Festivalul Național de Teatru, ediția a 25-a: Manifest pentru dialog
https://www.ziarulmetropolis.ro/festivalul-national-de-teatru-editia-a-25-a-manifest-pentru-dialog/

Festivalul Naţional de Teatru va iniţia o platformă cu titlul „Manifest pentru Dialog”, pe care o va dezvolta pornind de la spectacolul „Antisocial”, creat de regizorul Bogdan Georgescu pe un text generat prin tehnici de Artă Activă.

Un articol de Liliana Matei|30 iulie 2015

Festivalul Naţional de Teatru este preocupat şi de generaţia tânără de actori, precum şi de evoluţia acestora. Anul trecut, echipa FNT şi-a asumat curajul de a produce musicalul „West Side Story” – un spectacol de anvergură care a câştigat la modul absolut pariul atât cu publicul, dar mai ales cu cei 22 de actori tineri selecţionaţi împreună cu Marina Constantinescu, Răzvan Mazilu şi Adrian George Popescu, ale căror abnegaţie şi prestaţie scenică au adeverit logo-ul sub care s-a desfăşurat această co-producţie FNT – Odeon: „Manifestul unei Generaţii”.

Continuăm proiectul în jurul tinerei generaţii şi în acest an. Am identificat probleme majore, fenomene din interiorul societăţii pe care, prin intermediul artelor spectacolului, le putem pune în lumina dezbaterii publice prin ceea ce am putea numi un „Manifest pentru Dialog”.

Astfel, prin parteneriatul între două din cele mai puternice evenimente festivaliere din România – Festivalul Naţional de Teatru şi Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu – cu implicarea şi susţinerea generoasă a BRD – Groupe Société Générale, vom iniţia în cadrul celei de-a 25-a ediţii a FNT o platformă cu titlul „Manifest pentru Dialog”, pe care o vom dezvolta pornind de la spectacolul „Antisocial”, creat de regizorul Bogdan Georgescu pe un text generat prin tehnici de Artă Activă împreună cu cei şapte tineri actori ai spectacolului, în cadrul unui workshop iniţiat de Teatrul Naţional „Radu Stanca” din Sibiu şi Departamentul de Artă Teatrală al Universităţii „Lucian Blaga” din Sibiu.

„Antisocial” este un spectacol care vorbeşte despre fractura dialogului dintre tineri, profesori şi părinţi, o fractură accentuată de dezvoltarea IT fără precedent şi de evoluţia pe care o trăim în anii mileniului trei, aparent împreună. Este un spectacol care vorbeşte acut despre absenţa unei legi normale şi morale a învăţământului românesc. „Antisocial” este un spectacol care nu acuză, ci provoacă la meditaţie şi adevăr, la dezbateri şi, sperăm, la soluţii.

Prin dezbaterile la care este invitat publicul, proiectul îşi propune ca toată lumea implicată – tineri, dascăli, părinţi, factori de decizie, societatea civilă – să aibă oportunitatea de a purta un dialog constructiv, pornind de la cazul prezentat în spectacol, care să conducă la soluţii concrete, astfel încât să prezentăm forurilor competente concluzii menite să dinamizeze definitivarea şi adoptarea unei legi a învăţământului românesc bazată pe valoare, respect şi dialog.

Foto: Adi Bulboacă

28
/02
/24

Filmul documentar AMAR, regizat de Diana Gavra, va avea putea fi văzut în premieră în cinematografe din 8 martie, iar până atunci spectatorii se vor putea întâlni cu regizoarea și parte din echipa filmului în două evenimente speciale:

28
/02
/24

Romanian Design Week, festivalul multidisciplinar dedicat industriilor creative, organizat de The Institute și prezentat de UniCredit Bank, lansează apelul de înscrieri în circuitul RDW Design GO!.

28
/02
/24

Diana Vasile, PhD, psihoterapeut și Președinte al Institutului pentru Studiul și Tratamentul Traumei (ISTT), lansează astăzi cartea Anatomia traumei. Cum să ai o viață mai bună când sufletul te doare, publicată la editura Bookzone. Rezultatul a peste 25 de ani de studiu, practică și cercetare în domeniul psihotraumatologiei, cartea oferă o perspectivă completă asupra impactului traumei în viețile noastre, dar și asupra modalităților de recuperare post-traumatică.

28
/02
/24

Asociația Tangent, în parteneriat cu Teatrul Excelsior, Teatrul Național „I.L. Caragiale”, Casa Kerim și LiterNet, a lansat miercuri, 21 februarie, un open call pentru actori și actrițe din București, cu vârste cuprinse între 20 și 30 de ani, pentru formarea distribuției spectacolului EMAUS, după romanul omonim al scriitorului italian Alessandro Baricco.

28
/02
/24

Primăvara sosește la Sala Radio cu abonamente și bilete pentru ultimele 3 luni ale stagiunii cu numărul 95 pe scena Radio România! Abonamentele pentru perioada aprilie - iunie 2024 vor fi disponibile la vânzare în perioada 28 februarie – 5 martie 2024. Biletele individuale vor fi puse în vânzare începând din data de miercuri, 6 martie 2024.

28
/02
/24

Luna martie aduce un nou spectacol în repertoriul Teatrului Ion Creangă. „Amintiri din copilărie“ are avanpremiera și premiera vineri, 1 martie, de la ora 10:00, respectiv 18:00, la Sala Mare din Piața Amzei nr. 13. Spectacolul marchează, în același timp, începutul celei de-a doua ediții a evenimentului „Luna lui Ion Creangă – Povești și Amintiri din copilărie“.

28
/02
/24

“Lacul Lebedelor”, cel mai faimos spectacol de balet al tuturor timpurilor, revine în acest weekend pe scena Sălii Palatului din București, având în rolurile principale pe balerinii Rin Okuno și Robert Enache, alături de ansamblul Operei Naționale București. Reprezentația de la începutul lunii decembrie a fost primită cu entuziasm de către publicul prezent, aceasta fiind sold-out.

28
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă miercuri, 28 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Numărul 2 de David Foenkinos – recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea Iulianei Glăvan – ce aduce în prim-plan povestea unui destin atipic, a celui care a pierdut rolul lui Harry Potter în una dintre cele mai celebre ecranizări din toate timpurile. Este posibil ca un eșec să devină o sursă de putere? Romanul scriitorului francez oferă în locul unui răspuns o minunată parabolă despre virtuțile reconstruirii sinelui.

28
/02
/24

“Mamma Mia!”, cel mai faimos musical din România, revine weekend-ul acesta pe scena Sălii Palatului din Capitală, într-o nouă reprezentație de zile mari, asta după ce în ultimii cinci ani spectacolul a fost văzut de peste 80.000 de români. Până acum producția a avut nu mai puțin de 33 de reprezentanții în țara noastră, în nouă orașe, dintre care doar 20 în București, unde fiecare spectacol a fost sold-out de fiecare dată.