„Faust“ revine pe scena din Sibiu începând cu data de 8 martie
https://www.ziarulmetropolis.ro/faust-revine-pe-scena-din-sibiu-incepand-cu-data-de-8-martie/

Mega-producţia „Faust“ în regia lui Silviu Purcărete va fi reluată pe scena de la Hala Balanţa din Sibiu începând cu data de vineri, 8 martie, ora 19:00. Acesta este cea de-a şasea stagiune în care producţia Teatrului Naţional din Sibiu este prezentată în faţa publicului, iar în total până la finalul acestei stagiuni au fost […]

Un articol de Andrada Văsii|18 februarie 2013

Mega-producţia „Faust“ în regia lui Silviu Purcărete va fi reluată pe scena de la Hala Balanţa din Sibiu începând cu data de vineri, 8 martie, ora 19:00. Acesta este cea de-a şasea stagiune în care producţia Teatrului Naţional din Sibiu este prezentată în faţa publicului, iar în total până la finalul acestei stagiuni au fost programate treisprezece reprezentaţii.

„Faust“ e mai mult decât un spectacol de teatru. Violent, emoţionant şi visceral „Faust“ îşi invită publicul la o experienţă individuală puternică despre cunoaştere, credinţă, durere şi iubire. „Faust-ul“ lui Silviu Purcărete se distinge prin complexitatea viziunii regizorale: este o experienţă extrasenzorială la graniţa dintre Pământ şi Iad, un peisaj amplificat prin proiecţii, focuri de artificii, muzică rock live, zeci de actori şi dansatori şi o coloană sonoră originală semnată de Vasile Şirli. La baza acestui „Faust“ modern stă improvizaţia, textul lui Johann Wolfgang von Goethe constituind punctul de plecare pentru o compoziţie teatrală în care cuvântul nu este primordial. Scenariul spectacolului de la Sibiu surprinde momentele esenţiale din textul lui Goethe: pactul lui Faust cu Diavolul, patima lui Faust pentru Margareta, noaptea Valpurgiei şi ridicarea lui Faust la Cer. Producţia se remarcă prin decor şi light design de o impresionantă forţă evocatoare, costume provocator sugestive, elegante sau burleşti, muzică antrenantă sau copleşitoare, cu efecte sonore adecvate ambianţei funambuleşti, proiecţii video ingenios articulate în arhitectura întregului demers scenic, creat monumental prin jocul a peste 120 de actori şi figuranţi într-o hală industrială dezafectată.

Un reper important al teatrul românesc de după ¢89, producţia Teatrului Naţional „Radu Stanca“ Sibiu contribuie semnificativ la promovarea valorilor culturale naţionale. Acest lucru a fost confirmat atât prin premiile obţinute, cât şi prin turneele întreprinse: premiul pentru cea mai bună interpretare feminină într-un rol principal (Ofelia Popii) şi premiul pentru cea mai bună scenografie (Helmut Stürmer) la Gala UNITER din 2008, participarea la Festivalul Goethe de la Frankfurt în 2008 şi în selecţia oficială a Festivalului Internaţional de la Edinburgh în 2009, Premiul Herald Angel Award 2009, Premiul de Excelenţă al Galei UNITER din 2010, participarea extraordinară de la Bruxelles din anul 2011, ce l-a avut ca invitat de onoare pe Preşedintele Comisiei Europene José Manuel Barroso, precum şi invitaţia primită în cadrul Programului Maribor Capitală Culturală Europeană 2012.

Cele treisprezece reprezentaţii programate până la sfârşitul aceste stagiuni vor avea loc după următorul calendar: vineri, 8 martie, ora 19:00; sâmbătă, 9 martie, ora 19:00; vineri, 5 aprilie, ora 20:00; sâmbătă, 6 aprilie, ora 20:00; sâmbătă, 27 aprilie, ora 20:00; duminică, 28 aprilie, ora 20:00; sâmbătă, 11 mai, ora 21:00; duminică, 12 mai, ora 21:00; sâmbătă, 8 iunie, ora 22:00; duminică, 9 iunie, ora 22:00; duminică, 16 iunie, ora 22:00; vineri, 12 iulie, ora 22:00; sâmbătă, 13 iulie, ora 22:00.

Spectacolul are o durată aproximativă de două ore, este prezentat cu supratitrare în limba engleză şi nu este recomandat celor sub 16 ani. Preţul unui bilet este de 30 de lei, cu excepţia reprezentaţiilor speciale din cadrul Festivalului Internaţional de Teatru de la Sibiu, în datele de 8, 9 şi 16 iunie, când preţul unui bilet este de 40 de lei. Biletele pot fi achiziţionate de la Agenţia Teatrală din Sibiu (bvd. Nicolae Bălcescu, nr. 17) sau direct de acasă prin intermediul portalului eventim.ro.

 

**

 

FAUST

după J. W. Goethe

REGIA: Silviu Purcărete;

TRADUCEREA: Şt. A. Doinaş;

DECORUL ŞI LIGHT DESIGN: Helmut Stürmer;

STUDENŢII ŞI ABSOLVENŢII UNIVERSITĂŢII „LUCIAN BLAGA” SIBIU, SECŢIA ACTORIE: Dana Anghel, Mihai Alexandru, Veronica Arizancu, Anton Cristian Balint, Oana Bârză, Alexandra Ceaca, Anca Cipariu, Petra Rada Constantinov

IMPERIUM BAND: Dorin Pitariu (chitară), Călin Filip (bass), Lucian Fabro (percuţie), Ciprian Oancea (claviaturi);

02
/02
/17

Călin Goia, solistul trupei Voltaj, a postat pe pagina de Facebook a formaţiei un videoclip în care cântă despre România, în contextul protestelor care au avut loc în mai multe oraşe din ţară, notează. Artistul face o numărătoare inversă a celor 10 zile în care ordonanţele de urgenţă adoptate marţi de Guvern mai pot fi contestate.

02
/02
/17

CRONICĂ DE FILM. E dificil de scris despre un debut care se anunţa promiţător, dar care se dovedeşte dezamăgitor, aşa cum este „La drum cu tata”, de Anca Miruna Lăzărescu, o regizoare româncă stabilită în Germania, unde a absolvit Universitatea de Televiziune și Film din München.

31
/01
/17

Coregraful suedez Mats Ek și balerina Ana Laguna au primit luni titlul de Doctor Honoris Causa al Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică "I. L. Caragiale". Ceremonia de acordare a distincțiilor a avut loc în cadrul manifestărilor organizate cu prilejul zilei UNATC "I. L. Caragiale".

31
/01
/17

 „Dictatorii sunt întotdeauna dezinformaţi. E rezultatul fricii pe care o sădesc. Cad în propria lor capcană: a terorii. De fapt, mi-e frică - mi-e frică să spun tot ce gândesc. Dacă acest carnet cade în mâna cuiva? La români, stomacul e mai important decât creierul. Chiar şi decât picioarele...", nota în jurnalul său regizorul Alexandru Tatos, pe 20 mai 1973. Într-o zi de 31 ianuarie (1990) Alexandru Tatos înceta din viaţă.

31
/01
/17

A vrut să se facă aviator și a devenit actor, pentru că așa cum spunea în ale sale memorii “cea mai frumoasă frumusețe este meseria pe care mi-am ales-o și căreia m-am dedicat vreme de 50 de ani. Privind în urmă pot spune că nu aş schimba nimic la viaţa mea. Am avut o viaţă bogată şi fericită. Am avut o imaginaţie suficient de bogată încât să pot să mă închipui în tot felul de situaţii sociale în care aş fi putut să trăiesc şi să-mi dau seama că nu m-ar fi satisfăcut niciuna”.

30
/01
/17

Tipătescu (terminând de citit o frază din jurnal): "... Ruşine pentru oraşul nostru să tremure în faţa unui om!... Ruşine pentru guvernul vitreg, care dă unul din cele mai frumoase judeţe ale României pradă în ghearele unui vampir!..." (indignat) "Eu vampir, 'ai?... Caraghioz!” - O scrisoare pierdută (1883), Ion Luca Caragiale. Astăzi se împlinesc 165 de ani de la nașterea celui mai important dramaturg român.

30
/01
/17

Pe 25 ianuarie 2017, la Teatrul de Comedie din Bucureşti a avut loc premiera spectacolului ''Micul prinţ''. Povestea scrisă de Antoine de Saint-Exupéry (traducere Ileana Cantuniari) a fost pusă în scenă de regizorul Alexandru Dabija, cu semnătura scenografică a lui Mircea Cantor și muzica Adei Milea, micul prinţ fiind interpretat de Dorina Chiriac.

30
/01
/17

La un an de la moartea lui George Alexandru (1957-2016), Televiziunea Română şi Teatrul Nottara îi aduc un omagiu celui care, între copertele primelor și ultimelor sale spectacole, a interpretat zeci de roluri în teatru și film. Astfel, iubitorii teatrului pot vedea în această seară, de la ora 21.20, pe TVR 2, spectacolul IN MEMORIAM George Alexandru.

30
/01
/17

Expoziţia itinerantă "Lumea turcică din Munţii Altai până în Balcani", ce aduce in fata publicului 33 de picturi în ulei semnate de tot atâţia artişti din 17 ţări, se va deschide pe 1 februarie, de la ora 18.30, la Galeria Artelor din cadrul Cercului Militar Naţional.

30
/01
/17

Seară romantică la Sala Radio pentru iubitorii muzicii pe data de 3 februarie (vineri, de la ora 19.00). Orchestra Națională Radio dirijată de Gheorghe Costin și având-o ca solistă pe Cristina Anghelescu va interpreta un program ce va cuprinde lucrări celebre ale repertoriului romantic: C. M. von Weber - Uvertura operei Oberon, P. I. Ceaikovski - Concertul în re major pentru vioară şi orchestră, op. 35 și J. Brahms - Simfonia nr. 1 în do minor, op. 68.

29
/01
/17

În anii ’60, muzica The Beatles era pe cât de respectată, pe atât de populară. În timp ce The Fab Four împingeau granițele muzicii rock și stabileau standardele pentru decadele ce aveau să urmeze, fiecare membru în parte își juca propriul rol revoluționar.