Hans Zimmer, acuzat de plagiat
https://www.ziarulmetropolis.ro/hans-zimmer-acuzat-de-plagiat/

Compozitorul de muzică de film Hans Zimmer a fost dat în judecată, fiind acuzat că a copiat piesa principală din lungmetrajul „12 ani de sclavie/ 12 Years A Slave” din coloana sonoră a serialului TV „Neveste disperate/ Desperate Housewives”.

Un articol de Petre Ivan|28 ianuarie 2015

Richard Friedman susţine că a compus piesa „To Our Fallen” în 2004, pentru un episod al serialului TV „Neveste disperate” şi că a finalizat-o în studioul lui Hans Zimmer.

Piesa a fost folosită în serialul „Neveste disperate/ Desperate Housewives”, în urmă cu zece ani, iar Friedman spune că a fost surprins să audă asemănări izbitoare între creaţia lui şi cea a lui Zimmer folosită pentru filmul „12 ani de sclavie/ 12 Years A Slave”.

Acesta este convins că Zimmer i-a furat munca şi a intentat proces atât muzicianului, cât şi şefilor studiourilor care au produs filmul, inclusiv compania de producţie a lui Brad Pitt, Plan B Entertainment, cerând despăgubiri.

Hans Zimmer, recompensat cu patru premii Grammy, un Oscar şi două Globuri de Aur, nu a făcut nicio declaraţie, deocamdată, în ceea ce priveşte acuzaţiile care i se aduc.

„12 ani de sclavie”, regizat de Steve McQueen, a fost lansat în 48 de ţări şi a câştigat peste 200 de premii, inclusiv Oscarul şi BAFTA pentru cel mai bun film în 2014.

Foto: Hans Zimmer , Desperate Housewives, 12 Years A Slave – cinemagia

29
/07
/13

CRONICĂ DE FILM „Deturnarea”, regizat de danezul Tobias Lindholm, este cronica neromanţată şi anti-eroică a unui tensionat război psihologic între două lumi. Pretextul îl constituie capturarea unei nave daneze de către piraţi.

27
/07
/13

Peste 5.000 de filme documentare din întreaga lume, aflate în arhiva Studioului Astra Film Sibiu, pot fi vizionate la cerere de turişti, cercetători sau cinefili, în cadrul unui program estival. Un bilet costă șase lei, iar filmele pot fi văzute de luni până vineri între orele 9 și 15, la sediul Studioului Astra Film.

25
/07
/13

Căderea comunismului a însemnat şi desfiinţarea cenzurii oficiale şi intrarea într-o nouă estetică cinematografică. Dacă puţinii rebeli din filmul românesc al anilor `90 mai aveau de luptat cu trecutul şi prezentul, cei ai Noului Cinema sunt mai degrabă apărătorii unor cauze personale.