Estonianul Marcel Johannes Kits a câștigat Concursul Enescu 2018 la Secțiunea Violoncel
https://www.ziarulmetropolis.ro/estonianul-marcel-johannes-kits-a-castigat-concursul-enescu-2018-la-sectiunea-violoncel/

Estonianul Marcel Johannes Kits a câştigat Concursul Enescu 2018, Secţiunea Violoncel, după o Finală în care a interpretat Concertul pentru violoncel şi orchestră în mi bemol major Op.107 de Dmitri Șostakovici. Finala de Violoncel a Concursul Enescu a avut loc marţi, 11 septembrie, la Ateneul Român. Pe locul al doilea s-a situat Yibai Chen (China), iar pe locul al treilea şi al patrulea s-au situate Stanislas Kim (Franţa), respectiv Shizuka Mitsui (Japonia).  

Un articol de Petre Ivan|12 septembrie 2018

Marcel Johannes Kits din Estonia, în vârstă de 23 de ani a câștigat Premiul I al Secțiunii Violoncel a Concursului Internațional George Enescu 2018, la sfârșitul unei Finale în care a interpretat Concertul pentru violoncel și orchestră în mi bemol major Op.107 de Dmitri Șostakovici, acompaniat de Orchestra Filarmonicii George Enescu, sub bagheta dirijorului Paul Watkins.

Pe locul al doilea s-a situat Yibai Chen(China), iar pe locul al treilea și al patrulea s-au situat Stanislas Kim (Franța), respectiv Shizuka Mitsui (Japonia).

“A fost o seară a violoncelului, până și dirijorul este violoncelist. Toți cei patru concurenți ne-au încântat, fiecare în felul său special, de-a lungul Concur

sului Enescu. A fost o plăcere să îi ascultăm”, a spus pe scena Ateneului Român marți seară reputatul violoncelist David Geringas, Președintele Juriului Secțiunii Violoncel, care a anunțat rezultatele Finalei.

Premiul I al Concursului Internațional George Enescu 2018 este în valoare de 15.000 de euro, premiul al doilea de 10.000 de euro, iar premiul al treilea de 5.000 de euro. De asemenea, câștigătorul Concursului Enescu 2018 are posibilitatea de a interpreta pe scena Festivalului Enescu, alături de unele dintre cele mai importante orchestre ale lumii. Trofeul Concursului Enescu 2018, oferit celor patru tineri muzicieni, este realizat din porțelan alb și poartă semnătura artistei Daniela Făiniș.

Premiul pentru cel mai bun acompaniator al Sonatei în fa minor pentru violoncel şi pian de George Enescu, în valoare de  4.000 de euro, i-a revenit pianistului Yu Nitahara.

Concursul Enescu

Stanislas Kim, Violoncel, foto Alex Damian

Președintele Juriului, violoncelistul David Geringas a acordat de asemenea un premiu special constând într-o  bursă de studii Blackmore International Music Academy in Berlin and Vienna, în timp ce dirijorul Paul Watkins i-a oferit câștigătorului Marcel Johannes Kits posibilitatea de a concerta pe o scenă internațională alături de el, anul viitor.

 

Datorită nivelului artistic ridicat al concurenților înscriși la Concursul Enescu 2018, juriul de specialitate a decis în premieră în istoria competiției să desemneze în Finală patru tineri muzicieni, în loc de trei.

Juriul de specialitate al Secțiunii violoncel este format din David Geringas, (Președintele Juriului), Raphael Wallfisch, Leonid Gorokhov, Alexandra Guțu, Jian Wang, Tsuyoshi Tsutsumi, Myung-Wha Chung, Philippe Muller și Marin Cazacu.

Estonianul Marcel Johannes Kits, născut pe 2 mai 1995, interpretează la un violoncel construit de Francesco Ruggeri în Cremona, 1674 şi cu un arcuş construit de Victor Fetique, ambele împrumutate de către Deutsche Stiftung. A urmat numeroase cursuri de măiestrie, cu artiști precum Maria Kliegel, László Fenyö, Wen-Sinn Yang, Jan-Erik Gustafsson, Marko Ylönen, David Geringas, Steven Isserlis. Din acest an, studiază sub îndrumarea profesorului Jens Peter Maintz, în cadrul Universităţii de Arte din Berlin.

Marcel Johannes Kits a concertat ca solist cu numeroase orchestre precum  Orchestra Națională Simfonică a Estoniei, Orchestra de Cameră din Talinn, Orchestra din Pärnu, Orchestra Națională Simfonică a Letoniei, Württembergische Philharmonie din Reutlingen, Orchestra Filarmonicii din Jena, Orchestra Simfonică din Ierusalim, Orchestra Simfonică din Saint Petersburg. Este laureat al Concursurilor Internaţionale „Dombrovsky” şi „Johannes Brahms”.

Yibai Chen (China) s-a născut pe 30 septembrie 2001. În prezent, studiază sub îndrumarea profesorului Danjulo Ishizaka la Universitatea de Arte din Berlin. A participat la mai multe cursuri de măiestrie susținute de Marti Rousi, Liwei Qin, Jian Wang, Tsuyoshi Tsutsumi, Wolfgang Emanuel Schmidt și Jens Peter Maintz. A concertat la Universitatea Cambridge în iulie 2012 şi a interpretat „Ariile Ţigăneşti” de Sarasate cu Orchestra de Cameră din Pforzheim și a obținut deja un premiu internațional la ediția a XI-a a Concursului Internaţional pentru Violoncel „Lutoslawski” în Varşovia, 2018.

Concursul Enescu

Yibai Chen, Violoncel, foto Alex Damian

 

Absolvent al Conservatorului din Courbevoie, Stanislas Kim (Franța), născut pe 24 august 1993,a participat la cursuri de măiestrie susținute de David Geringas, Frans Helmerson, Natalia Gutman, Arto Noras, Jérôme Pernoo, Wolfgang Emanuel Schmidt și Jens Peter Maintz. Este invitat să cânte în festivaluri precum: Würzburger Bachtage, „Grieg” din Bergen, Festivalurile din Schleswig-Holstein și Mecklenburg-Vorpommern.

Cântă la un violoncel provenit din şcoala Vuillaume, împrumutat de Deutsche Stiftung Musikleben. A obținut premii internaționale importante, printre care cele ale Concursului de Muzică de Cameră de la Lyon, a VIII-a ediție a Concursului Internațional din Suedia, alături de pianista Marie Rosa Günter și Concursurile „Brahms” și „Hindemith”.

Shizuka Mitsui (Japonia) s-a născut pe 14 martie 1992. Începând cu anul 2014, studiază cu profesorul Giovanni Gnocchi în cadrul Universităţii Mozarteum din Salzburg, iar din 2016, se află sub îndrumarea lui Clemens Hagen. Este semifinalist al Concursului Internaţional Regina Elisabeta din Bruxelles 2017. A obținut premii la Concursul de Violoncel „Izumino-Mori”, Japan Classic, „Enrico Mainardi” (Premiul I) și Concursul de Muzică de la Tokyo (Premiul al II-lea). A participat la cursuri de măiestrie cu Jens Peter Maintz, Natalia Gutman, Jian Wang, Tsuyoshi Tsutsumi, Masato Iwai, Danjulo Ishizaka, Wolfgang Boettcher şi Gautier Capuçon

Shizuka Mitsui, Violoncel, foto Alex Damian

.

Între 1 și 23 septembrie, 270 de tineri artiști din 39 de țări pe tot globul vin la București să intre în competiție pentru a câștiga un trofeu  în cadrul ediției 2018 a Concursului Enescu.

Cu vârste cuprinse între 16 ani – cel mai tânăr concurent înscris în Concurs – și 33 de ani – vârsta maximă admisă, tinerii muzicieni susțin recitaluri cu unele dintre cele mai cunoscute lucrări ale secolului XX, dar și ale compozitorului George Enescu. Concurenții evoluează în fața juriului de specialitate, format din mari muzicieni consacrați și în fața publicului în cele trei etape de concurs și în cadrul Galelor Finale cu Orchestră, pentru cele trei secțiuni: Violoncel, Vioară și Pian. La secțiunea Compoziție, lucrările vor fi jurizate în formatul original, acestea fiind trimise de fiecare candidat în parte și având numele secretizat până la încheierea procesului de jurizare.    

La 60 de ani de la prima ediție, înplin an de sărbătoare a Centenaruluiși a 137 de ani de lanaștereacompozitoruluiGeorge Enescu, ConcursulInternațional George Enescupropunepublicului o experiențăunică, și extindere perspectivele cultural și educaționale într-un început de dezbatere despre felul în care muzica clasică poate transforma și construi o societate.

Foto: Concursul Enescu – facebook

19
/10
/20

Joi, 22 octombrie 2020, Orchestra simfonică a Filarmonicii „George Enescu”, condusă de dirijorul Lior Shambadal, va susține, de la ora 19.00, un program integral semnat de Wolfgang Amadeus Mozart, în regim live, în cadrul stagiunii online. Concertul este transmis în direct, fără spectatori, din Sala mare a Ateneului Român, pe canalele online ale instituției.

30
/09
/20

Să asculți muzică clasică la mall sau când îți faci cumpărăturile la un hipermarket? Da, pentru că din octombrie 2010, în fiecare zi a lunilor martie și octombrie, Radio România Muzical propune înregistrări cu celebre lucrări din muzica cultă în spații neconvenționale - hipermarketuri, mall-uri, librării, muzee, sedii de firme.

28
/09
/20

Muzica revine la Sala Radio, dupa cateva luni in care a ajuns la public doar pe calea undelor! Vineri, 2 octombrie (ora 19.00), debuteaza o noua stagiune (2020-2021) cu invitati speciali si evenimente de calitate, siguranta publicului fiind asigurata prin respectarea normelor in vigoare in contextul pandemiei.

28
/09
/20

Turneul naţional „Clasic la puterea a treia - Violoncellissimo” revine în octombrie pe scenele de concerte din România, propunând o incursiune sonoră în lumea violoncelului prin intermediul unui repertoriu divers şi spectaculos, de la clasic la contemporan, după avanpremiera în aer liber din septembrie, de la Râmnicu Vâlcea. Violoncelistul şi profesorul Marin Cazacu şi discipolii săi, pe scurt Violoncellissimo, vă invită să îi ascultaţi la revenirea în sălile de concert din România la Sibiu, Timişoara, Deva, Bucureşti şi Piteşti, între 9 şi 16 octombrie.

10
/09
/20

OAMENII MUZICII Compozitorul avangardist și teoreticianul american John Cage (1912-1992) a fost unul dintre marii inovatori și experimentatori ai secolului XX. Un pionier al folosirii neconvenționale a instrumentelor muzicale precum și al muzicii electroacustice, Cage este și astăzi o piatră de poticnire ce ridică sprâncenele melomanilor, dar rămâne indiscutabil și un deschizător de orizonturi în muzica, dansul și arta secolului XX.

08
/09
/20

În perioada 14-20 septembrie, la Ateneul Popular Mr. Gh. Pastia din Focşani, va avea loc un nou proiect dedicat tinerilor interpreţi de muzică clasică, realizat cu cofinanțarea AFCN – #classicforteens #cofinantatdeAFCN –, un proiect pe care, după douăzeci de ani și după o bogată și intensă activitate culturală în Italia, organizatorii îl propun orașului natal.

07
/09
/20

TAMTAM Festival, eveniment aflat la a doua ediție are loc în Brașov, între 11 și 12 septembrie 2020. Festivalul își propune vitalizarea spațiului urban prin artă, transformând orașul, cu spațiile sale publice, într-o amplă scenă culturală. Fiecare oraș trăiește prin oamenii săi. Desi există o serie de limitări, în acest context diferit, ele devin oportunități de reîntâlnire în spațiul urban.

Pagina 1 din 15212345...102030...Ultima »