Niculescu, care „și-a strigat” nevoile pe platforma HartaEdu lansată de Narada.

08
/10
/21

În epoca rețelelor de socializare, a selfie-urilor și filtrelor de tot felul, când o imagine se face și se desface în câteva secunde și toți visăm la gloria efemeră, conform butadei enunțate de Andy Warhol, dilemele și sensurile autoreprezentării încă sunt discutate. Căci a te reprezenta, indiferent de epocă, nu este un gest lipsit de semnificații estetice și sociale. Un articol de Monica Neațu.

08
/10
/21

Proiectul Vitrine Imposibile, o instalație performativă produsă de Vanner Collective, în regia Iuliei Grigoriu, aduce în văzul lumii Supra Fețele, creaturi care prind contur în spațiile a trei galerii din centrul capitalei, aflate pe Calea Victoriei, în datele de 9, 10, 23 și 24 octombrie.