„Identic natural”, un spectacol de teatru despre una dintre cele mai disputate teme contemporane
https://www.ziarulmetropolis.ro/identic-natural-un-spectacol-de-teatru-despre-una-dintre-cele-mai-disputate-teme-contemporane/

După HABEMUS BEBE, Asociaţia Art No More revine în toamna aceasta cu un nou spectacol de teatru. Este vorba despre IDENTIC NATURAL, proiect teatral care exploatează una dintre cele mai discutate teme contemporane: ce mâncăm. Un spectacol despre lipsa de informare în domeniul alimentaţiei, despre dificultatea de a alege dintre sute de produse de acelaşi tip şi dificultatea de a discerne între miile de păreri contradictorii.

Un articol de Petre Ivan|27 septembrie 2017

Primele trei reprezentații sunt programate să aibă loc în acest weekend: sâmbătă, 30 septembrie, începând cu ora 19.30, și duminică, 1 octombrie, de la orele 17.00 și 19.30, la ART HUB Carol 61 (B-dul Carol nr. 61, et. 4, fosta Piață Latină / acesul la spectacol este liber și se face pe bază de rezervare la adresa: [email protected]).

Cei care semnează textul spectacolului sunt regizorul Robert Bălan și scriitoarea Elena Vlădăreanu.

Întotdeauna mi-am dorit să scriu ceva despre mâncare. Mi-am dorit să scriu atunci când nu mă preocupa deloc mâncarea (doar să evit anumite lucruri, general acceptate ca «nesănătoase»), dar am început să scriu atunci când mâncarea a devenit prea importantă, când calitățile hranei au ajuns să fie supralicitate, iar când eu, personal, duc dorul mâncării care alină, fiind suprasaturată de mâncarea «de uzură», zilnică, obositoare, sățioasă, disputată, dar atât de necesară. De aceea sunt aici și multă nostalgie, (pe alocuri) dezaprobare, încercări de înțelegere, multe întrebări. (Elena Vlădăreanu)

Când preocuparea față de conținutul farfuriei devine mai importantă decât empatia, când nutriționiștii știu exact cât, ce, cum, când și de unde să mâncăm, când orice alegere ai face e, într-un fel, greșită, ce-ți rămâne în farfurie? – spectacolul IDENTIC NATURAL își propune să pună întrebări, nu să ofere soluții, să dea startul unei dezbateri despre alimentație, un dialog întemeiat mai mult pe argumente, date concrete și reale, păreri și nevoi ale oamenilor și mai puțin pe zvonuri și publicitate înșelătoare.

La un moment dat am fost plecați în vacanță cu bunicul de 80 de ani. Noi îi cumpăram fresh de portocale, el pusese ochii pe o sticlă de trei litri cu un suc roz. Noi îi cumpăram pâine neagră, pâine de secară, integrală. Că toată lumea știe că sunt mai bune, nu? Într-o zi ne-a întrebat de ce nu se găsește pâine acolo unde ne aflam. Pentru el Pâinea era numai cea albă. Pâinea neagră era gustul războiului, ceva ce mănânci doar dacă nu ai încotro. Atunci și, mai ales acum, când am dat peste zeci de adevăruri care se bat cap, când zeci de specialiști știu ce e mai bine, m-am întrebat și mă întreb: până la urmă ce e normal, natural? (Robert Bălan)

IDENTIC NATURAL

Cu: Alex Fifea, Lala Mișosniky

Text și documentare: Elena Vlădăreanu, Robert Bălan

PR și publicitate: Oana Boca Stănescu

Scenografie și vizual: Nona Șerbănescu

Regia: Robert Bălan

Foto: IDENTIC NATURAL – facebook

26
/01
/24

Stagiunea curentă a Teatrului Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian include o montare în premieră mondială a musicalului JACK, ÎNTRE DRAGOSTE ŞI NEBUNIE este inspirat de povestea întunecată şi fascinantă a celebrului criminal în serie şi expune o versiune multi-faţetată a acestei istorii ce a cutremurat Anglia victoriană  şi este încă înconjurată de aburii misterului.

26
/01
/24

Mădălina Pavăl vorbește despre „Gazda“, spectacolul ei sonor de la Teatrelli, care are premiera pe 31 ianuarie și 1 februarie, de la ora 19.00, dar nu ne lasă nelămuriți nici în ceea ce privește cele mai frumoase lucruri care îi traversează viața. Totul, într-un interviu sub formă de alfabet.

26
/01
/24

Teatrul Municipal „Bacovia” lansează apelul de înscrieri pentru ediția a - XXX - a (2024) a evenimentului BACĂU FEST MONODRAME, ce se va desfășura în perioada 9 - 13 mai 2024.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

26
/01
/24

UNATC „I.L. Caragiale” din București prezintă, în cadrul proiectului ARHIVA ACTIVĂ derulat de Centrul de Pedagogie și Studiul Imaginii „Sorin Botoșeneanu”, o retrospectivă cuprinzând toate cele șapte filme de lungmetraj ale cineastului Nae Caranfil.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.