Filmele câștigătoare la TIFF se văd la București
https://www.ziarulmetropolis.ro/filmele-castigatoare-la-tiff-se-vad-la-bucuresti/

Câştigătorii trofeelor la TIFF 2014 ajung pe ecranele din Bucureşti între 10 şi 19 iunie, într-o retrospectivă organizată la Cinema Studio, Cinema Elvira Popescu şi J’ai Bistrot.

Un articol de Liliana Matei|10 iunie 2014

Cea de-a 13-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania (TIFF) s-a încheiat duminică seara, în spațiul Unirii Open Air, care s-a dovedit neîncăpător pentru miile de spectatori dornici să vadă premiera filmului 12 ani de copilărie/ Boyhood (r. Richard Linklater).

Retrospectiva debutează oficial marți, 10 iunie, la Cinema Studio, cu cele două filme care au deschis, respectiv închis TIFF-ul clujean: Philomena (r. Stephen Frears, ora 19.30), nominalizat anul acesta la Oscar, și Boyhood (ora 21.30).

Cinefilii vor avea șansa să vadă filmul favorit al juriului TIFF, distins cu Trofeul Transilvania și cu premiile de interpretare pentru actorii Javier Pereira și Anna Garrido – Stockholm (foto sus), pe cel recompensat cu Premiul pentru Cea mai bună regie, Zgârie-nori suspendați/ Floating Skyscrapers (r. Tomasz Wasilewski) și Premiul Special al Juriului – coproducția bulgaro-română Viktoria (r. Maya Vitkova).

Floating Skyscrapers still

,,Floating Skyscrapers” a primit premiul pentru cea mai buna regie la TIFF.

În program se regăsesc și cele două filme răsplătite cu Mențiunea specială a juriului – Câinele/ Paat (r. Amir Toodehroosta) și Umbra albă/ White Shadow (r. Noaz Deshe), dar și titlul din competiție cu cele mai multe voturi din partea publicului, Natură moartă/ Still Life (r. Uberto Pasolini). În topul preferințelor publicului s-au aflat și alte două filme aduse la București: Quod Erat Demonstrandum (r. Andrei Gruzsniczki) și Everything We Loved (r. Max Currie).

,,București, unde ești?”, documentarul lui Vlad Petri despre protestele din 2012, din Piața Universității, care intră în cinematografe din 13 iunie, distribuit de Transilvania Film, va avea parte de mai multe proiecții în cadrul retrospectivei.

Retrospectiva cuprinde și câteva dintre best of-urile anului în festivaluri, precum Black Coal, Thin Ice (r. Diao Yinan), premiat cu Ursul de Aur la Berlin, Sacro GRA (r. Gianfranco Rosi), primul documentar care a câștigat Leul de Aur la Festivalul de la Veneția, Historia de la meva mort, distins cu Leopardul de Aur la Locarno, Venus in Fur, noul film al lui Roman Polanski, ecranizarea romanului Spuma zilelor (r. Michel Gondry), comedia spaniolă de succes La gran familia española (r. Daniel Sánchez Arévalo), Canibal (r. Manuel Martín Cuenca), care i-a adus actriței Olimpia Melinte o nominalizare la Premiile Goya, drama alb-negru Ida, de Pawel Pawlikowski, sau Beloved Sisters (r. Dominik Graff).

Una dintre recomandările directorului artistic Mihai Chirilov este filmul regizorului slovac Peter Solan, Before Tonight is Over (1966), care va rula miercuri, 11 iunie, la Cinema Studio, de la 20.15.

Programul filmelor poate fi consultat pe site-ul TIFF.

INFO

Prețul unui bilet la Cinema Studio este de 12 lei, la Cinema Elvira Popescu – 14 lei, cu reducere pentru studenți și pensionari, iar la J’ai Bistrot intrarea costă 10 lei.

11
/02
/20

CRONICĂ DE FILM În „Tipografic Majuscul”, unul din cele două filme cu care participă la Berlinale, în secţiunea Forum, Radu Jude îşi continuă interesul pentru trecutul României. Acum o face sub forma unui film-eseu greu de încadrat, prin care duce căutările sale stilistice recente într-o zonă radicală şi extrem de ofertantă.

10
/02
/20

În această noapte, la Los Angeles, s-a desfășurat cea de-a 92-a gală a premiilor Oscar. Marea surpriză a fost că filmul sud-coreean „Parasite” a câștigat atât la categoria cel mai bun film, cât și la categoria cel mai bun film într-o limbă străină.

07
/02
/20

Victor Morozov studiază în prezent teoria de cinema în Franţa şi Irlanda. Recent, alături de colegi din SUA, Franţa, Chile, Nigeria şi Madagascar, a participat la programul dedicat tinerilor critici al Festivalului de Film de la Rotterdam, de unde ne-a trimis o primă relatare, despre trei lungmetraje asiatice.

06
/02
/20

Dacă credeai că mai știi câte ceva despre cinematografia mondială a momentului, o participare la Festivalul de la Rotterdam îți dă peste cap cam toate cunoștințele – un program cu sute de filme neconvenționale, majoritatea realizate de regizori la început de drum, iar o bună parte dintre ele, forme hibrid de limbaj cinematografic.

02
/02
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Marius Th. Barna și cu un comentariu scris de Bogdan Ficeac, documentarul „Nostalgia dictaturii” (2020), disponibil în câteva proiecții răzlețe, este o colecție de truisme despre comunism, a cărei concluzie ar putea fi banalitatea că „s-au făcut și lucruri bune, dar au fost și lucruri rele”.

30
/01
/20

CRONICĂ DE FILM În „Uncut Gems” (2019), fraţii Benny şi Josh Safdie transformă prin stilul lor inconfundabil subiectul banal al încurcăturilor unui bijutier newyorkez (Adam Sandler) într-o experienţă hipnotică, într-un film despre viaţa trăită mereu la limită.

30
/01
/20

„colectiv” spune povestea primului an de după incendiul din clubul cu același nume și urmărește cu egal interes autorități și jurnaliști, într-o interacțiune permanentă de căutare și expunere a adevărului. Este un film despre sistem versus oameni, despre adevăr versus manipulare, despre interes personal versus interes public, despre curaj și responsabilitate individuală.

30
/01
/20

În luna februarie, cinefilii români vor putea urmări “Little Women” / “Fiicele doctorului March”, producție Sony Pictures distinsă cu șase nominalizări la premiile Oscar, inclusiv pentru Cel mai bun film, Cel mai bun scenariu adaptat, Cea mai bună actriță principală și Cea mai bună actriță secundară.

30
/01
/20

Parazit/ Parasite, filmul fenomen al cineastului coreean Bong Joon-Ho, scrie istorie la Oscar, devenind prima producție din Coreea de Sud nominalizată atât la categoria Cel mai bun film străin, cât și la categoria Cel mai bun film. A doborât recorduri de box-office în întreaga lume, a câștigat Palme d’Or la Cannes 2019, iar din 31 ianuarie rulează în 26 de cinematografe Cinema City din întreaga țară, în cadrul unui eveniment dedicat Oscarurilor.

24
/01
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Sam Mendes, "1917" (2019) este în primul rând o demonstraţie de virtuozitate tehnică. Un film care trivializează tragedia teribilă a războiului şi o transformă într-o cursă contracronometru cu obstacole, ca un joc pe calculator. Spectaculos, dar sărac în idei.

Pagina 11 din 267« Prima...910111213...203040...Ultima »