FITS 2019 – 5 idei de la Anthony Missen – cofondator și director artistic al Companiei Chameleon
https://www.ziarulmetropolis.ro/fits-2019-%e2%80%93-5-idei-de-la-anthony-missen-cofondator-%c8%99i-director-artistic-al-companiei-chameleon/

Coregraful Anthony Missen a vorbit într-o conferinţă de presă susţinută pe 15 iunie la Sibiu, la Librăria Habitus, despre spectacolul „Bărbaţi la puterea a cincea“, care poate fi văzut în cadrul celei de-a 26-a ediţii a Festivalului Internaţional de Teatru de la Sibiu (14-23 iunie). Iată 5 idei ale directorului artistic al Companiei Chameleon. Spectacolul poate fi văzut pe 15 iunie, de la ora 19.45, şi pe 16 iunie, de la ora 18.00, în Piaţa Habermann.

Un articol de Ziarul Metropolis|15 iunie 2019

1. Am ajuns într-o organizație mare (n.r. Compania Chameleon), cu un profil național și internațional foarte bun. Facem cursuri pentru tineri din comunicatea locală, creăm opere pentru scene, librării, biblioteci, facem turnee internationale, avem programe pentru închisori. Încercăm să aducem dansul acolo unde e nevoie de el.

2. Ce putem face ca impactul social să fie pozitiv? Fie că vorbim de persoane cu probleme mintale, fie că vorbim despre tineri. Încercăm să arătăm cum ne-a ajutat pe noi dansul și să îl includem și în viața celorlalți.

3. Cred că oamenii au niște baze comune și ceea ce facem noi vorbește despre condiția umană în moduri foarte diferite. Încercăm să prezentăm ceva pe care oamenii să-l poată înțelege și simți. Baza este formată din iubire, moarte, teamă. Dacă te uiți la un film vei simți același lucru ca persoana care este lângă tine. Nu contează unde ne prezentăm un spectacol, contează conținutul, pentru că prezentăm lucruri cu care să se poată asocia oricine.

4. Uneori, spectacolul nostru este distractiv, alteori este stupid sau agresiv, alteori este delicat și toate astea țin publicul implicat. Am creat spectacole în exterior pentru că sunt unii oameni care nu merg niciodată în sălile de spectacole.

5. Oamenii s-au schimbat mult în ultimii trei ani, de când am fost ultima oară la Sibiu. Trebuie să menționez Brexitul, care cauzează multă diviziune și probleme sociale. E important să umpli strada cu ceva pozitiv și să ne detașăm de problemele politice chiar și pentru un timp scurt.

Conferința a fost moderată de Octavian Saiu.

INFO

MAREA BRITANIE

Company Chameleon

Bărbați la puterea a cincea
(Of Man And Beast)

Coregrafia: Anthony Missen

Cu: Kevin Edward Turner, Theo Fapohunda, Lee Clayden, Thomasin Gulgec, David Colley

Un spectacol în aer liber de neuitat, ce explorează și descoperă multiplele fațete ale masculinității. „Bărbați la puterea a cincea” aduce o perspectivă puternică și totodată afectivă asupra dinamicii și comportamentelor unui grup de bărbați. Spectacolul urmărește un grup de prieteni în diferite situații, în care bravada e cuvânt de lege, iar agresivitatea e în floare: dacă vrei să fii parte din gașcă, trebuie să fii dur, amuzant și să ai reflexe rapide. Când ierarhia se schimbă, apar fisuri în structura grupului și nu va mai dura mult până când personajele se vor vedea nevoite să își pună sub semnul întrebării propria identitate, precum și însemnătatea integrării și apartenenței la un grup. Plin de simboluri și cu un ritm profund, spectacolul este în același timp neobișnuit. Acesta aduce în lumina reflectoarelor stilul unic al Company Chameleon, dar și un amalgam bogat de tehnici de dans și de mișcare. Coregrafia lui Anthony Missen abundă de curaj, dar și de eleganță, fiind pusă în scenă de cinci dansatori de excepție. Pe alocuri extrem de amuzat, dar conținând scene sumbre cu note de amenințare, „Bărbați la puterea a cincea” pune o oglindă în fața societății noastre și astfel ne provoacă și ne emoționează.

Comandat de Without Walls, Ageas Salisbury International Arts Festival și Merchant City Festival Glasgow

07
/10
/14

Ochii săi mari, albaştri şi prezenţa agreabilă, debordând de feminitate în lumina reflectoarelor, sunt de neuitat. S-a născut pe 7 octombrie 1954, la Bacău, şi aţi văzut-o în numeroase roluri, alături de mari artişti ai scenei româneşti.

07
/10
/14

În perioada 29 septembrie - 5 octombrie s-a desfăşurat în Bucureşti a Patra Ediţie a Festivalului „Bucharest Fringe” - Maratonul Teatrului Independent. În acest an, publicul a urmarit 17 producţii independente, în 9 spaţii din Bucureşti. Premiul pentru cel mai bun spectacol a fost adjudecat de “Cockoşi” de Mike Bartlett, regia Horia Suru, o producţie a Teatrului ACT, Asociaţia Entheos şi GrayPlay.

06
/10
/14

Cinema-edu, cel mai mare proiect de educație cinematografică, destinat liceenilor, va ajunge în lunile octombrie și noiembrie în șase orașe din țară: Ploiești(21-23 octombrie, Club Cinema Twins), Craiova (28-30 octombrie, Biblioteca Județeană Alexandru și Aristia Aman), Mediaș (4-6 noiembrie), Târgu Mureș (11-13 noiembrie, cinema Arta), Iernut (14 noiembrie) și Roman (25-27 noiembrie).

06
/10
/14

Unul dintre cei mai iubiți și apreciați actori de teatru și film, Victor Rebengiuc va primi Premiul de Excelență al celei de-a VI-a ediții a „Festivalului Internațional de Film Comedy Cluj”. Evenimentul va fi marcat prin proiecția specială a filmului „De ce trag clopotele, Mitică?” (regia Lucian Pintilie, 1981) programat vineri, 17 octombrie, ora 18:30 la Cinema Victoria în prezența maestrului Rebengiuc.

06
/10
/14

CRONICĂ DE FILM „Poarta Albă”, în regia lui Nicolae Mărgineanu, este un film fără vlagă, ilustrativ și cu personaje slab construite. Povestea teribilă a deținuților din lagărul comunist de muncă silnică ce dă titlul lungmetrajului nu are parte de o redare cinematografică pe măsură.

06
/10
/14

Spectacolul „Folia, Shakespeare & Co” după William Shakespeare, realizat şi înregistrat anul acesta în studiourile TVR de către Gigi Căciuleanu alături de dansActorii săi, deschide stagiunea de toamnă a Teatrului Naţional de Televiziune.

05
/10
/14

Teatrul de Operetă și Muzical „Ion Dacian” a organizat un amplu casting la nivel național, în vederea distribuirii rolurilor principale din musicalul „Fantoma de la Operă” de Andrew Lloyd Webber, una dintre cele mai de succes producții de divertisment din toate timpurile.

05
/10
/14

La numai 27 de ani, Alexandru Pamfile, regizor de teatru, a plecat la Strasbourg pentru a lucra în sistemul independent de acolo. Ce înseamnă să lucrezi cu actori francezi în propria ta companie de teatru, aflăm de la tânărul regizor, care își amintește de profesorii săi de la UNATC, de prietenia cu Leta Popescu și de faptul că la început dorea să se facă preot.