Frig. O tragedie suedeză
https://www.ziarulmetropolis.ro/frig-o-tragedie-suedeza/

Se joacă la Unteatru, în regia lui Alex Bogdan, spectacolul „Frig”, după un text de Lars Noren. Pe scenă urcă patru actori: Liviu Pintileasa, Ionuţ Grama, Silviu Debu şi Andrei Seuşan.

Un articol de Andrei Crăciun|13 decembrie 2017

Frig este unul dintre cele mai dure și, totodată, cele mai emoționante spectacole de pe scenele bucureștene. Și pe el l-am văzut în Festivalul Caleido.

Povestea din Frig se întâmplă în Suedia, dar e limpede de la început că e universală. Sfârșitul anului școlar, liceenii (și prietenii lor) au în față o lungă vară fierbinte, în înțelesul suedez al toridului.

Patru tineri. Doi suedezi sadea, unul cu origini musulmane și unul născut sud-coreean. Suedezii și musulmanul (pentru a fi acceptat în grup) fac o pledoarie pentru o Suedie fără străini, o Suedie pură etnic, o Suedie doar a suedezilor, în definitiv și dacă nu vi se pare prea mult, și chiar dacă vi se pare, o Suedie convertită la nazism.

Măiestria lui Noren este că se opune argumentelor acestor tineri înfierbântați într-o manieră subtilă și inteligentă. Nu-i decade întru totul în caricatură. Piesa lui rămâne, categoric, o tragedie.

Jocul actorilor e puternic pentru că urcă. Frig seamănă cu escaladarea unui munte. Ei reușesc să creeze tensiune și să dea acel sentiment de acum pentru care atâția spectatori vin, până la urmă, la teatru. Fac totul foarte real, poți atinge povestea cu mâna. Se întâmplă rar.

Iar Frig nu e o întâmplare în carierele acestor artiști. E o consecință a alegerilor (bune) pe care le-au făcut în teatru. Frig e un spectacol care anunță o maturizare.

Și nu sunt multe spectacolele care să ridice cu adevărat probleme actuale la o asemenea altitudine, adresându-se deopotrivă cordului și minții.

Frig chiar este o revelație.

Măiestria lui Noren este că se opune argumentelor acestor tineri înfierbântați într-o manieră subtilă și inteligentă. Nu-i decade întru totul în caricatură. Piesa lui rămâne, categoric, o tragedie.

Foto: Unteatru

09
/02
/24

Pe 11 și 20 februarie, de la ora 19:00, la Sala Mare a Teatrului Național Iași, va avea loc premiera pe țară O tragedie veninoasă după Women beware women de Thomas Middleton, regia, traducerea și adaptarea scenică aparținându-i lui Silviu Purcărete. Scenografia spectacolului este creată de Dragoș Buhagiar, noul proiect marcând împlinirea a 14 ani de excepțională colaborare cu regizorul Silviu Purcărete, începută la Teatrul Național Iași, cu spectacolul Uriașii munților de Luigi Pirandello.

09
/02
/24

Studenții bucureșteni sunt invitați să participe la un program de mentorat și internship dedicat spațiilor culturale din București. Pe lângă experiența practică, participanții vor putea accesa sponsorizări în valoare de 27.000 lei și vor avea posibilitatea unor stagii de practică în cele mai active agenții de comunicare din România

09
/02
/24

mind-moving, programul de terapie prin artă inițiat și organizat de Indie Box, în parteneriat cu NOPA - Societatea Norvegiană a Compozitorilor și Textierilor, Asociația Entuziart și Profeti ART SRL, ajunge la finalul perioadei de implementare și își încheie călătoria cu un eveniment special, dedicat publicului larg, cu intrare liberă, pe 21 februarie, de la 18:30, la Arcub - Hanul Gabroveni (str. Lipscani, nr. 84 - 90).

08
/02
/24

Seria SWORDS - Spoken Word Sessions continuă cu un nou episod ce îi are ca invitați pe Cosmina Moroșan & Anticorp Solar, Cristina Bordeanu, Cătălina Matei și Lucian Brad, într-un eveniment moderat de Cosmin Perța – duminică, 11 februarie, de la ora 19:30, la Control Club. Performance-urile vor fi completate de un set audio-vizual de Iulian Morar.  

07
/02
/24

Band-ul internațional TIME IN OUR HANDS TRIO va prezenta sâmbătă, în premieră în România, noul său program cu compozițiile celor trei membri, într-un concert marcat de improvizație conceptuală, de la jazz la baroc european și, interesant, muzică tradițională românească.