„După dealuri”, marele câştigător al galei Best Film Fest 2013. Cristian Mungiu, desemnat cel mai bun regizor
https://www.ziarulmetropolis.ro/dupa-dealuri-marele-castigator-al-galei-best-film-fest-2013-cristian-mungiu-desemnat-cel-mai-bun-regizor/

Lungmetrajul „După dealuri”, de Cristian Mungiu, a fost marele câştigător al galei Best Film Fest, care a avut loc joi seară şi în cadrul căreia au fost premiate cele mai bune producţii cinematografice ale anului trecut, informează un comunicat al organizatorilor, Asociaţia Film România. Premiile au fost acordate în urma voturilor exprimate de jurnaliştii de […]

Un articol de Andrada Văsii|25 ianuarie 2013

Lungmetrajul „După dealuri”, de Cristian Mungiu, a fost marele câştigător al galei Best Film Fest, care a avut loc joi seară şi în cadrul căreia au fost premiate cele mai bune producţii cinematografice ale anului trecut, informează un comunicat al organizatorilor, Asociaţia Film România.

Premiile au fost acordate în urma voturilor exprimate de jurnaliştii de specialitate.

Astfel, „După dealuri” a fost desemnat cel mai bun film românesc al anului 2012, devansând lungmetrajele „Toată lumea din familia noastră”, de Radu Jude, şi „Despre oameni şi melci”, de Tudor Giurgiu.

Filmul lui Mungiu, care a primit două premii la Festivalul de la Cannes, anul trecut, pentru scenariu (Cristian Mungiu) şi interpretare feminină (Cristina Flutur şi Cosmina Stratan), a fost desemnat şi cel mai bun lungmetraj european al anului 2012, fiind urmat de „Motoare sfinte/ Holy Motors”, de Leos Carax, şi „Artistul”, de Michel Hazanavicius.

Cel mai bun actor român al anului 2012 a fost desemnat Şerban Pavlu („Toată lumea din familia noastră”), urmat de Andi Vasluianu („Despre oameni şi melci”) şi Valeriu Andriuţă („După dealuri”).

La categoria „cea mai bună actriţă”, pe primul loc s-a clasat Cosmina Stratan, urmată de Cristina Flutur şi Mihaela Sîrbu („Tatăl fantomă”).

Cristian Mungiu a fost desemnat şi cel mai bun regizor, urmat fiind la această categorie de Radu Jude („Toată lumea din familia noastră”) şi Tudor Giurgiu („Despre oameni şi melci”).

În Topul 10 al celor mai bune filme ale anului trecut, pe primul loc s-a situat „După dealuri”, urmat, în ordine, de „Motoare sfinte”, „Le Havre”, de Aki Kaurismaki, „Artistul”, de Michel Hazanavicius, „Un spion care ştia prea multe/ Tinker Taylor Soldier Spy”, de Thomas Alfredson, „Băiatul cu bicicletă”, de Jean Luc şi Pierre Dardenne, „Oslo, 31 august”, de Joachim Trier, şi „Şapte psihopaţi şi un câine”, de Martin McDonaght. Pe ultimele două locuri din Top 10 al filmelor anului 2012 se clasează „Din dragoste pentru Roma”, de Woody Allen, şi „Doamne, ce măcel!”, de Roman Polanski.

Filmul cu cel mai mare succes de public în 2012 a fost declarat „Epoca de Gheaţă 4: Continente în derivă”, iar premiul pentru filmul românesc cu cel mai mare succes de public i-a revenit lui Tudor Giurgiu, pentru „Despre oameni şi melci”.

 

 

Sursa: Mediafax 

24
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Lansat în România de Transilvania Film pe platforma TIFF Unlimited, filmul „Dama de cupă” („Queen of Hearts”, 2019), al regizoarei daneze cu origini egiptene May el-Toukhy, impresionează prin interpretarea actriţei Trine Dyrholm, care joacă o avocată ce începe o aventură cu fiul său vitreg de nici 18 ani.

23
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Primul episod din miniseria „Bani negri (pentru zile albe)”, scrisă și regizată de Daniel Sandu (autorul filmului „Un pas în urma serafimilor”), a avut premiera pe HBO și e disponibil pe HBO GO. Cât de bun a acest nou serial românesc?

19
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Premiat pentru regie în secțiunea „Encounters” a Festivalului de la Berlin și cu lansarea în cinematografe compromisă de pandemie, „Malmkrog” (2020) este cel mai controversat, dar și cel mai îndrăzneț film românesc al anului. Cum ne provoacă de data asta Cristi Puiu?

18
/11
/20

Prin combinații inedite de mijloace vizuale și tehnici narative, scurtmetrajele incluse în acest an în Competiția Internațională BIEFF propun perspective alternative asupra unor subiecte care marchează realitatea cotidiană. O invitație deschisă la reflecție, dezbatere și dialog, evenimentul dedicat noilor forme de explorare a limbajului cinematografic va reprezenta, la această ediție, un punct de intersecție al diferitelor viziuni asupra violenței și a justificării ei morale, dar și asupra ideii de graniță și a locurilor de care aparținem.

17
/11
/20

Cu toții suntem de acord că experiența de la cinema este inegalabilă, însă cum momentan nu mai este posibilă în contextul pandemic actual, din pasiune și dor de emoția trăită în fața marelui ecran, Cineplexx a oferit în weekend porții de popcorn cald tuturor iubitorilor de filme.

16
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Lansat recent în România direct online, pe pagina de Vimeo a distribuitorului Independenţa Film, „Beanpole” (2019) este al doilea film al lui Kantemir Balagov, considerat de unii cel mai bun tânăr regizor rus, educat la şcoala de cinema a lui Alexander Sokurov. O poveste despre traumele post-război, stilizată însă aproape până la academism.