„Dumnezeu să ne ierte” – în căutarea unui monstru
https://www.ziarulmetropolis.ro/dumnezeu-sa-ne-ierte-in-cautarea-unui-monstru-din-27-octombrie-in-cinematografe/

Marele câştigător al Trofeului Transilvania cu „Stockholm”, Rodrigo Sorogoyen, revine cu un thriller pe muchie de cuţit despre doi poliţişti ale căror acţiuni devin la fel de suspecte precum cele ale criminalului în serie pe care îl urmăresc. „Dumnezeu să ne ierte”, filmul care a închis ediţia de anul acesta a Festivalului Internaţional de Film Transilvania, va ajunge în cinematografele din România din 27 octombrie.

Un articol de Petre Ivan|17 octombrie 2017

Filmul prezintă Madridul în anul 2011 în preajma vizitei Papei. Un milion și jumătate de pelerini așteaptă această vizită, iar orașul este controlat la sânge de polițiștii speriați de un atac terorist.

Inspectorii Velarde și Alfaro se confruntă pe neașteptate cu o serie de crime oribile. Primesc ordinul de a rezolva cazul cât mai repede și cât mai discret, dar acțiunile lor nu sunt chiar atât de diferite de cele ale criminalului.

Într-adevăr, filmul îi prezintă pe cei doi polițiști în căutarea unui monstru, însă acesta aduce în fața publicului mult mai multe aspecte interesante. Spre deosebire de „Stockholm”, care ne introduce într-o poveste romantică, subtilă și minimalistă, „Dumnezeu să ne ierte” îmbină politica procedurală, criza socială, studiul personajului, umorul negru și catolicismul într-un întreg distinctiv.

„În primul rând, am vrut să atingem subiectul violenței – violența care pune stăpânire pe ființa umană, dar și violența societăților moderne și a orașelor în care comportamentele agresive reprezintă normalul. A fost intenția noastră să facem acest lucru: gândiți-vă la o relație pe trei planuri între personaje, care sunt diferite și complementare. Este curios – un prieten psihiatru ne-a spus că am creat trei psihopați care își exprima violența în moduri foarte diferite, dar foarte ușor de recunoscut”, declară Rodrigo Sorogoyen într-un interviu pentru Variety.

După debutul său în cadrul Festivalului Internațional de Film Donostia-San Sebastián din Spania, „Dumnezeu să ne ierte” și-a continuat traseul în festivaluri câștigând premiul pentru Cel mai bun scenariu la San Sebastián IFF și fiind nominalizat în diferite categorii în cadrul Seattle IFF și Miami IFF. Roberto Álamo a fost remarcat pentru interpretarea rolului principal din film, fiind nominalizat și câștigând premiul pentru Cel mai bun actor din cadrul José María Forqué Awards, Goya Awards și Feroz Awards. Alături de el joacă Antonio de la Torre, cunoscut pentru rolurile sale din „Canibal” și „Mlaștina” – filme distribuite în cinematografele din România de Transilvania Film.

După ce s-a făcut remarcat cu „Stockholm”, Sorogoyen a continuat studiul psihologiei masculine în „Dumnezeu să ne ierte”, dar cu un pas mare înainte în ceea ce privește bugetul și echipa producătoare. Unul dintre susținătorii săi, Tornasol, a câștigat un premiu Oscar pentru „Secretul”, în timp ce altul, Atresmedia Cine, a produs filme de Woody Allen.

„Este într-adevăr un film lung, dar cred că este captivant și deloc plictisitor. Am vrut să includem tot ce am considerat necesar pentru a explica în detaliu povestea crimei și pentru a contura viețile personale ale personajelor. Credem că fără acest echilibru, filmul nu ar fi putut prezenta povestea specifică a acestor doi polițiști. Ceea ce am reușit să facem într-un mod special în acest film, este faptul că discutăm și punem în evidență ființa umană și comportamentul acesteia în diferite situații.” mărturisește Rodrigo Sorogoyen în același interviu pentru Variety.

 

„Dumnezeu să ne ierte” va fi distribuit în cinematografele din România din 27 octombrie, de Transilvania Film.

Foto: Dumnezeu să ne ierte – facebook

28
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După „Cealaltă Irina” (2009) și „Q.E.D.” (2013), regizorul Andrei Gruzsniczki revine cu un nou lungmetraj, „Zavera” (2019), o dramă minimalistă - dar și manieristă - despre un inginer constructor (Dorian Boguță) a cărui viață e dată peste cap de moartea celui mai bun prieten (Șerban Pavlu).

28
/11
/19

Organizat de American Independent Film Festival și Cinema „Elvire Popesco”, pe 30 noiembrie, Maratonul „Blade Runner” este o invitație în lumea a două filme cult.

27
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Martin Scorsese revine cu voluptate la ce i-a fost cel mai drag: filmul cu gangsteri. Produs și lansat de Netflix, adică în afara limitărilor la durată impuse de o distribuție în cinematografe, „The Irishman” i-a permis veteranului regizor să se lăfăie într-o cronică a mafiei de aproape trei ore și jumătate.

23
/11
/19

10 filme internaționale proiectate în premieră la București, un juriu de excepție, 12 masterclass-uri și 2 workshop-uri cu specialiști în cinematografie și actorie, și voie bună fără limite!

21
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După două filme ilustrative, fără forță, eșuate, „Poarta Albă” (2014) și „Fals tratat de mântuire a sufletului” (2018), nu aveam mari așteptări de la noul lungmetraj al regizorului Nicolae Mărgineanu, „Cardinalul” (2019), tot despre victimele comunismului. Filmul are însă câteva calități, fără a fi memorabil.

19
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Primele două episoade din sezonul al treilea al miniseriei „Umbre”, produs de HBO și scris și regizat de Bogdan Mirică, arată mai bine decât primele două sezoane. Asta nu înseamnă că lipsesc de tot replicile teribiliste sau că narațiunea nu e tot simplistă. Doar că personajele sunt mai închegate.