Horațiu Mălăele, filmări pe Aeroportul Henri Coandă pentru noul său film
https://www.ziarulmetropolis.ro/horatiu-malaele-filmari-pe-aeroportul-henri-coanda-pentru-noul-sau-film/

Zilele acestea au loc filmările pentru „Luca”, cel mai nou film al lui Horaţiu Mălăele,un thriller psihologic, cu influenţe de neo-noir, de la maeştrii acestui gen: Polanski (Chinatown), Coppola(The Conversation), sau Scorsese (Taxi Driver). Protagonistul va fi arhetipul acestui gen cinematografic: damnatul.

Un articol de Petre Ivan|19 septembrie 2018

Orice ar face, oriunde s-ar ascunde, este urmărit de un destin potrivnic, care-l găsește și în gaură de șarpe – nu degeaba poștașul sună întotdeauna de două ori. Damnatului îi e greu să se conecteze la un univers care pare guvernat de hazard, deci, inevitabil, absurd. Tocmai de aceea, ca revoltă la absurditatea vieții, este în stare de un act criminal.

Cred că actorul, este o oglindă imensă și vie, în care ne mai aranjăm, din când în când, viața. Existența lui pare ciudată, inexplicabilă și tainică. Când viața, cu tot hățișul ei conceptual, se opune ca un asemenea destin să își urmeze rostul, lucrurile o iau razna. Minimalizând, despre acest derapaj forțat vreau să vorbesc în acest film pe care îl voi ridica împreună cu cea mai talentată echipă din casa cinematografiei noastre”, explică regizorul Horațiu Mălăele.

Iar una din locațiile de filmare este Aeroportul Henri Coandă, din Otopeni, carepune la dispoziția echipei de filmare spațiile necesare din terminalul de pasageri.

Valentin Iordache, purtător de cuvânt al Companiei Naționale Aeroporturi București.

Niciodată un studio de filmare nu va reuși să fie la fel de autentic cum este un terminal real, cu pasageri reali și ei, cu atmosfera și anunțurile sonore de pe fundal. Colegii mei din Compania Națională Aeroporturi București vin și cu un know-how specific. Fiind atât de multe reguli în aeroport, senzația inițială este că… nu ai cum să faci un film fără să le încalci! Ei bine, ei vor ști să rezolve aceste aspecte, să te îndrume și, totodată, să-ți lase libertatea de a te desfășura cu filmarea, oricât de dificilă sau complexă ar fi aceasta. Am ales să susținem acest proiect, pentru că întotdeauna venim în întâmpinarea unor astfel de proiecte, mai ales când sunt implicați  tineri actori. Renumele regizorului sau al unuia sau mai multor actori din distribuție vin ca un bonus. Ceea ce s-a întâmplat și la Luca…”, explică Valentin Iordache, purtător de cuvânt al Companiei Naționale Aeroporturi București.

În regia lui Horațiu Mălăele,„Luca” este povestea captivantă a unui tânăr expat în lupta cu destinul,întors în țară după 20 de ani, descoperă o lume pe care nu o mai cunoaște. Cu ajutorul Giuliei (Mădălina Craiu) și a câtorva oameni din fosta sa viață, Luca Plătici (interpretat de Istvan Teglas), reușește să își învingă fantomele trecutului și să afle sensul existenței sale.

Din distribuție fac parte: Istvan Teglas, Andi Vasluianu, Mădălina Craiu, Horațiu Mălăele, Rodica Mandache, Liana Mărgineanu, Bogdan Mălăele, Giulia Nahmanyși mulți alții.

Filmările au loc în perioada 5 septembrie – 4 octombrie 2018 în București și Buftea.

„Luca”este o co-producție Fundația Teatru Contemporan și MovieProduction Entertainment. Producători Adrian Lustig și Cristina Dobrițoiu.

 

Foto: Horațiu Mălăele, Luca – Adi Marineci

11
/06
/14

Cea de-a 13-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania (TIFF) s-a încheiat spectaculos pe 8 iunie, cu premiera mult-așteptată a filmului Boyhood (r. Richard Linklater) la care au asistat aproape 2000 de spectatori, în Piața Unirii din Cluj. În cele 10 zile de festival, TIFF-ul a transformat orașul într-un imens centru cultural, cu sute de proiecții, lansări, concerte, masterclass-uri și dezbateri.

10
/06
/14

Ziarul Metropolis şi MediaPro Distribution te trimit la film! Participă la concurs şi poţi câştiga 3 invitaţii duble pentru filmul „Legendele din Oz: Întoarcerea lui Dorothy”, la Cinema City Sun Plaza din Bucureşti.

04
/06
/14

Prima jumătate a TIFF 13 a însemnat, personal, cinci zile cu destule filme bune (noi), câteva mari filme (vechi), două-trei rateuri, un concert-eveniment care a reînviat „Crucișătorul Potiomkin” (1925), o conferință pentru salvarea cinematografelor de stat și o neîntreruptă alergătură între săli de proiecție.

04
/06
/14

Cinema-Edu împreună cu echipa de film a liceului Lazăr invită liceenii să călătorească în lumea filmelor ALTFEL. Cinema-Edu este cel mai extins proiect de educație cinematografică și socială din țară, care a ajuns la ediția a IV-a.

03
/06
/14

Caravana Metropolis – Cinema in aer liber debuteaza vara aceasta, in premiera, la Teatrul de Vara din Targu-Mures (Piata Trandafirilor nr. 42), in perioada 5 - 8 iunie. De joi pana duminica, de la ora 21.30, muresenii sunt primii norocosi care vor putea viziona cele mai aclamate filme europene si de autor din ultimul an, unele proiectate in premiera nationala.

02
/06
/14

Caravana Metropolis – Cinema în aer liber poposeşte vara aceasta, pentru al treilea an la rând, în Piaţa Sfatului din Braşov, în perioada 10 - 15 iunie. De marţi până duminică, începând cu ora 21.30, braşovenii vor putea viziona o selecţie de excepţie de filme europene şi de autor, sub cerul liber.

02
/06
/14

Prima și cea mai amplă campanie menită să responsabilizeze publicul și autoritățile și să găsească soluții pentru refacerea rețelei de cinematografe din România, „Salvați Marele Ecran!”, lansează un apel de strângere de fonduri pentru Depozitul de Filme.

01
/06
/14

INTERVIU Într-un interviu acordat Ziarului Metropolis la Cluj, cu ocazia conferinței ”Salvați Marele Ecran” din cadrul Festivalului Internațional de Film Transilvania (30 mai-8 iunie), președintele TIFF și regizorul Tudor Giurgiu a explicat de ce trebuie salvate cinematografele din țară și cum vrea să facă acest lucru.

31
/05
/14

Cea de-a 13-a ediție (30 mai-8 iunie) a Festivalului Internațional de Film Transilvania (TIFF) a găzduit sâmbătă conferința internațională Salvați Marele Ecran, ca parte a unei campanii începute în luna martie.

31
/05
/14

CRONICĂ DE FILM. „Walesa”, cel mai nou film al lui Andrzej Wajda, este un exercițiu de admirație care, prin amestecul său vioi de reconstituire istorică și imagini-document, încununează preocuparea de-o viață a consacratului cineast polonez de a cerceta trecutul țării sale.