Hektomeronul – 100 regizori de teatru din tot atâtea țări, împreună pentru un proiect grandios la Craiova
https://www.ziarulmetropolis.ro/hektomeronul-100-regizori-de-teatru-din-tot-atatea-tari-impreuna-pentru-un-proiect-grandios-la-craiova/

Teatrul Naţional „Marin Sorescu” din Craiova, unul dintre cele mai importante teatre din ţară, cu o tradiţie de peste 170 de ani şi cu o activitate internaţională de prestigiu, lansează pe 15 ianuarie 2021 proiectul internaţional HEKTOMERONUL, un mesaj universal al speranţei.

Un articol de Liliana Matei|15 ianuarie 2021

Pornind de la Decameronul scris de Giovanni Boccaccio acum mai bine de 650 de ani, proiectul Teatrului Național „Marin Sorescu” din Craiova prezintă cele 100 de povești ale autorului într-un moment în care izolarea, teama și moartea sunt prezente în lumea de acum, așa cum au fost prezente și în Florența anilor în care Decameronul a fost conceput de către Boccaccio.

În fiecare zi, începând cu 15 ianuarie 2021, va fi prezentată pe website-ul www.hektomeron.com în regim de live streaming din Sala Mare „Amza Pellea” a teatrului câte o poveste, fiecare fiind regizată de către un alt artist. Proiectul reunește, așadar, 100 de regizori din 100 de țări. Primele zece episoade poartă semnătura unor apreciați regizori din Italia, Ucraina, Botswana, Ungaria, Brazilia, Spania, Albania, Rwanda, Croația și SUA.

Ultima poveste a HEKTOMERONULUI va fi prezentată publicului în 24 aprilie, iar la finalul proiectului toate cele 100 de episoade vor fi prezentate integral pe website-ul www.hektomeron.com , într-un maraton de 25 de ore.

Episoadele vor fi jucate în limba română cu subtitrare în engleză de către actorii Teatrului Național „Marin Sorescu” din Craiova, excepție făcând episodul regizat de către Radu Afrim, care va lucra cu un artist din afara țării.

Fiecare episod va fi prezentat într-o manieră personală și cu o viziune subiectivă, totul conlucrând pentru întregirea unui tablou al epocii obiectiv, coerent. O unică temă umană și culturală care evidențiază însă același spirit rezistent al omului ce trece prin vremuri dure.

HEKTOMERONUL

Programul primelor reprezentații, pe platforma www.hektomeron.com:

Vineri, 15 ianuarie 2021, ora 20:00

Regizor: Enrico Bonavera / Italia

Actor: Adrian Andone

Episodul: Ziua 8. Povestea 3

Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, ora 18:30

Regizor: Tetiana Shelepko / Ucraina

Actor: Vlad Udrescu

Episodul: Ziua 4. Povestea 3

Duminică, 17 ianuarie 2021, ora 18:30

Regizor: Neo Kebitse / Botswana

Actor: Cătălin Vieru

Episodul: Ziua 6. Povestea 2

Luni, 18 ianuarie 2021, ora 20:00

Regizor: István K. Szabó / Ungaria

Actor: Adrian Andone

Episodul: Ziua 3. Povestea 5

Marți, 19 ianuarie 2021, ora 22:30

Regizor: Manoel  Prazeres / Brazilia

Actor: Monica Ardeleanu

Episodul: Ziua 8. Povestea 5

Miercuri, 20 ianuarie 2021, ora 20:00

Regizor: Maria Ache / Spania

Actor: Gabriela Baciu

Episodul: Ziua 2. Povestea 7

Joi, 21 ianuarie 2021 (ora va fi comunicată ulterior)

Regizor: Suela Bako / Albania

Actor: Dragoș Măceșanu

Episodul: Ziua 9. Povestea 6

Vineri, 22 ianuarie 2021 (ora va fi comunicată ulterior)

Regizor: Simon Iyarwema / Rwanda

Actor: Iulia Colan

Episodul: Ziua 1. Povestea 2.

Sâmbătă, 23 ianuarie 2021 (ora va fi comunicată ulterior)

Regizor: Aleksandar Švabić / Croația

Actor: Nicolae Vicol

Episodul: Ziua 5. Povestea 4

Duminică, 24 ianuarie 2021 (ora va fi comunicată ulterior)

Regizor: Richard St. Peter / SUA

Actor: Sorin Leoveanu

Episodul: Ziua 7. Povestea 5

Episoadele se vor putea vedea GRATUIT în regim de live streaming pe website-ul www.hektomeron.com.

TEATRUL NAȚIONAL „MARIN SORESCU” CRAIOVA este o instituție culturală românească de prestigiu a cărei lungă și bogată istorie de 170 de ani a culminat cu spectacolele legendare ale lui Silviu Purcărete, prezentate în cadrul celor mai importante festivaluri de teatru din întreaga lume dar și cu imensul succes internațional al Festivalului Shakespeare, care aduce în România spectacole de pe cinci continente, la fiecare doi ani.

Acum, cu o viziune contemporană, Naționalul craiovean abordează perspectivele prezente și viitoare, adresându-se unui spectru din ce în ce mai larg de public, în conformitate cu provocările actuale.

 

 

04
/02
/14

Încerc să merg la teatru de fiecare dată cu inima deschisă. Încerc să nu am păreri deja formate înaintea unui spectacol, deși ascult cu interes opiniile spectatorilor care l-au văzut înaintea mea. Dar ce se întâmplă la revederea unui spectacol?

04
/02
/14

Programe speciale nou-nouțe despre dragoste și look, o colecție de filme scurte ale unor nume mari și o competiție dedicată, pentru prima dată, filmelor românești, sunt câteva dintre surprizele pe care Festivalul Internațional de Film NexT 2014 le pregătește spectatorilor săi. Cea de-a 8-a ediție va avea loc între 3 și 7 aprilie 2014, la Cinema Studio, Cinema Elvira Popescu, CinemaPRO și Ceainăria Cărturești.

04
/02
/14

Deep Purple va urca din nou pe scena bucureşteană, pe 20 februarie, Dulce Pontes, regina contemporană a muzicii fado, îi va încânta pe spectatori pe 9 februarie, iar Ricchi e Poveri, una dintre cele mai cunoscute trupe italiene ale ultimilor 40 de ani, se reîntoarce în România pe 26 februarie - Concertele bucureștene din această lună.

03
/02
/14

“Cinema-Edu” aduce din nou filmele de calitate în programa extra-curriculară a liceenilor. Aflat la cea de-a patra sa ediție, proiectul de educatie cinematografica este dezvoltat de Asociația Culturală Macondo și sprijinit de Centrul Național al Cinematografiei.

03
/02
/14

CRONICA DE TEATRU Tom si Jerry se joacă „de-a şoarecele şi pisica”. Nu între ei, ci cu oameni. O comedie atât de neagră, încât râsul devine un deliciu interzis. Spectacolul se joacă pe 4 februarie, de la ora 19.00, la Teatrul Metropolis.

03
/02
/14

CRONICA DE TEATRU Inspirați, expirați… și intrați ȋn „Panica.“ Pătrundeți dincolo de ușile ȋnchise, ȋn culisele psihicului masculin, ȋn plină criză existențială. Ce se ȋntȃmplă acolo? Trei bărbați complet diferiți se ȋntȃlnesc pe un teritoriu comun, ȋn momente de răscruce. Theodor-Cristian Popescu pune ȋn scenă piesa cunoscutului dramaturg finlandez Mika Myllyaho, scrisă ȋn 2005 și […]

03
/02
/14

„Tarelkin” are ceva din „Procesul” kafkian, fiind însă mai puțin rafinat, fiind, așadar, o esență. Intriga este oarecum caraghioasă, pare stupidă, dar oamenii au fost cândva încă mai naivi decât sunt astăzi. E doar un truc, e doar pânza pe care se putea picta, cu folos, acest mare tablou al deșertăciunii.