Festivalul Enescu: prima zi în cinci declaraţii
https://www.ziarulmetropolis.ro/festivalul-enescu-prima-zi-in-cinci-declaratii/

Festivalul Enescu este acoperit de Ziarul Metropolis, partener media al evenimentului, prin informaţii la cald, de la cele mai importante concerte şi conferinţe de presă.

Un articol de Adina Scorţescu|2 septembrie 2013

Festivalul Enescu este acoperit de Ziarul Metropolis, partener media al evenimentului, prin informaţii la cald, de la cele mai importante concerte şi conferinţe de presă.

Iată cele mai importante declaraţii de duminică, din prima zi de la Festivalul Enescu:

● Ioan Holender, Directorul Artistic al Festivalului Enescu, la conferința de presă dinaintea primului concert: „Mă simt obligat față de oamenii care plătesc impozite în țara asta“. (Festivalul Internaţional George Enescu 2013 – 1-28 septembrie, Bucureşti –  e finanțat, în proporție de aproape 90%, de statul român.)

Citiţi şi: George Enescu, în interviuri publicate în presa românească

● Daniel Barenboim, dirijorul care a deschis programul Festivalulului cu Rapsodia nr. 2 a lui Enescu, între două reprize de aplauze: „Festivalul Enescu, în veci!”

● Daniel Barbu, Ministrul Culturii, în legătură cu fondurile ce vor fi alocate pentru ediția din 2015: „Indubitabil, Festivalul Enescu este o comoară națională și nimeni nu are de gând s-o irosească. Tindem mai degrabă să adăugăm, nu să reducem din ea.“

Festivalul Enescu

Festivalul Enescu 2013: Cameron Carpenter, în concertul de la Ateneul Român

● Stelian Melinte, meloman la 80 de ani, în fața Sălii Palatului, după simfonia dirijată de Daniel Barenboim: „Părerea mea e că e mai bun pianist decât dirijor.”

● Cameron Carpenter, organist, pe scena Ateneului, aproape de miezul nopții: „I played with three instruments: my left arm, my right arm and my feet.” (n. red. – Am cântat cu trei instrumente: mâna stângă, mâna dreaptă și picioarele.)

Foto: Andrei Gîndac

13
/03
/24

Gabriel Bebeșelea, unul dintre cei mai bine cotați dirijori români peste hotare, aplaudat în prestigioase săli de concerte ale lumii, ca Auditorium-ul din Barcelona, Musikverein – Viena sau Sala Ceaikovski – Moscova, apreciatul violonist Alexandru Tomescu și vioara Stradivarius Elder-Voicu pe care are privilegiul de a interpreta, și un program dedicat integral lui Mozart definesc un eveniment de neratat la Sala Radio.

28
/02
/24

Primăvara sosește la Sala Radio cu abonamente și bilete pentru ultimele 3 luni ale stagiunii cu numărul 95 pe scena Radio România! Abonamentele pentru perioada aprilie - iunie 2024 vor fi disponibile la vânzare în perioada 28 februarie – 5 martie 2024. Biletele individuale vor fi puse în vânzare începând din data de miercuri, 6 martie 2024.

28
/02
/24

“Mamma Mia!”, cel mai faimos musical din România, revine weekend-ul acesta pe scena Sălii Palatului din Capitală, într-o nouă reprezentație de zile mari, asta după ce în ultimii cinci ani spectacolul a fost văzut de peste 80.000 de români. Până acum producția a avut nu mai puțin de 33 de reprezentanții în țara noastră, în nouă orașe, dintre care doar 20 în București, unde fiecare spectacol a fost sold-out de fiecare dată.

27
/02
/24

Prima zi a primăverii aduce pe scena Sălii Radio un mărțișor muzical ! Vineri, 1 martie 2024 (de la 19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va interpreta Simfonia nr. 1 - Simfonia primăverii, semnată de ROBERT SCHUMANN, un tablou muzical al anotimpului revenirii la viață.

27
/02
/24

Turneul SoNoRo Conac ajunge în 2024 la ediția a XII-a, intitulată „L’heure bleue” – un titlu inspirat de acel interval de timp în care finalul de zi se pregătește să facă loc înserării, apoi nopții. „Ora albastră” va fi – din perspectiva SoNoRo – un spațiu de visare și un răstimp în care muzica se materializează, trece dincolo de contururi și prinde viață în mod desăvârșit, în unele dintre cele mai frumoase edificii din țara noastră.