Glorifying the Body, la Pleshoo Contemporary
https://www.ziarulmetropolis.ro/glorifying-the-body-la-pleshoo-contemporary/

Miercuri, 12 noiembrie 2014, începând cu ora 19.30, Pleshoo Contemporary devine a doua gazdă temporară a proiectului lui Dragoş Cristescu, „Glorifying the Body”, a cărui călătorie tripartită proiectată până la sfârşitul anului a început la ArtXpert. Jurnal vizual al căutării formei perfecte în potenţialul latent al subiectului, proiectul artistului se constituie în jurul Trupului, în varianta lui cea mai adorată de artă de-a lungul manifestării sale ca voinţă umană transformatoare: nudul feminin

Un articol de Ştefania Dumbravă|12 noiembrie 2014

În continuarea actului de degajare a esenței estetice din forma relativă a subiectului natural, bijuteria – creația artificială inventată ca omagiu și complement suprem al frumuseții corpului – extinde demersul în teritoriul decorativismului baroc, perfect compatibil ca senzualitate a texturilor și formelor.

Cu o lungă experiență în privirea lumii prin obiectivul fotografic în toate posibilitățile sale expresive, Dragoș Cristescu caută să surprindă în modelul ales ca subiect calitățile care să îl scoată din sfera circumstanței anatomice și efemere, fixându-l în durata lungă a formei tratate ca sculptură,

Glorifying the Body

textură și scenografie.

Rezultatul acestei abordări lucide și selective este că, în ciuda unei lungi tradiții vizuale care își trăiește arogant apogeul în prez

ent și care își merită în mare măsură învinuirea de a fi obiectificat trupul feminin mai ales în ipostaza nudului, Cristescu reușește, dimpotrivă, să îl obiectiveze.

Nu în sensul unui joc gratuit de cuvinte cu trimitere la obiectivul fotografic, ci în sensul scoaterii subiectului de sub imperiul conjuncturilor extra-estetice și al împingerii lui pe terenul formei aproape abstracte, unde valoarea îi poate fi apreciată în termenii armoniilor de linii și volume, lumină și umbră, în care se judecă orice operă de artă.

Trupul feminin fixat în expresie fotografică de Dragoș Cristescu devine egalul unei suite pentru violoncel de Bach sau al unei sculpturi abstracte moderne, construite în egală măsură pe dialogul fragmentului (prezența) cu ansamblul la care el trimite (absența) și pe căutarea atentă a armoniei ascunse în echilibrul contrariilor.

Glorifying the BodyUrmărirea asiduă a perfecțiunii formale nu poate avea drept punct terminus decât unica soluție capabilă de a permanentiza punerea în scenă satisfăcătoare, mutând-o într-un spațiu în care modelul care respiră și se mișcă dispare, iar silueta nudului feminin devine motiv artistic liber de orice balast străin criteriului estetic.

Franchețea expunerii aduce un omagiu cultului antic grecesc, redescoperit în modernitatea eliberată de pudibonderii, al nudului ca stare naturală și plenară a trupului omenesc.

În bijuterie și dantelă, două dintre cele mai intime formule deGlorifying the Bodycorative în relație cu trupul, Cristescu exploatează potențialul senzual al texturii, suprafeței și structurii, care accentuează calitățile estetice ale formei pe care se așază docil și căreia îi transferă valențele lor decorative, glorificând-o ca zeitate demnă de omagiul artei și artificiului.

Gratificând calitatea tactilă a privirii artistului, inventarul decorativ înnobilează detaliul anatomic, a cărui prezență epurată și nudă o contrastează prin opulența exuberantă și față de care se impune complementar.

În dubla abordare a mecanismelor și strategiilor senzualității care se conturează astfel, proiectul „Glorifying the Body” documentează vizual transfigurarea sursei concrete a imaginii în motiv artistic, afirmând totodată fără echivoc autoritatea intenției autoriale asupra acestei metamorfoze.

Foto: Glorifying the Body – Pleshoo Contemporary



01
/03
/24

Teatrul de Balet Sibiu prezintă sâmbătă, 2 martie, începând cu orele 19:00, spectacolul de teatru-dans „Despre noi/About Us”. Regia și scenariul poartă semnătura lui Beatrice Rancea, coregrafia Dragoș Roșu și Beatrice Rancea, interpretează Teatrul de Balet Sibiu, cu participarea actorilor Naționalului bucureștean Iuliana Moise și Claudiu Bleonț.

29
/02
/24

Teatrul Masca și grupul de creație sonoră „Immersonic” vă invită la sediul din Bd. Uverturii Nr. 14, la primul eveniment din seria de „sinestesis live / incursiuni în sinele total”, o întâlnire de creație spontană între scriitori (poeți și prozatori) activi pe scena literară românească și artiști sau performeri din domeniul sunetului.

28
/02
/24

Romanian Design Week, festivalul multidisciplinar dedicat industriilor creative, organizat de The Institute și prezentat de UniCredit Bank, lansează apelul de înscrieri în circuitul RDW Design GO!.

28
/02
/24

Asociația Tangent, în parteneriat cu Teatrul Excelsior, Teatrul Național „I.L. Caragiale”, Casa Kerim și LiterNet, a lansat miercuri, 21 februarie, un open call pentru actori și actrițe din București, cu vârste cuprinse între 20 și 30 de ani, pentru formarea distribuției spectacolului EMAUS, după romanul omonim al scriitorului italian Alessandro Baricco.

28
/02
/24

“Lacul Lebedelor”, cel mai faimos spectacol de balet al tuturor timpurilor, revine în acest weekend pe scena Sălii Palatului din București, având în rolurile principale pe balerinii Rin Okuno și Robert Enache, alături de ansamblul Operei Naționale București. Reprezentația de la începutul lunii decembrie a fost primită cu entuziasm de către publicul prezent, aceasta fiind sold-out.

28
/02
/24

“Mamma Mia!”, cel mai faimos musical din România, revine weekend-ul acesta pe scena Sălii Palatului din Capitală, într-o nouă reprezentație de zile mari, asta după ce în ultimii cinci ani spectacolul a fost văzut de peste 80.000 de români. Până acum producția a avut nu mai puțin de 33 de reprezentanții în țara noastră, în nouă orașe, dintre care doar 20 în București, unde fiecare spectacol a fost sold-out de fiecare dată.

22
/02
/24

„Invit tinerii să vadă ceva rar, deosebit - prima expoziție organizată în România despre imaginea samuraiului văzută de cei mai importanți artiști japonezi din perioadele Edo și Meiji”, a spus avocatul George Șerban, colecționar de stampe japoneze, la vernisajul expoziției „Samurai. Legendele Japoniei”, care a avut loc pe 21 februarie, la Muzeul Brukenthal din Sibiu, cu sprijinul JTI.

22
/02
/24

Niki (12 ani) și Vika (11 ani) se întâlnesc pentru prima dată în metroul din Harkiv, unde familiile lor s-au refugiat de război. O poveste de dragoste neașteptată și emoționantă, care ne amintește că empatia, generozitatea și speranța în ceilalți sunt singurele lucruri care ne pot salva umanitatea pe timp de război.