Gigi Căciuleanu, Raluca Ianegic și Răzvan Mazilu, premiați de CNDB
https://www.ziarulmetropolis.ro/gigi-caciuleanu-raluca-ianegic-si-razvan-mazilu-premiati-de-cndb/

Gigi Căciuleanu, Raluca Ianegic şi Răzvan Mazilu, premiaţi de CNDB în 2019 au fost invitaţi să împartă premiul cu oamenii care au contribuit la devenirea lor artistică.

Un articol de Liliana Matei|21 decembrie 2019

Centrul Național al Dansului București a onorat sâmbătă, 14 decembrie 2019, la Gala Premiilor CNDB 2019 via Descentrat, trei personalități artistice care de-a lungul timpului au contribuit în mod remarcabil la construcția dansului contemporan din România și i-a invitat pe premianți să nominalizeze, la rândul lor, acele persoane care au avut un aport la contextul social în care s-au dezvoltat, pentru a-i celebra în egală măsură.

Coregrafii Gigi Căciuleanu, Raluca Ianegic și Răzvan Mazilu au primit trofeul CNDB pentru contribuția remarcabilă adusă dansului contemporan în România. CNDB le mulțumește celor trei că au susținut descentralizarea premiilor, redirecționându-le către oameni care le-au fost alături în devenirea artistică.

CNDB a ales să organizeze cea de-a șasea ediție a Premiilor CNDB în spiritul instituit în ultimii ani prin Întâlnirile indisciplinate concepute în 2018 și organizate la CNDB de un colectiv artistic sub numele Descentrat, un program curatorial care de-construiește, deranjează, de-centrează practici fixe și expectative. Gala Premiilor CNDB de anul acesta a fost un eveniment Descentrat și a chestionat meritocrația, celebrând atât personalitățile artistice cât și comunitățile și contextele care au dus la devenirea acestora, alegând ca evenimentul să se defășoare ca susținere a manifestului Descentrat intitulat „What if the winner doesn’t take it all?”

Astfel, Gigi Căciuleanu a decis să împartă premiul cu 87 de oameni și să doneze valoarea premiului către Fundația Special Olympics. Neputând fi prezent la eveniment, Gigi Căciuleanu a transmis într-un mesaj video recunoştinţa pentru cei alături de care şi-a împlinit proiectele:

„Tot ceea ce am realizat în aceşti ani nu am făcut-o singur. Am avut alături de mine persoane, echipe, unele sporadic, numai pentru o bucată de drum, altele chiar de la început şi pe tot parcursul. Tuturor le revine meritul în egală măsură. Mi se pare, deci, firesc să împart acest premiu cu toţi susţinătorii, membrii şi colaboratorii succesivelor companii Gigi Căciuleanu din românia de la prima 1998 pana la cea din ziua de azi. (…) E în același timp un prilej nu doar de a le aduce un omagiu ci de a le arăta întreaga mea recunoștință”.

Raluca Ianegic a apreciat generozitatea pe care conceptul propus de Descentrat o implică și a ținut să își contextualizeze reușitele, mulțumind oamenilor care i-au fost alături de-a lungul vieții și a decis să împartă premiul cu coregrafa Valentina De Piante.

 

„Pentru mine, acest premiu reprezintă o formulă internaţională, umană, deosebită. Nu e vorba doar de o recunoaştere a unei activităţi artistice. Este vorba de o formulă de a împărţi premiul cu cineva sau mai multă lume, care a contat sau contează în clipa de faţă în existenţa mea personală. Înseamnă o formă de generozitate artistică, de relaţionare altminteri în cadrul artei şi o formă rizomatică de a fi pentru că e un concept la care ne supunem cu toţii”, conform agerpress.ro.

Răzvan Mazilu a perceput trofeul ca pe o recunoaştere a unei activităţi constante și s-a bucurat de reîntâlnirea pe care Premiile CNDB au prilejuit-o, făcând referire la insularitatea care caracterizează prezentul. „Chiar mai mult, simbolizează un pod peste generaţii, pentru că am lucrat, am fost elevul celorlalte personalităţi care au luat premiul şi mi se pare foarte frumoasă această întâlnire între generaţii“.  A decis să împartă premiul cu unul dintre cei mai buni prieteni ai săi, „care nu face parte din breaslă, dar este un prieten, un susţinător”, economistul Franco Pop.

14
/08
/14

Cainele japonez, debutul în regia de lungmetraj al lui Tudor Cristian Jurgiu, este propunerea României la ediţia din 2015 a premiilor Oscar, la categoria "cel mai bun film străin". „Este un film bun şi fără să fie premiat la Oscar”, glumeşte Victor Rebengiuc.

14
/08
/14

Uniunea Editorilor din România, sub egida Federaţiei Editorilor din România, organizează, în perioada 25 august - 27 noiembrie, ediţia a III-a a Premiului literar "Augustin Frăţilă", a cărui valoare este de 10.000 de euro.

14
/08
/14

Marţi, 12 august, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cişmigiu a avut loc un eveniment culinaro-cultural prilejuit de apariţia bestsellerului internaţional „Madame Mallory şi micul bucătar indian“ de Richard C. Morais, transpus acum în filmul cu titlul "Război în bucătărie".

14
/08
/14

Au mai rămas patru zile până la începerea celei de-a IX-a ediții a Festivalului de Teatru Tânăr Ideo Ideis. La conferința de presă, actorul Marcel Iureș, care a susținut festivalul încă de la început, a declarat: „Cu festivalul, a fost ca la nevastă; m-am văzut murind lângă ea”.

13
/08
/14

Solistul Leo Iorga revine pe scenă, după operaţia de extirpare a unei tumori cerebrale, la prima ediţie a festivalului "Oldies Music Fest" de la Bucureşti, care se va desfăşura pe 13 octombrie şi va include şi două concerte susţinute de cântăreaţa Bonnie Tyler, respectiv trupa Smokie.

13
/08
/14

Starea academicianul Dinu C.Giurescu, operat pe cord la începutul lunii august, este bună, pacientul se recuperează, face mişcare, citeşte şi foarte probabil va fi externat săptămâna viitoare, a declarat, chirurgul Horaţiu Moldovan care l-a operat.

13
/08
/14

"Minuni/ Le meraviglie", filmul recompensat cu marele premiu al juriului la Festivalul de la Cannes 2014 şi în care rolul principal este interpretat de românca Alexandra Lungu, a deschis, marţi seară, Festivalul Internaţional de Film Independent Anonimul de la Bucureşti.

13
/08
/14

Când eram mai tânăr începusem să scriu o nuvelă în care toți oamenii care se sinucideau ajungeau în rai, unde însuși Bunul Dumnezeu îi întâmpina călduros și îi felicita, ca pe singurii care înțeleseseră cu adevărat calea. Luciditatea îi îndemna pe toți la decența gestului final.