Horațiu Mălăele, filmări pe Aeroportul Henri Coandă pentru noul său film
https://www.ziarulmetropolis.ro/horatiu-malaele-filmari-pe-aeroportul-henri-coanda-pentru-noul-sau-film/

Zilele acestea au loc filmările pentru „Luca”, cel mai nou film al lui Horaţiu Mălăele,un thriller psihologic, cu influenţe de neo-noir, de la maeştrii acestui gen: Polanski (Chinatown), Coppola(The Conversation), sau Scorsese (Taxi Driver). Protagonistul va fi arhetipul acestui gen cinematografic: damnatul.

Un articol de Petre Ivan|19 septembrie 2018

Orice ar face, oriunde s-ar ascunde, este urmărit de un destin potrivnic, care-l găsește și în gaură de șarpe – nu degeaba poștașul sună întotdeauna de două ori. Damnatului îi e greu să se conecteze la un univers care pare guvernat de hazard, deci, inevitabil, absurd. Tocmai de aceea, ca revoltă la absurditatea vieții, este în stare de un act criminal.

Cred că actorul, este o oglindă imensă și vie, în care ne mai aranjăm, din când în când, viața. Existența lui pare ciudată, inexplicabilă și tainică. Când viața, cu tot hățișul ei conceptual, se opune ca un asemenea destin să își urmeze rostul, lucrurile o iau razna. Minimalizând, despre acest derapaj forțat vreau să vorbesc în acest film pe care îl voi ridica împreună cu cea mai talentată echipă din casa cinematografiei noastre”, explică regizorul Horațiu Mălăele.

Iar una din locațiile de filmare este Aeroportul Henri Coandă, din Otopeni, carepune la dispoziția echipei de filmare spațiile necesare din terminalul de pasageri.

Valentin Iordache, purtător de cuvânt al Companiei Naționale Aeroporturi București.

Niciodată un studio de filmare nu va reuși să fie la fel de autentic cum este un terminal real, cu pasageri reali și ei, cu atmosfera și anunțurile sonore de pe fundal. Colegii mei din Compania Națională Aeroporturi București vin și cu un know-how specific. Fiind atât de multe reguli în aeroport, senzația inițială este că… nu ai cum să faci un film fără să le încalci! Ei bine, ei vor ști să rezolve aceste aspecte, să te îndrume și, totodată, să-ți lase libertatea de a te desfășura cu filmarea, oricât de dificilă sau complexă ar fi aceasta. Am ales să susținem acest proiect, pentru că întotdeauna venim în întâmpinarea unor astfel de proiecte, mai ales când sunt implicați  tineri actori. Renumele regizorului sau al unuia sau mai multor actori din distribuție vin ca un bonus. Ceea ce s-a întâmplat și la Luca…”, explică Valentin Iordache, purtător de cuvânt al Companiei Naționale Aeroporturi București.

În regia lui Horațiu Mălăele,„Luca” este povestea captivantă a unui tânăr expat în lupta cu destinul,întors în țară după 20 de ani, descoperă o lume pe care nu o mai cunoaște. Cu ajutorul Giuliei (Mădălina Craiu) și a câtorva oameni din fosta sa viață, Luca Plătici (interpretat de Istvan Teglas), reușește să își învingă fantomele trecutului și să afle sensul existenței sale.

Din distribuție fac parte: Istvan Teglas, Andi Vasluianu, Mădălina Craiu, Horațiu Mălăele, Rodica Mandache, Liana Mărgineanu, Bogdan Mălăele, Giulia Nahmanyși mulți alții.

Filmările au loc în perioada 5 septembrie – 4 octombrie 2018 în București și Buftea.

„Luca”este o co-producție Fundația Teatru Contemporan și MovieProduction Entertainment. Producători Adrian Lustig și Cristina Dobrițoiu.

 

Foto: Horațiu Mălăele, Luca – Adi Marineci

28
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După „Cealaltă Irina” (2009) și „Q.E.D.” (2013), regizorul Andrei Gruzsniczki revine cu un nou lungmetraj, „Zavera” (2019), o dramă minimalistă - dar și manieristă - despre un inginer constructor (Dorian Boguță) a cărui viață e dată peste cap de moartea celui mai bun prieten (Șerban Pavlu).

28
/11
/19

Organizat de American Independent Film Festival și Cinema „Elvire Popesco”, pe 30 noiembrie, Maratonul „Blade Runner” este o invitație în lumea a două filme cult.

27
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Martin Scorsese revine cu voluptate la ce i-a fost cel mai drag: filmul cu gangsteri. Produs și lansat de Netflix, adică în afara limitărilor la durată impuse de o distribuție în cinematografe, „The Irishman” i-a permis veteranului regizor să se lăfăie într-o cronică a mafiei de aproape trei ore și jumătate.

23
/11
/19

10 filme internaționale proiectate în premieră la București, un juriu de excepție, 12 masterclass-uri și 2 workshop-uri cu specialiști în cinematografie și actorie, și voie bună fără limite!

21
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După două filme ilustrative, fără forță, eșuate, „Poarta Albă” (2014) și „Fals tratat de mântuire a sufletului” (2018), nu aveam mari așteptări de la noul lungmetraj al regizorului Nicolae Mărgineanu, „Cardinalul” (2019), tot despre victimele comunismului. Filmul are însă câteva calități, fără a fi memorabil.

19
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Primele două episoade din sezonul al treilea al miniseriei „Umbre”, produs de HBO și scris și regizat de Bogdan Mirică, arată mai bine decât primele două sezoane. Asta nu înseamnă că lipsesc de tot replicile teribiliste sau că narațiunea nu e tot simplistă. Doar că personajele sunt mai închegate.