ICR: Pregătirile pentru Salonul de Carte de la Paris se află în grafic
https://www.ziarulmetropolis.ro/icr-pregatirile-pentru-salonul-de-carte-de-la-paris-se-afla-in-grafic/

Stadiul pregătirilor pentru Salonul de Carte de la Paris se află în grafic, informează Biroul de presă al Institutului Cultural Român (ICR).  „Putem afirma, cu două luni înainte de deschiderea Salonului de Carte, că pregătirile nu doar că se află în grafic, ci chiar anticipează cu mult rezolvarea optimă a tuturor problemelor”, precizează ICR, care […]

Un articol de Andrada Văsii|18 ianuarie 2013

Stadiul pregătirilor pentru Salonul de Carte de la Paris se află în grafic, informează Biroul de presă al Institutului Cultural Român (ICR). 

„Putem afirma, cu două luni înainte de deschiderea Salonului de Carte, că pregătirile nu doar că se află în grafic, ci chiar anticipează cu mult rezolvarea optimă a tuturor problemelor”, precizează ICR, care coordonează participarea României ca invitat de onoare la prestigiosul eveniment editorial, desfăşurat anul acesta în perioada 22-25 martie.

Pentru o cât mai bună vizibilitate a literaturii române la Paris, ICR cooperează cu Ministerul Culturii, cu asociaţiile de editori, cu autori, cu universităţi din România şi cu alte instituţii.

Din partea ICR, directorul şi directorul adjunct al ICR Paris, Alexandru Dobrescu şi Ramona Călin, se ocupă nemijlocit de organizare, în coordonarea vicepreşedintelui Horia Gârbea şi a directorului general Ştefan Popescu.

Bugetul Institutului pentru Salonul Cărţii de la Paris se ridică la aproximativ 700.000 de euro.

Organizatorii francezi au transmis lista invitaţilor, pe care au stabilit-o, în luna martie 2012, împreună cu fosta conducere a ICR, în vederea unei reprezentări mai ample şi mai substanţiale a autorilor români, Ministerul Culturii din România făcând cunoscută lista propriilor invitaţi, iar ICR a publicat, de asemenea, lista invitaţilor săi.

Totodată, ICR a invitat autorii români rezidenţi în Franţa să participe la Salon, dar şi asociaţiile de editori şi universităţile din ţară.

De asemenea, a început procesul de preluare a volumelor care vor fi prezentate la standul României, care se află în curs de realizare sub conducerea designerului francez Phillipe Guillet.

Consilierul de imagine al ICR este arhitecta Anda Ştefan. Compania care asigură construcţia efectivă a standului României este ReedExpo, dar unele elemente vor fi realizate în comuna Vălenii Somcuţei din Maramureş de creatori populari. Pentru închirierea standului României, de 400 mp, Institutul Cultural Român a deblocat 130.000 de euro.

Partenerul ICR pentru alimentarea standului României cu publicaţii este Librăria Cărtureşti, urmând a fi expuse atât cărţi româneşti în limba franceză şi română, cât şi cărţi ale unor autori români apărute în Franţa în ultimii ani.

Asociaţiile de editori au fost înştiinţate despre întâlnirile programate pentru editori în preziua târgului, organizate de ICR în parteneriat cu Sindicatul Naţional Francez al Editorilor. Editorii români şi francezi vor avea la dispoziţie 45 de mese rotunde şi seminarii pentru a discuta despre problemele pieţelor editoriale din România şi din Franţa.

Totodată, va fi organizată o bursă a editorilor, pentru a facilita contactele între asociaţiile de editori români şi francezi.

Programul evenimentelor ce se vor desfăşura la Salon, atât la standul României, cât şi în alte spaţii publice, este în curs de finalizare, urmând să fie comunicat participanţilor şi presei după ce va fi validat de Institutul Francez din Paris.

Alături de mese rotunde şi dezbateri pe tema romanului românesc contemporan, a poeziei româneşti contemporane şi a altor genuri (teatru, BD), vor avea loc lansări de carte, dar şi dezbateri despre România.

Un dialog despre Europa, între Neagu Djuvara şi Jean d’Ormesson, va fi organizat în spaţiul expoziţional românesc, iar un seminar despre posibilităţile de investiţii din ţara noastră va avea loc în parteneriat cu grupul de prietenie Franţa-România de la Adunarea Naţională şi o serie de mari companii franceze.

La Muzeul Ştiinţei va fi prezentat proiectul laserului de la Măgurele, unul dintre cele mai mari proiecte ştiinţifice din lume, manifestare care are drept scop prezentarea României şi ca o ţară a ştiinţelor exacte.

În colaborare cu Organizaţia Internaţională a Francofoniei şi cu Agenţia Universitară a Francofoniei, ICR va organiza pe durata Salonului Cărţii expoziţii, seminarii şi conferinţe în mai multe universităţi pariziene, pentru a face cunoscută vocaţia francofonă a României.

A fost definitivat conţinutul broşurii de prezentare a autorilor români invitaţi de partea franceză şi este în curs de traducere o broşură cu toţi autorii care vor reprezenta România la Salon.

În ceea ce priveşte comunicarea, parteneriatele cu TV5 şi France 2 ca şi alte forme specifice sunt contractate şi în curs de realizare. În lunile februarie şi martie, o echipă France 2 va realiza în Bucureşti două transmisiuni în direct, a câte 45 de minute fiecare, în cadrul cărora vor fi prezentaţi oameni de cultură din România.

Nu în ultimul rând, cu ocazia Salonului Cărţii din Paris va avea loc şi o ceremonie de semnare a unui parteneriat global între ICR şi Institutul Francez.

 

 

Sursa: Agerpres

05
/02
/24

Vineri, 9 februarie 2024 (19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va fi dirijată de RADU PAPONIU, director artistic și muzical al ansamblului Southwest Florida Symphony Orchestra, dirijor asociat al Filarmonicii din Naples (Florida – S.U.A.) și director muzical al Orchestrei de Tineret din același oraș american. Din 2017, Radu Paponiu a dirijat Filarmonica din Naples în peste 100 de evenimente diferite de muzică clasică, pop sau în proiecte educaționale.

05
/02
/24

Considerat, de critici, dar și de iubitorii de artă, poate cel mai cunoscut și mai bine cotat artist român contemporan la nivel internațional, Adrian Ghenie revine într-o licitație din România cu o lucrare amplă și expresivă.

05
/02
/24

Prima premieră a anului 2024 la Teatrul EXCELSIOR (singurul teatru din București dedicat adolescenților și tinerilor) este spectacolul PTERODACTILI de Nicky Silver, o producție în regia lui Radu Iacoban și scenografia lui Tudor Prodan.

05
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă marți, 6 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Borges și eu de Jay Parini, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea lui Mihnea Gafița, un road novel care emană o nesfârșită admirație pentru unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori ai secolului XX, un roman ce are la bază întâmplări petrecute în primăvara anului 1971.

04
/02
/24

NOU Un singur personaj, în care coabitează două ființe diferite, chiar opuse. Un singur monolog, lung, rostit de doi actori, într-un spectacol nou intrat în portofoliul Teatrului Metropolis, în urma concursului pentru debutanți, “StarT”

02
/02
/24

Jurnalismul de investigație din Balcani, Europa Centrală, țările Parteneriatului Estic, precum și Cipru și Malta, a întâmpinat numeroase provocări în ultimii ani. În multe țări din regiune, peisajul media este plin de (auto-)cenzură, iar inițiativele independente și critice sunt insuficiente. Jurnaliștii se confruntă deseori cu amenințări, hărțuire și acțiuni legale, ceea ce le restricționează tot mai mult capacitatea de a documenta și raporta problemele acute din societatea actuală.

02
/02
/24

În perioada 5 – 23 februarie 2024, Elite Art Gallery vă invită la expoziția artistului Leo Dolghier Oleg, „Symbiosis”, curatoriată de istoricul de artă, Felicia Acsinte. În cadrul vernisajului, care va avea loc pe data de 8 februarie, începând cu ora 18:00, expoziția va fi îmbogățită cu un element interactiv și dinamic, prezentat de artistul performer, Alexandru Medinschi, completând astfel călătoria vizuală printr-o experiență captivantă.

02
/02
/24

„Apropo de poveste” este despre poveste, poveștile în care credem cu toții și pe care ne place să le ascultăm. Dar povești reale, din socialul imediat. Proiectul propune un laborator de teatru dedicat tinerilor absolvenți, care combină ateliere pe estetici teatrale neconvenționale (măști, teatru-dans, teatru de animație) cu tematici sociale pentru a produce două producții noi de teatru, inovatoare.