Expoziția MNAR „Actori de pus în ramă”, timp de două săptămâni la București Mall
https://www.ziarulmetropolis.ro/expozitia-mnar-actori-de-pus-in-rama-timp-de-doua-saptamani-la-bucuresti-mall/

Campania „Actori de pus în ramă”, iniţiată de Muzeul Naţional de Artă al României în parteneriat cu Teatrul „Nottara”, ajunge la Bucureşti Mall.

Un articol de Liliana Matei|31 octombrie 2020

Campania „Actori de pus în ramă”, inițiată de Muzeul Național de Artă al României în parteneriat cu Teatrul „Nottara”, ajunge și la București Mall din Vitan printr-o expoziție ce va avea loc la primul etaj al centrului comercial, în perioada  26 octombrie – 8 noiembrie 2020.

Lansată online de MNAR și de Teatrul „Nottara” în luna mai, când teatrele și muzeele erau închise pentru public, campania a constat în „interpretarea” mai multor lucrări din patrimoniul MNAR de către actorii Teatrului „Nottara”, care au adus astfel la viață personajele din 16 picturi și o sculptură.

08
/07
/14

Miercuri, 16 iulie, începând cu deja obișnuita oră 19.30, Dragoș Bojin schimbă foaia la OrigameStudio. Renunță la pânză în favoarea zidului, mai potrivit parcă să îi primească personajele la întreaga lor amploare, mai potrivit chiar decât pânzele enorme pe care le folosește de obicei.

02
/07
/14

Tabloul "The Fake Rothko", al pictorului Adrian Ghenie, reprezentant al noului val al artei vizuale româneşti, a fost vândut pentru 1.426.500 de lire sterline (1.778.422 de euro), la o licitaţie organizată de casa Sotheby's luni, la Londra, potrivit site-ului sothebys.com.

29
/05
/14

Deşi anii pe care Constantin Brâncuşi i-a petrecut în ţară, formându-se ca sculptor, au fost cu acribie reconstituiţi în ediţiile succesive ale catalogului Brâncuşi în România², întocmit de Barbu Brezianu, cât şi într-un studiu pe care acelaşi autor îl consacră începuturilor sculptorului, o analiză de detaliu ar putea conduce la evidenţierea influenţei amintitei perioade asupra ansamblului creaţiei.

22
/05
/14

Cunoscută fiind „vocaţia” pretimpurie, prin care Brauner acţiona ca artist suprarealist încă înainte de a şti că suprarealismul există – de vreme ce picturi expuse în 1924 la Bucureşti erau considerate a fi „introviziuni” –, poate părea surprinzător ca o imagine „integral suprarealistă”, cum „Passivité courtoise“ pare a fi, să se limiteze la a reconstitui iconografia şi, prin extensie, semnificaţia operei lui Duchamp, „La Mariée mise à nu par ses célibataires, même“.