În era lui fast forward
https://www.ziarulmetropolis.ro/in-era-lui-fast-forward/

În era internetului şi a vieţii trăite pe fast-forward, TimeAholics de Bogdan Capşa e, din punctul meu de vedere, un spectacol absolut necesar pentru tânăra generaţie. O combinaţie echilibrată de umor şi înţelepciune, el pune în scenă un scenariu pe cât de utopist, pe atât de înfricoşător- tu ce ai face dacă ai putea cumpăra timp?

Un articol de Amii Tudorache|14 martie 2017

Textul are un aer fresh, tinerețea lui Bogdan punându-și amprenta atât asupra dialogului cât și asupra desfașurării acțiunii. Plasat într-un viitor îndepărtat sau în prezentul de mâine, TimeAholics pare strigătul unui tânăr către alți tineri – o rugăminte – să ne trezim și, așa cum spune și Mihaela (Iulia Samson), să ne trăim timpul “fără să ne pară rău de fiecare lucru și nu <cu> sau <fără> sens așa cum zic oamenii ăștia în costume.”

De la Bogdan (Ovidiu Ușvat), pasionat de voluntariat și apărător înfocat al cauzelor în care crede, până la Dragoș (Dan Clucinschi), captiv în rigoarea programului lui de o rigurozitate exagerată și până la Mihaela (Iulia Samson), pentru care timpul însuși e o joacă, TimeAholics dezvăluie publicului o serie de personaje tangibile, ușor de recunoscut în viața de zi cu zi. 

Îndrumate de vocea caldă a prezentatoarei (Lavinia Șandru / Andreea Șovan) personajele își spun poveștile pe rând, intensitatea disperării lor pentru a avea mai mult timp crescând pe parcurs. Aflați într-un platou de televiziune, spectatorii iau parte la reality show-ul ce se desfășoară sub privirile lor.

Spectacolul ne dă ocazia să privim față în față drama generației noastre: lipsa de timp.Un sales show dus la extrem, care dezvăluie în final gesturile imprevizibile la care pot recurge cei dependenți de timp și natura reală a “pachetelor de timp”- care nu există. Ele sunt o iluzie, ce ne dă voie să visăm la rezolvarea externă a maratonului pe care am ajuns să îl numim rutină. 

Un must have pentru tânăra generație și nu numai, textul lui Bogdan Capșa, în regia Ancăi Ciuclaru, jucat la Teatrul Excelsior, este în final un wake up call, un semn de exclamare ce redă într-o oarecare măsură chiar titlul concursului  câștigat de Bogdan Capșa în 2016 – “New Drama”. 

DISTRIBUȚIE: 

Saleswomen – Lavinia Șandru / Andreea Șovan

Bogdan – Ovidiu Ușvat

Dragoș / Alex – Dan Clucinschi

Ghiță – Marian Rădulescu

Domnul Timpureanu – Robert Robert Emanuel

Mihaela – Iulia Samson

Alexandra – Andreea Șovan / Oana Tofan

Regia și scenografia: Anca Ciuclaru

Grafica: Florin Bărăscu

Video & sound design: Cristian Niculescu, Luca Achim

Make-ul: Andra Maria

19
/05
/23

Muzeul Național de Artă Contemporană – MNAC București anunță noul sezon expozițional care va fi inaugurat joi, 25 mai 2023. Cu o puternică prezență internațională (în trei dintre cele șapte spații expoziționale, precum și în cadrul noului program de mediere culturală, MNAC International Academy), inaugurând totodată cooperarea strategică cu Timişoara Art Encounters.

18
/05
/23

În așteptarea Salonului Internațional de Carte Bookfest, care se va desfășura la Romexpo între 24 și 28 mai, vă invităm să descoperiți cele mai noi titluri de autori români. Vă oferim un fragment din romanul „Acasă, departe” de Adrian G. Romila, publicat de curând în colecția „Ego. Proză” a Editurii Polirom.

18
/05
/23

Spectacolul „Rubedeniile”, după Móricz Zsigmond, în regia lui László Bocsárdi, va participa la cea de a 5-a ediţie a Festivalului Internațional de Teatru Reflex, organizat de Teatrul „Tamási Áron” din Sfântu Gheorghe. Reprezentația este programată marți, 23 mai, ora 19.00, în Sala Mare a Teatrului „Tamási Áron” și va fi urmată de o întâlnire cu publicul.

18
/05
/23

Sâmbătă, 20 mai, de la ora 17.30, Editura Humanitas și Citit În, laborator artistic interdisciplinar de studiu al conceptului imersiv, transformă Librăria Humanitas de la Cișmigiu într-un spațiu în care romanul „Eu te-am făcut, eu te omor" de Iv cel Naiv își va desfășura firul narativ și experiența distopică. Ne vom afla, pentru o oră și jumătate, la un pas de realitate, în Arret, în mijlocul unui război între generații.