Horaţiu Mălăele: „suntem o ţară tristă plină de umor, iar uneori suntem o ţară numai tristă”
https://www.ziarulmetropolis.ro/horatiu-malaele-suntem-o-tara-trista-plina-de-umor-iar-uneori-suntem-o-tara-numai-trista/

Actorul Horaţiu Mălăele spune că este greu să joci comedie în zilele noastre, pentru că „suntem o ţară tristă plină de umor, iar uneori suntem o ţară numai tristă”. „Suntem o ţară tristă plină de umor. Uneori suntem o ţară numai tristă. Este greu să joci şi în comedie şi în dramă. Dar comedia este […]

Un articol de |18 octombrie 2012

Actorul Horaţiu Mălăele spune că este greu să joci comedie în zilele noastre, pentru că „suntem o ţară tristă plină de umor, iar uneori suntem o ţară numai tristă”.

„Suntem o ţară tristă plină de umor. Uneori suntem o ţară numai tristă. Este greu să joci şi în comedie şi în dramă. Dar comedia este puţin mai dificilă, pentru că necesită mai multe soluţii, ţine de un anume ritm, de o anumită dinamică. Drama este mai alandala. Am fost antrenat pe culoarul comediei din raţiuni de programare a repertoriilor. Apoi am fost prizat ca actor de comedie. Nu ştiu dacă sunt neapărat un actor de comedie şi nici nu ştiu ce înseamnă acest lucru pentru un actor. Îmi face mare plăcere să joc şi comedie şi dramă şi mă bucur că Festivalul Internaţional de Film „Comedy Cluj” nu este eminamente de comedie şi îmbină cele două genuri în mod fericit”, a declarat, miercuri, la Cluj-Napoca, într-o conferinţă de presă, actorul Horaţiu Mălăele.

În opinia sa, dacă vor fi texte bune şi oameni antrenaţi să facă bine comedie, vom avea şi un val al comediei în cinematografie. „Avem actori de comedie statornici. Dar trebuie să îi vedem, să inventăm pentru că atunci când se fac numai câteva filme şi ele arcuiesc numai drama şi mizeria României, este greu să mergem la actori de comedie. Este problema scenariilor şi a pauperităţii în cinematografia română. Bănuiesc că făcând o sută de filme, este imposibil să nu găseşti în această cantitate două filme bune, eventual de comedie”, a spus Mălăele.

El a evidenţiat că nu a fost niciodată atras de proiecte scenice nonconformiste şi nici nu a dorit să intre în competiţia de regie de spectacole de operă, deşi i s-au făcut propuneri ferme. „Nu este bine ca un creator să încerce să schimbe lucrurile pentru a fi la modă. Nu vreau să fiu la modă, vreau să-mi văd de treaba mea. Vreau să fac spectacolele mele de teatru, aşa cum vreau să-mi fac filmele. Am înţeles minimalismul şi chiar l-am aplaudat. Dar nu am încercat niciodată să fac acest lucru. Este ca şi când desenând ai vrea să pictezi ca Pollok (Jackson Pollock 1912-1956, cunoscut pictor american, exponent al expresionismului abstract – n.r.) numai pentru că el a avut succes. Sunt mult mai interesat să fiu impresionist decât să fiu futurist sau suprarealist, deşi apetitul meu pentru literatură este în zona suprarealismului”, a explicat marele actor.

Horaţiu Mălăele a amintit că va termina la mijlocul lunii decembrie filmările la „Funeralii fericite”, pe un scenariu de Adrian Lustig, iar premiera va avea loc în luna mai 2013. În prezent, are o propunere din partea unor producători din Italia să facă un film despre renumitul actor şi regizor Vittorio de Sica (1901-1974). Pe de altă parte, el regretă că nu a acceptat propunerea lui Vlad Mugur, din 2001, de a juca în spectacolul cu piesa „Hamlet” de Shakespeare.
„Am avut autoritatea deciziei de mic actor. Şi mi-am ales rolurile. Am avut nouă propuneri să joc în Hamlet de Shakespeare, una dintre ele venind dinspre Cluj, din partea unuia dintre cei mai mari regizori ai ţării, Vlad Mugur
(1927-2001), dar atunci eram angajat în alte proiecte, iar toamna, când le-am finalizat, marele regizor s-a stins din viaţă”, a spus Horaţiu Mălăele.

Referindu-se la pelicula cu spectacolul „Căldură mare” de Ion Luca Caragiale, în interpretarea actorilor Toma Caragiu şi Marin Moraru, Mălăele a arătat că această capodoperă s-a pierdut. „Cei ce trebuia să o conserve şi protejeze au făcut pe această peliculă o altă înregistrare şi au distrus-o. Nu ştiu dacă epigonii, eu sau alţii, trebuie să începem un proiect în care să jucăm noi în ‘Căldură mare'”, a declarat actorul.

 

Sursa: AGERPRES

28
/02
/24

Diana Vasile, PhD, psihoterapeut și Președinte al Institutului pentru Studiul și Tratamentul Traumei (ISTT), lansează astăzi cartea Anatomia traumei. Cum să ai o viață mai bună când sufletul te doare, publicată la editura Bookzone. Rezultatul a peste 25 de ani de studiu, practică și cercetare în domeniul psihotraumatologiei, cartea oferă o perspectivă completă asupra impactului traumei în viețile noastre, dar și asupra modalităților de recuperare post-traumatică.

28
/02
/24

Asociația Tangent, în parteneriat cu Teatrul Excelsior, Teatrul Național „I.L. Caragiale”, Casa Kerim și LiterNet, a lansat miercuri, 21 februarie, un open call pentru actori și actrițe din București, cu vârste cuprinse între 20 și 30 de ani, pentru formarea distribuției spectacolului EMAUS, după romanul omonim al scriitorului italian Alessandro Baricco.

28
/02
/24

Primăvara sosește la Sala Radio cu abonamente și bilete pentru ultimele 3 luni ale stagiunii cu numărul 95 pe scena Radio România! Abonamentele pentru perioada aprilie - iunie 2024 vor fi disponibile la vânzare în perioada 28 februarie – 5 martie 2024. Biletele individuale vor fi puse în vânzare începând din data de miercuri, 6 martie 2024.

28
/02
/24

Luna martie aduce un nou spectacol în repertoriul Teatrului Ion Creangă. „Amintiri din copilărie“ are avanpremiera și premiera vineri, 1 martie, de la ora 10:00, respectiv 18:00, la Sala Mare din Piața Amzei nr. 13. Spectacolul marchează, în același timp, începutul celei de-a doua ediții a evenimentului „Luna lui Ion Creangă – Povești și Amintiri din copilărie“.

28
/02
/24

“Lacul Lebedelor”, cel mai faimos spectacol de balet al tuturor timpurilor, revine în acest weekend pe scena Sălii Palatului din București, având în rolurile principale pe balerinii Rin Okuno și Robert Enache, alături de ansamblul Operei Naționale București. Reprezentația de la începutul lunii decembrie a fost primită cu entuziasm de către publicul prezent, aceasta fiind sold-out.

28
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă miercuri, 28 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Numărul 2 de David Foenkinos – recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea Iulianei Glăvan – ce aduce în prim-plan povestea unui destin atipic, a celui care a pierdut rolul lui Harry Potter în una dintre cele mai celebre ecranizări din toate timpurile. Este posibil ca un eșec să devină o sursă de putere? Romanul scriitorului francez oferă în locul unui răspuns o minunată parabolă despre virtuțile reconstruirii sinelui.

28
/02
/24

“Mamma Mia!”, cel mai faimos musical din România, revine weekend-ul acesta pe scena Sălii Palatului din Capitală, într-o nouă reprezentație de zile mari, asta după ce în ultimii cinci ani spectacolul a fost văzut de peste 80.000 de români. Până acum producția a avut nu mai puțin de 33 de reprezentanții în țara noastră, în nouă orașe, dintre care doar 20 în București, unde fiecare spectacol a fost sold-out de fiecare dată.

27
/02
/24

Scriitorul francez Édouard Louis, autor al cărții „Cine l-a ucis pe tata?”, a fost spectator al producției cu același nume, pusă în scenă de Andrei Măjeri la Teatrul Metropolis, în seara de vineri, 23 februarie 2024. În urma vizionării, publicul și oamenii de teatru prezenți în sală s-au bucurat de o conferință cu acesta, moderată de Mihaela Michailov, autoarea dramatizării.

27
/02
/24

Prima zi a primăverii aduce pe scena Sălii Radio un mărțișor muzical ! Vineri, 1 martie 2024 (de la 19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va interpreta Simfonia nr. 1 - Simfonia primăverii, semnată de ROBERT SCHUMANN, un tablou muzical al anotimpului revenirii la viață.

27
/02
/24

Admiratorii lui Nicolae Corjos vor putea vedea sau revedea la Cinemaraton pe 27 februarie filmele Ora zero, Pădurea nebună, Un studio în căutarea unei vedete, Declaraţie de dragoste, Liceenii, Extemporal la dirigenţie, Liceenii Rock’n Roll, Alo aterizează străbunica, documentarul Sergiu Celibidache.