Globul de Aur – lista nominalizărilor
https://www.ziarulmetropolis.ro/globul-de-aur-lista-nominalizarilor/

Lungmetrajele ,,12 Years a Slave”, de Steve McQueen, şi ,,American Hustle”, de David O. Russell, au primit cele mai multe nominalizări – şapte – la premiile Globul de Aur 2014.

Un articol de Andrada Văsii|13 decembrie 2013

Lungmetrajele ,,12 Years a Slave”, de Steve McQueen, şi ,,American Hustle”, de David O. Russell, au primit cele mai multe nominalizări – şapte – la premiile Globul de Aur 2014.

Lungmetrajul ,,Nebraska” va concura la cinci categorii de premii, iar peliculele ,,Captain Phillips” şi ,,Gravity” au primit patru nominalizări fiecare, informează goldenglobes.com.

În domeniul producţiilor de televiziune, ,,House of Cards” şi ,,Behind the Candelabra” au primit câte patru nominalizări.

Nominalizările pentru cea de-a 71-a ediţie a galei Globurilor de Aur au fost anunţate joi, la Los Angeles. Actorii Zoe Saldana, Olivia Wilde şi Aziz Ansari au anunţat, din hotelul Beverly Hilton din Los Angeles, nominalizările pentru cele 25 de categorii de premii pentru cinema şi televiziune.

Cea de-a 71-a ediţie a premiilor Globul de Aur, decernate de Asociaţia presei străine de la Hollywood (Hollywood Foreign Press Association, HFPA), va avea loc pe 12 ianuarie, la Los Angeles. Gala va fi prezentată de actriţele Tina Fey şi Amy Poehler.

Competiţie acerbă pentru Globul de Aur

Cel mai bun film – dramă: ,,12 Years a Slave”, ,,Captain Phillips”, ,,,Gravity”, ,,Philomena”, ,,Rush”

Cel mai bun film – comedie/ musical: ,,American Hustle”, ,,Her”, ,,Inside Llewyn Davis”, ,,Nebraska”, ,,Wolf of Wall Street”

Cea mai bună regie: Alfonso Cuaron – ,,Gravity”, Paul Greengrass – ,,Captain Phillips”, Steve McQueen – ,,12 Years a Slave”, Alexander Payne – ,,Nebraska”, David O. Russell – ,,American Hustle”

Cel mai bun rol principal masculin într-un film – dramă: Chiwetel Ejiofor (,,12 years a Slave”), Idris elba (,,Mandela Long Walk to Freedom”), Tom Hanks (,,Captain Phillips”), Matthew McConaughey (,,Dallas Buyers Club”), Robert Redford (,,All is Lost”)

Cel mai bun rol principal masculin într-un film – comedie/ musical: Christian Bale (,,American Hustle”), Bruce Dern (,,Nebraska”), Leonardo Dicaprio (,,Wolf of Wall Street”), Oscar Isaac (,,Inside Llewyn Davis”), Joaquin Phoenix (,,Her”)

Globul de Aur

Distribuţia filmului ,,12 Years a Slave’’ 

Cel mai bun rol principal feminin într-un film – dramă: Cate Blanchett (,,Blue Jasmine”), Sandra Bullock (,,Gravity”), Judi Dench (,,Philomena”), Emma Thompson (,,Saving Mr. Banks”), Kate Winslet (,,Labour Day”)

Cel mai bun rol principal feminin într-un film comedie/ musical: Amy Adams (,,American Hustle”), Julie Delphy (,,Before Midnight”), Greta Gerwig (,,Frances Ha”), Julia Louis-Dreyfus (,,Enough Said”), Meryl Streep (,,August Osage County”)

Cel mai bun actor într-un rol secundar într-un lungmetraj: Bradley Cooper (,,American Hustle”), Michael Fassbender (,,12 Years a Slave”), Jared Leto (,,Dallas Buyers Club”), Daniel Bruhl (,,Rush”),
Barkhad Abdi (,,Captain Phillips”)

Cea mai bună actriţă în rol secundar într-un lungmetraj: Sally Hawkins (,,Blue Jasmine”), Jennifer Lawrence (,,American Hustle”), Lupita Nyong’o (,,12 Years a Slave”), Julia Roberts (,,August Osage County”), June Squibb (,,Nebraska”)

Cel mai bun scenariu: Spike Jonze (,,Her”), Bob Nelson (,,Nebraska”), Jeff Pope Steve (,,Philomena”), John Ridley (,,12 Years a Slave”), David O. Russell şi Eric Singer Warren (,,American Hustle”)

Cel mai bun film de animaţie: ,,The Croods”, ,,Despicable Me 2″, ,,Frozen”

Cel mai bun film străin: ,,La vie d’Adèle” (Franţa), ,,La Grande Bellezza” (Italia), ,,The Hunt” (Danemarca), ,,The Past” (Iran), ,,The Wind Rises” (Japonia)

Cea mai bună coloană sonoră: ,,All Is Lost” – Alex Ebert, ,,Mandela: Long Walk to Freedom” – Alex Heffes, ,,Gravity” – Steven Price, ,,The Book Thief” – John Williams, ,,12 Years a Slave” – Hans Zimmer, notează Mediafax.

Cel mai bun cântec: ,,Atlas” (,,The Hunger Games: Catching Fire”), ,,Let It Go” (,,Frozen”), ,,Ordinary Love” (,,Mandella: Long Walk to Freedom”), ,,Please Mr. Kennedy” (,,Inside Llewyn Davis”),,,Sweeter Than Fiction” (,,One Chance”)

Foto credit: Cinemagia, Globul de Aur

15
/05
/22

TIFF propune la ediţia din acest an un Focus Polonia, care cuprinde o selecție a Festivalului Internațional de Film New Horizons din Wrocław, producții contemporane, filme cult  și o retrospectivă Krzysztof Kieślowski.

12
/05
/22

“Unde este Anne Frank?, în regia israelianului Ari Folman, este o modalitate inedită prin care publicul poate aprofunda istoria dincolo de manualele școlare sau cărțile de istorie, un promotor al memoriei și al cultivării valorilor democratice, un instrument al educației despre Holocaust, despre importanța combaterii discriminării, rasismului și a atitudinilor extremiste”, declară reprezentanții Institutului Național pentru Studierea Holocaustului în Romania “Elie Wiesel”, în contextul lansării filmului în cinematografele din țară începnd cu 20 mai.

12
/05
/22

În paralel cu cea de-a 15-a ediție a festivalului One World Romania, în luna mai se vor desfășura mai multe evenimente KineDok, inclusiv în cadrul festivalului. Programul promovează filmul documentar în spații neconvenționale din șase țări partenere: Republica Cehă, Slovacia, Ungaria, Croația, Georgia și România.

10
/05
/22

Cel mai complex proiect documentar dedicat naturii din România vine la HBO Max. „România sălbatică”, realizat de Dan Dinu și Cosmin Dumitrache, va putea fi vizionat de abonații platformei de streaming din 12 mai, pe parcursul a trei episoade. În iulie, miniseria va fi difuzată și pe HBO.

09
/05
/22

Walter Robinson, jurnalistul care a condus echipa Spotlight din cadrul publicației Boston Globe în investigația care a primit în 2003 premiul Pulitzer pentru Public Service vine la București, pentru cea de-a 11-a ediție Superscrieri.

29
/04
/22

CRONICĂ DE FILM "Spioni de ocazie" (2021), noul documentar al Oanei Giurgiu, disponibil în cinematografe, aduce în atenţie o poveste fascinantă de spionaj din timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, care a vizat şi România. Formal, însă, filmul nu se ridică la înălţimea subiectului său.