Festivalul Național de Teatru Independent, ziua a treia
https://www.ziarulmetropolis.ro/festivalul-national-de-teatru-independent-ziua-a-treia/

În perioada 3-9 noiembrie se desfăşoară Festivalul Naţional de Teatru Independent, eveniment cultural ce cuprinde 50 de spectacole şi activităţi conexe teatrului.

Un articol de Ziarul Metropolis|4 noiembrie 2014

Miercuri, 5 noiembrie este cea de-a treia zi a Festivalului Național de Teatru Independent, finanțat de AFCN, și organizat de Fundația Godot.

Program FNTI, ediția a II-a, MIERCURI, 5 noiembrie:

CARTE DE TEATRU

18:30 : FNTi „CITESC TEATRU!” | UnTeatru (Str. Ilfov nr.1)

Iulia Popovici – prezentarea volumului „Noi practici în artele spectacolului în Europa de Est”, Editura Cartier

Moderator: Ioana Moldovan

Durata: 30 min 

TradareTEATRU

19:00 : „Trădare” de Harold Pinter | Unteatru (Str. Ilfov nr.1)

Coproducție Unteatru, Primăria Sector 3, Centrul Cultural Casa Artelor București

Regie: Sânziana Stoican

Cu: Sabrina Iaschevici, Ionuţ Vişan, Silviu Debu

Durata: 100 min

 

A trăda = A înșela în mod voit și perfid încrederea cuiva, săvârșind acte care îi sunt potrivnice. A fi neloial față de cineva sau de ceva. A se abate de la o linie de conduită, a dovedi inconsecvență față de o acțiune, de o idee etc. A comite o infidelitate în dragoste sau în căsnicie; a înșela.

TEATRU

19:00 : „În parc” de Radu Iacoban | Godot Cafe-Teatru (Str. Blănari ne.14)

Producție Radu Iacoban

Regie: Radu Iacoban

Durata: 80 min

Emin plus Veronica egal love.

Nando plus „Biciclista” egal afaceri de stat.

Râmaru plus Mihaela egal crimă și nuntă.

Un El plus o Ea egal noi.

O bancă goală în parc. Patru cupluri. Unele celebre, altele mai puțin.

Patru scene. Patru întâlniri.

Aceiași actori într-o comedie.

 

Nimic nu-mi scapaTEATRU

19:00 : „Nimic nu-mi scapă” de A. D. Hertz | Teatrul de pe Lipscani (Str. Lipscani nr.53)

Producție UNDA ART, București

Regie: Mihai Baranga

Cu: Aniela Petreanu, Gabriel Răuţă, Mihai Baranga, Claudiu Maier, Cristi Toma, Paula Chirilă

Durata: 75 min

 

Reţeta pentru un spectacol de calitate. Ingrediente:

– un conţinut incendiar: aventură organică, trio conjugal bio, umor pur!

TEATRU

19:30 : Exercițiu după „Flori pentru Algernon” de Daniel Keyes | Teatrul Coquette (Calea Călărași nr. 94)

Producție Compania Teatrulescu, Craiova

Regie: Iulia Colan

One-woman show cu Iulia Colan

Durata: 50 min

Charlie el devine Charlie ea. Nu e opţiune regizorală. În această alegere nu se ascunde subtext sau secret conceptual. Totul vine dintr-o mare afinitate a mea faţă de personaj şi din dorinţa de a-l întruchipa. Obstacolul de gen ( masculin/ feminin) l-am înlăturat, întrucât nu m-a interesat.”

 

Tanta si CostelTEATRU

19:30 : „Tanța și Costel” de Ion Băieșu | Teatrul Mignon (Bulevardul Hristo Botev nr.1)

Producție Teatrul Artemotion, Oradea

Regie: Sebastian Lupu

Cu: Petre Ghimbasan, Mirela Lupu

Durata: 65 min

 

Povestea-i simplă, fireşte: 2 necunoscuţi leagă o conversaţie-n gară, foarte “elegant”, fac planuri de nuntă, toate-s frumoase, el e cu deplasări, apoi îi vedem la ceremonie (când fac planuri despre viaţa comună, şi evident ei îi trebuie un “orizont” cât mai bun), apoi ani după, acasă, cu certuri conjugale, sau la spital (“Zi-mi adevărul, că unul dintre noi va muri în această seară, şi nu vreau să rămân văduvă”) sau chiar şi la teatru (“Du-mă la teatru, Costele, că vreau să râd!”).

TEATRU

20:00 : „Suntem ceea ce iubim” pe versuri de Nichita Stănescu | Teatrul Luni de la Green Hours (Calea Victoriei 120)

Producție Teatrul Luni de la Green Hours, București

Regie: Laura-Maria Vlădoiu

Cu: Alex Bogdan, Niculae Ionuţ, Andrei Huțuleac, Laura-Maria Vlădoiu, Naomi Guttman (pian)

Durata: 120 min

Recital de poezie şi pian versuri de Nichita Stănescu, pe muzica lui Frédéric Chopin

„Aflu cu emoţie că mai există încă dintre aceia care cred că „Suntem ceea ce iubim”. Grăbesc atunci să vă îmbrăţişez pe toţi şi să vă spun, la rândul meu, că „Vă iubesc pentru ceea ce sunteţi.”- Dora Stănescu

 

Stadiu mediu de degradareTEATRU

20:15 :Stadiu mediu de degradare” de Peca Ștefan | Teatru de Artă București (Sfântul Ştefan nr.21)

Producție Teatrul Fix, Iași

Regie: Ovidiu Caița

Cu: Cătălin Mîndru Ştefan, Alexandra Gitlan, Stanca Jabeniţan, Roxana Durneac, Bogdan Cantauz, Cristian Bojan, Adrian Marele, Ancuţa Gutui

Durata: 120 min

”E o piesă punk, o piesă profundă, o piesă care duce publicul într-o călătorie cum n-am mai văzut în teatrul românesc. O piesă care pune întrebări, o piesă despre valoarea și costurile artei și relevanța muncii noastre, a artiștilor. O meditație despre ce înseamnă “independența” asta despre care se vorbește atât de mult. O piesă în care banii joacă un rol la modul cel mai concret. O piesă politică, o piesă acută”

TEATRU

21:00 : „Pescărușul” de A.P.Cehov | Teatrul Podul, București (Mansarda Casei de Cultură a Studenților Bucureşti, Calea Plevnei )

Regie: Ana Ioana Macaria, Alexandru Mike Gheorghiu

Cu: Raluca Botez, Bogdan Costea, Marius Mihai, Diana Sărăcuţu, Adelin Ţărnică, Andreea Suilea, Mădălina Ignat, Valentin Florea, Alexandru Emilian Chifu, Gabriel Zaharia, Alexandra Tucu, Ioana Vlădescu

Durata: 100 min

În 1896, când s-a jucat prima oară piesa la Moscova, actriţa care interpreta rolul Ninei şi-a pierdut vocea în timpul reprezentaţiei, fiind intimidată de ostilitatea publicului.

Doi ani mai târziu, sub bagheta lui Stanislavski şi uşor tranchilizaţi cu câteva picături de valeriană, actorii noii distribuţii cunosc un succes fulminant.

Azi, Pescăruşul este una din cele mai cunoscute şi montate piese din lume. De ce? Vă invităm să descoperiţi secretul la Teatrul Studenţesc Podul, sala Catalin Naum, vizionând spectacolul nostru

 

Intuitia masculinaTEATRU

21:30 : „Intuiția Masculină, Trilogia Americană 3” | Godot Cafe-Teatru (Str. Blănari nr.14)

Producție DramaForTheMasses, București

Regie: Doina Antohi

Cu: Oana Puşcatu, Ana Bianca Popescu, Alina Petrică, Silvana Negruţiu, Alex Călin, Idris Clate, Cezar Grumăzescu, Lucian Ionescu. La pian: Vlad Pasencu

Durata: 95 min

A treia parte a Trilogiei Americane, construită independent față de celelalte părți, reuneşte nouă texte scurte de 10 minute al căror subiect gravitează în jurul naturii masculine, adesea frustă, directă, agresivă.

Trecerile sunt rapide, bruşte, fără legătură aparentă, aproape absurde, convenţia se rupe constant, clişeele de orice natură, dar mai ales erotice, se regăsesc la tot pasul. Totul se petrece în visul unui pianist nebun, care controlează personajele imaginaţiei sale prin muzică. Intuiţia masculină ilustrează o lume energică, explozivă, instinctuală, cu supereroi, filme cu zombi, focuri de armă, grandomanie, beţie, sex şi dragoste, a cărei energie debordantă împinge lumea înainte. Pentru că am vrea ca asta să rămână esenţa masculinităţii.

WORKSHOP

The 24 Hour Play | FNTi Workshop | LaScena (Calea Călărașilor nr.55)

24 Hour Play

Fă-ţi propriul spectacol independent în 24 de ore! Construiește-l azi de la zero și îl prezinți mâine în FNTi!

The 24 Hour Play este un eveniment care s-a născut la New York în 1995 și datorită succesului său a fost produs ulterior până azi și la Londra, Los Angeles, Chicago, Florența, Dublin și Atena, inclusiv în ambițioasa formă de 24 Hour Musicals.

01
/10
/17

REPORTAJ „Linişte! Motor! Se filmează!” – o după-amiază pe platoul de filmare la „Moromeţii 2”, pe care regizorul Stere Gulea îl realizează în aceste zile chiar în satul Talpa şi în legendara casă folosită în clasicul film de acum trei decenii.

01
/10
/17

ROMÂNI CELEBRI ÎN STRĂINĂTATE Istoria noastră e destul de plină de lucruri întunecate. Printre ele, sistemul concentraționar – unul dintre cele mai cumplite din lagărul socialist. Fără a căuta explicații de ce a fost așa, numeroasele mărturii publicate după revoluție dau măsura acestei cumplite experiențe îndurate de zeci de mii de români. Ele nu pot fi clasificate, nici stabili o ordine a valorii, a interesului lor. Fiecare trăire îngrozitoare de acest fel rămâne unică.

29
/09
/17

CRONICĂ DE FILM Noul documentar al lui Alexandru Solomon, „Ouăle lui Tarzan”, filmat în Abhazia, în special la un institut de experimente pe maimuţe iniţiat de sovietici în anii `20, este foarte probabil şi cel mai ambiţios film al său.

29
/09
/17

Reputatul regizor maghiar Bela Tarr, cunoscut pentru filme precum The Turin Horse si Satantango, si cineastul francez Laurent Cantet, castigatorul premiului Palme d'Or in 2008 cu drama Entre les murs, sunt doi dintre invitatii de onoare ai editiei a 8-a a Les Films de Cannes a Bucarest.

29
/09
/17

Teatrul Naţional Radiofonic continuă proiectul, de înaltă ţinută artistică, inaugurat recent cu un real succes: „Ne auzim la... Metropolis”. Luni, 2 octombrie 2017, la ora 11.00, la Teatrul Metropolis din Bucureşti (strada Mihai Eminescu nr. 89) va avea loc o întâlnire de suflet, în care va fi evocată personalitatea excepţională a regizorului Ion Vova, la 100 de ani de la naştere.

28
/09
/17

Pentru turistul care pune pentru prima dată piciorul în Asia, Thailanda e o altă planetă. Cu amestecul lui fascinant de zgârie-nori și mizerie, cu aglomerația lui teribilă, cu tuk-tuk-urile care se strecoară peste tot și trenurile suspendate, cu mâncarea preparată în plină stradă, cu aromele lui tari, cu ghirlandele de flori, cu templele ca-n povești, Bangkokul nu seamănă cu nimic.

28
/09
/17

Sub patronajul Ambasadei Regatului Belgiei la București, sâmbătă 30 septembrie va avea loc la ora 19:00, la Biserica Sf Tereza din București (Șos. Olteniței 3-5), al doilea din cele cinci concerte de muzică sacră și poezie belgiană din cadrul Festivalului de Muzică Sacră Belgiană, organizat de Asociația Culturală de Prietenie România-Belgia. La concertul de sâmbăta aceasta, în prezența Ambasadorului Regatului Belgiei la București, publicul va putea audia lucrări semnate de Jacques-Nicolas Lemmens și Cesar Franck (compozitori celebri în secolul IX) și doi compozitori contemporani (Jan Van Landeghem și Raoul de Smet, care au scris două lucrări special pentru această serie de concerte).

28
/09
/17

Icoană absolută, Brigitte Bardot continuă să dezlănţuie pasiuni. Cu părul ei despletit, picioarele goale, hainele minimaliste, mimica bosumflată, atitudinile ei neglijente, latura sălbatică, sinceritatea, natura ei rebelă şi sexualitatea neînfrânată, Bardot a schimbat radical imaginea femeii. BB împlinește, astăzi, 83 de ani!

28
/09
/17

Muzeul Județean de Istorie Brașov strânge obiecte cu valoare muzeală din fostele cartiere muncitorești și invită elevi să realizeze fotografii și să descopere amintirile generației bunicilor lor.

28
/09
/17

„Ouăle lui Tarzan”, de Alexandru Solomon, a fost selectat în competiţia Russian Open Documentary Film Festival „Artdocfest” 2017, care va avea loc la Moscova în perioada 6 - 12 decembrie. Producţia românească va concura cu şase documentare în festivalul din Rusia, care a fost fondat în 2007.

28
/09
/17

Leonardo DiCaprio și Martin Scorsese vor colabora din nou într-un film biografic despre viața fostului președinte al SUA Theodore Roosevel. DiCaprio îl va interpreta pe Roosevelt, a cărui președinție (1901-1909) a fost un element cheie în conservarea spațiilor naturale și faunei sălbatice prin promovarea de parcuri naționale.

27
/09
/17

INTERVIU Oana Răsuceanu și Asociația Culturală Control N invită liceenii să-și danseze poveștile, între 9 și 15 octombrie, în cadrul atelierului de dans contemporan pentru adolescenți Dance Yourself. Iată despre ce e vorba!

27
/09
/17

„Bacalaureat”, filmul pentru care Cristian Mungiu a câștigat premiul de regie la Cannes, „Ana, mon amour”, de Călin Peter Netzer, laureat cu un Urs de Argint la Berlin, „Fixeur”, de Adrian Sitaru, propunerea României la Oscar, dar și „6,9 pe scara Richter”, noua comedie muzicală a lui Nae Caranfil, vor putea fi văzute la cea de-a treia ediție a Zilelor Filmului Românesc (ZFR) la Chișinău.

27
/09
/17

După HABEMUS BEBE, Asociația Art No More revine în toamna aceasta cu un nou spectacol de teatru. Este vorba despre IDENTIC NATURAL, proiect teatral care exploatează una dintre cele mai discutate teme contemporane: ce mâncăm. Un spectacol despre lipsa de informare în domeniul alimentației, despre dificultatea de a alege dintre sute de produse de același tip și dificultatea de a discerne între miile de păreri contradictorii.