„Fixeur”, din 27 ianuarie în 26 de orașe
https://www.ziarulmetropolis.ro/fixeur-din-27-ianuarie-in-26-de-orase/

„Fixeur”, cel de-al cincilea lungmetraj semnat de Adrian Sitaru, va rula în cinematografele din Bucureşti şi alte 25 de oraşe, din 27 ianuarie 2017.

Un articol de Liliana Matei|20 ianuarie 2017

Lungmetrajul, distribuit de Domestic Film, va putea fi văzut la București, Bârlad, Bistrița, Botoșani, Brașov, Buzău, Caransebeș, Cluj-Napoca, Constanța, Deva, Focșani, Galați, Gura Humorului, Iași, Odobești, Oradea, Oravița, Pitești, Reșița, Sibiu, Slobozia, Suceava, Târgu Mureș, Timișoara, Vaslui și Vulcan.

Fixeur” a fost în avanpremieră, pe data de 19 ianuarie, de la ora 20.00, la Cinema Victoria din Cluj-Napoca, în cadrul Cinematecii TIFF, în prezența regizorului Adrian Sitaru, a actorului Tudor Istodor și a co-scenaristului, directorului de imagine și producătorului Adrian Silișteanu.

Proiecții de gală în avanpremieră vor mai fi programate la Cinema Dacia din Bistrița (vineri, 20 ianuarie, ora 20:00), la Cinema Elvira Popescu din București (luni, 23 ianuarie, ora 20:00), la Happy Cinema din Buzău și Focșani (miercuri, 25 ianuarie).

Regizorul Adrian Sitaru se va întâlni cu publicul din Sibiu la CineM-A văzut la Habitus, sâmbătă, 28 ianuarie, de la ora 20:00.

Duminică, 29 ianuarie, Adrian Sitaru împreună cu actorii Tudor Istodor și Andreea Vasile vor fi prezenți la proiecția de gală de la Cinema One Brașov, din cadrul Coresi Shopping Center.

„Fixeur” a avut premiera mondială, în toamna anului trecut, în cadrul Toronto International Film Festival.

Cel mai nou lungmetraj semnat de Adrian Sitaru, „Fixeur” a câștigat luna trecută, Premiul pentru cel mai bun actor, acordat lui Tudor Istodor, și Mențiune Specială a Juriului în cadrul Les Arcs European Film Festival.

Pelicula, cu un scenariu semnat de Claudia și Adrian Silișteanu, spune povestea lui Radu, stagiar la biroul din București al Agenției France Presse, aspirant la un post de reporter. Oportunitatea realizării unui subiect despre o prostituată minoră repatriată din Franța îi dă acestuia ocazia să își dovedească competențele. Totuși, pe măsură ce se apropie de scopul său, Radu realizează că înverșunarea cu care înțelege să facă această meserie este îndoielnică.

Din distribuție fac parte actorii Tudor Aaron Istodor, Mehdi Nebbou, Nicolas Wanczycki, Diana Spătărescu, Andreea Vasile, Adrian Titieni, Cristian Ilinca.

Imaginea a fost semnată de Adrian Silișteanu, montajul de Mircea Olteanu, de sunet s-au ocupat Ioan Filip și Dan-Ștefan Rucăreanu, scenografia Gina Călin, costume Adina Bucur, producători Anamaria Antoci și Adrian Silișteanu, co-producător Jean des Forêts.

Fixeur” este cel de-al V-lea lungmetraj regizat de Adrian Sitaru după „Pescuit sportiv” (2008), „Din dragoste cu cele mai bune intenții” (2011) , „Domestic” (2012), „Ilegitim” (2016) producții care au câștigat distincții importante la festivaluri prestigioase. Regizorul semnează și câteva dintre cele mai premiate scurtmetraje românești: „Valuri” (2007), „Lord” (2009), „Colivia” (2010), „Chefu’” (2012), “Artă” (2014), „Excursie” (2014).

Fixeur” este o producție 4 Proof Film (România) în co-producție cu Petit Film (Franța), realizată în asociere cu Domestic Film, DaKINO Production și Movie Production Entertainment. Cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei, Programul MEDIA al Uniunii Europene, Région Basse-Normandie, Centrul Național al Cinematografiei Franța, Institutul Francez din București și HBO România. Filmul a fost dezvoltat în cadrul CineLink – Sarajevo Film Festival și Les Arcs 1950 Co-production Village.

24
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Lansat în România de Transilvania Film pe platforma TIFF Unlimited, filmul „Dama de cupă” („Queen of Hearts”, 2019), al regizoarei daneze cu origini egiptene May el-Toukhy, impresionează prin interpretarea actriţei Trine Dyrholm, care joacă o avocată ce începe o aventură cu fiul său vitreg de nici 18 ani.

23
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Primul episod din miniseria „Bani negri (pentru zile albe)”, scrisă și regizată de Daniel Sandu (autorul filmului „Un pas în urma serafimilor”), a avut premiera pe HBO și e disponibil pe HBO GO. Cât de bun a acest nou serial românesc?

19
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Premiat pentru regie în secțiunea „Encounters” a Festivalului de la Berlin și cu lansarea în cinematografe compromisă de pandemie, „Malmkrog” (2020) este cel mai controversat, dar și cel mai îndrăzneț film românesc al anului. Cum ne provoacă de data asta Cristi Puiu?

18
/11
/20

Prin combinații inedite de mijloace vizuale și tehnici narative, scurtmetrajele incluse în acest an în Competiția Internațională BIEFF propun perspective alternative asupra unor subiecte care marchează realitatea cotidiană. O invitație deschisă la reflecție, dezbatere și dialog, evenimentul dedicat noilor forme de explorare a limbajului cinematografic va reprezenta, la această ediție, un punct de intersecție al diferitelor viziuni asupra violenței și a justificării ei morale, dar și asupra ideii de graniță și a locurilor de care aparținem.

17
/11
/20

Cu toții suntem de acord că experiența de la cinema este inegalabilă, însă cum momentan nu mai este posibilă în contextul pandemic actual, din pasiune și dor de emoția trăită în fața marelui ecran, Cineplexx a oferit în weekend porții de popcorn cald tuturor iubitorilor de filme.

16
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Lansat recent în România direct online, pe pagina de Vimeo a distribuitorului Independenţa Film, „Beanpole” (2019) este al doilea film al lui Kantemir Balagov, considerat de unii cel mai bun tânăr regizor rus, educat la şcoala de cinema a lui Alexander Sokurov. O poveste despre traumele post-război, stilizată însă aproape până la academism.

16
/11
/20

Turismul montan din România pe cât este de frumos și apreciat, pe atât este de periculos pentru cei care se încumetă să-l cunoască din inconștiență sau pentru a-și testa limitele. Dragostea de munte face din ei victime inclusiv astăzi când salvamontiști extrem de bine pregățiți și echipați își pun în pericol propria viața pentru a o salva pe a lor.

13
/11
/20

Abordări artistice neconvenționale, care deschid noi și surprinzătoare perspective asupra condiţiei umane, scurtmetrajele incluse anul acesta în Competiția Internațională a BIEFF propun noi maniere de raportare asupra feminității și a corporalității, invitând totodată spectatorii să privească dincolo de aparențe, la limita dintre real și ireal.