Gaudeamus este gazda primei instalații interactive care transformă lectura în spectacol
https://www.ziarulmetropolis.ro/gaudeamus-este-gazda-primei-instalatii-interactive-care-transforma-lectura-in-spectacol/

Vizitatorii Târgului Internaţional Gaudeamus 2017 (22 – 26 noiembrie) vor putea testa pentru prima dată, anul acesta, o instalaţie interactivă unică, ce transformă lectura într-o proiecţie vizuală creată chiar de creierul cititorilor.

Un articol de Petre Ivan|20 Noiembrie 2017

„Laboratorul de imaginar” este o instalație semnată de scenograful Adrian Damian și BRD – Groupe Société Générale, în parteneriat cu CINETic, ce presupune utilizarea căștilor neuronale pentru măsurarea undelor cerebrale și transformarea acestora în proiecții vizuale ce diferă în funcție de intensitatea emoțiilor resimțite în momentul lecturii.

Soluțiile interactive prezente în „Laboratorul de imaginar”captează și interpretează activitatea creierului în timpul lecturii, includ tehnologie de detecție a ochilor, mapare video și o aplicație personalizată, totulpentru a surprinde și a arăta intensitatea emoțiilor generate de pasaje reprezentative din literatura universală.

Am testat conceptul de Imaginar în contextul Festivalului Național de Teatru Tânăr IDEO IDEIS pentru a arăta ce important este consumul de cultură pentru a ne îmbogăți perspectivele asupra lumii din jurul nostru. De această dată ne-am propus să mergem mai departe și să explorăm ce se întâmplă în mintea oamenilor atunci când citesc, îmbinând cultura și tehnologia. Prin transformarea spațiului BRD de la Gaudeamus în «Laboratorul de imaginar» ne dorim să le oferim participanților la târg o proiecție vizuală a imaginarului, să metamorfozăm experiența intimă a lecturii într-un spectacol vizual de care să ne bucurăm cu toții. – Sabina Știrb, Brand Communication Manager, BRD – Groupe Société Générale.

În tot ceea ce fac, fie că e vorba de scenografie de teatru sau instalații de lumini și video, scopul meu nu e ceea ce construiesc pe scenă, ci cum acel produs reverberează în mintea și sufletul spectatorilor. De aceea, propunerea BRD de a sonda imaginarul m-a atras de la început. Mi se pare fabulos să putem vizualiza undele pe care creierul nostru le emite în timpul lecturii și modul în care acestea generează lumi imaginare.Cred cu tărie că opera de artă nu e cea care există în fața ta, ci aceea care se formează în mintea ta”, a adăugat Adrian Damian, scenograf.

Adrian Damian este scenograf independent, nominalizat de trei ori la Premiile UNITER pentru spectacolele „Viața e vis” și „Iarna”, în regia lui Mihai Măniuțiu, cât și pentru „Cântăreața cheală”, în regia lui Radu-Alexandru Nica, spectacol care i-a și adus premiul UNITER pentru scenografie în anul 2016.Deasemenea, a fost laureat cu premiul pentru cea mai bună scenografie din partea Uniunii Artiștilor Plastici în 2015 și de Asociația Criticilor de Teatru din Ungaria în 2016. Este recunoscut în domeniul artei teatrale pentru stilul deosebit și încărcarea decorurilor și obiectelor de recuzită cu emoții și simboluri.

În spațiul BRD de la Târgului Internațional Gaudeamus vor avea loc și o serie de evenimente pentru public, printre care o ediție specială a „Intersecțiilor de miercuri” cu poeta Elena Vlădăreanu și regizoarea de teatru Ioana Păun, moderată de Svetlana Cârstean, despre condiția artistului în România precum și o dezbatere despre construcția și deconstrucția imaginarului din multiple perspective.

BRD este partenerul Târgul Internațional Gaudeamus pentru al 3-lea an consecutiv, ca parte a seriei de inițiative ale companiei pentru susținerea proiectelor culturale și a creatorilor de conținut din domeniu. Printre acestea se numără Festivalul Național de Teatru Tânăr de la Alexandria – IDEO IDEIS, Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu, Festivalul Național de Teatru de la București, dar și turneele “Manifest pentru dialog” (Teatrul Radu Stanca – Sibiu, 2015, 2016 și 2017) și Vanilla Skype (Teatrul Act, 2016). În domeniul muzical, BRD susține proiectul SoNoRo Conac și Turneul Stradivarius, iar din 2016 este partener al Apollo 111, cel mai nou spațiu de teatru independent din București, fondat de actorul Bogdan Dumitrache.

Foto: Gaudeamus 2017 – facebook

07
/12
/17

Miercuri, 6 decembrie, Muzeul Național de Artă al României a redeschis Sala Constantin Brâncuși. Evenimentul a avut loc în prezența lui Lucian Romașcanu - Ministrul Culturii și Identității Naționale, a Directorului Liviu Constantinescu, a Directorului Științific Octavian Boicescu și a echipei de specialiști MNAR. Alături de aceștia au fost de față invitați ai corpului diplomatic și personalități ale vieții culturale românești.

04
/12
/17

Expoziţia „Frida Kahlo and Diego Rivera: Polish Context” a fost deschisă la ZAMEK Culture Centre din Poznan în încercarea de a da de urma tabloului „The Wounded Table” văzut ultima dată în 1955, la Varşovia.

23
/11
/17

Ultimul tablou pictat înainte de moarte de fostul premier britanic Winston Churchill, The Goldfish Pool at Chartwell, a fost vândut la licitație la Londra cu suma de 357.000 de lire (402.160 de euro). Churchill, laureat al premiului Nobel pentru Literatură si pasionat de pictură a realizat zeci de tablouri pe care însă nu le vindea niciodată...

18
/11
/17

  Expoziția “Podoabe străvechi”, cuprinzând câteva sute de obiecte de podoabă cu o vechime cuprinsă între 5.000 și 8.000 de ani, descoperite în așezări și morminte din sud-estul României, a fost deschisă joi la Muzeul județean Buzău. “Expoziția este o premieră națională și este rodul parteneriatului între opt muzee: Institutul de Arheologie “Vasile Pârvan” București, […]

15
/11
/17

„Tinerețe fără bătrânețe: artiști și producători culturali români contemporani între 30 și 100 de ani” este un proiect editorial online care prezintă creativi români, prin intermediul unor „portrete” video, foto sau audio. Proiectul se înscrie în seria „modernism art documentaries” lansată de platforma Modernism.ro în 2012, care cuprinde până în prezent 190 de episoade video-documentare.

13
/11
/17

Liminal, festivalul pionier de artă, știință și tehnologie care a avut loc în București între 31 octombrie și 12 noiembrie, s-a încheiat duminică după-amiază. Instalații precum Mindcraft Battle, adică piramida care levitează cu puterea minții, sau Automated Poetry Machine, generatorul de poezii la intersecția dintre un telefon public și un bancomat, din cadrul festivalului au fost câteva din felurile în care Liminal a evidențiat nevoia de apropiere a publicului de intersecția dintre artă, știință și tehnologie.

27
/10
/17

Asociația Culturală Control N organizează duminică, 29 octombrie (între orele 18,30 și 22,00), la Palatul Știrbei din București (Calea Victoriei 107), Expoziția Multimedia DISCO BTT - Discotecile Perioadei Comuniste. Cei prezenți vor fi ospătați cu bere Azuga, Pepsi și multă muzică, promit organizatorii!

26
/10
/17

Muzeul Ermitaj a repornit astăzi ceasul care a fost oprit când bolșevicii au pătruns în Palatul de Iarnă în noaptea de 25 spre 26 octombrie 1917, potrivit vechiului calendar iulian. Limbile ceasului care au fost oprite pentru a marca pentru posteritate triumful revoluției au arătat timp de un secol aceeași oră: 2 și 12 minute.

Page 1 of 3612345...102030...Last »