Interviu cu soprana Andreea Mădălina Barbu
https://www.ziarulmetropolis.ro/interviu-cu-soprana-andreea-madalina-barbu/

Nu vă lăsaţi păcăliţi de apariţie discretă şi micuţă a Andreei Mădălina Barbu în afara scenei. Atunci când cântă, Andreea Mădălina se transformă într-o forţă a naturii. Vocea ei de soprană de coloratură atinge tonuri foarte înalte „ca de privighetoare” şi te poartă în povestea muzicală pe care o interpretează.

Un articol de Petre Ivan|23 decembrie 2021

Anul 2022 va începe pentru ea pe scena Operei Naționale București, unde va cânta pe 7 ianuarie  alături de Renata Vari și Alfredo Pascu, sub bagheta dirijorului Tiberiu Soare în Concertul Extraordinar de Anul – Călătorie muzicală în Viena din La Belle Epoque.

Vei începe anul pe scena Operei Naționale București, ca solistă în Concertul Extraordinar de Anul Nou – organizat de Fundația Calea Victoriei în parteneriat cu Opera. Tema evenimentului este Călătorie muzicală în Viena din La Belle Epoque, ce provocări aduce pentru tine muzica din acea perioadă? Cum o simți?

În primul rând este o bucurie pentru mine să mă aflu la început de an pe scena Operei Naționale București alături de Dirijorul Tiberiu Soare, Renata Vari și Alfredo Pascu în cadrul acestui Concert Extraordinar de Anul Nou.

Este o provocare muzicală, deoarece opereta este un gen mai puțin abordat de mine și acest eveniment îmi dă ocazi să adăug la repertoriul meu noi arii și duete, dar și să repet anumite bucăți muzicale. Sunt nerăbdătoare să împărtășesc trăirile și muzica atât de spectaculoasă a acestor lucrări.

Nu ești la prima apariție în cadrul Concertul Extraordinar de Anul Nou, în cele opt ediții ale evenimentului ai devenit deja o prezență constantă. Ce aduce special acest eveniment? Cum este publicul cu care te întâlnești în sală cu aceste ocazii?

Evenimentul devine special datorită celor care se dedică trup și suflet pentru a organiza acest concert, datorită locației unde se desfășoară și, bineînțeles, prin iubirea pentru muzică. Îmi place că de fiecare dată observ un public de toate vârstele, un public cald și dornic de a ne fi alături și de a împărtăși împreună o seară magică. Având în vedere că am trecut printr-o perioadă destul de dificilă și încă nu am revenit la normal, consider că este o șansă pentru noi toți de a ne detașa pentru câteva ore de viața de zi cu zi.

Nu ești la prima colaborare nici cu dirijorul Tiberiu Soare. Care este cel mai important lucru pe care l-ai învățat de la el până acum?

Pot spune că am învățat extrem de multe de la dirijorul Tiberiu Soare, dar cel mai important pentru mine este devotamentul față de muzică, perfecționarea neîntreruptă prin studiu și exercițiu și respectul ca artist – respect față de tine, față de colegii tăi și față de public.

Ca soprană știu că trebuie să studiezi și să te perfecționezi continuu; cum arată programul tău zilnic de studiu și de pregătire?

Nu am fost genul care să studieze în fiecare zi, am considerat ca odihna este un studiu la fel de important. Dar când studiez pot spune că niciodată nu este la fel. Depinde de ce rol sau partitură trebuie să lucrez, depinde de timpul pe care îl am pentru a mă pregăti. Cu siguranță orice studiu începe cu încălzirea vocii – vocalize – și după aceea lucrez intens la pasajele mai dificile, la acute, la pronunție și la cunoașterea personajului pe care îl interpretez.

Ai început să și predai muzică, care este cea mai importantă lecție pe care ai învățat-o de când ai intrat în rolul de profesor?

Ai nevoie de foarte multă răbdare! 🙂 Este o responsabilitate enormă și un privilegiu de a le arăta copiilor ce înseamnă muzica, în special cea clasică. Lecția pe care o învăț de la ei, este că ar trebui să fim mai dornici de cunoaștere și mai buni cu omul de lângă noi.

Care a fost cel mai descurajant moment din carieră și cum ai trecut peste el?

Martie 2020, în săptămâna în care a fost dată starea de urgență, urma să debutez la Opera Națională București în rolul Gila din Rigoletto de Verdi. Dar totul a fost anulat, desigur. A fost un moment extrem de trist. Însă mă gândesc că nu am fost singură în suferința mea, toți am fost afectați de această pandemie. Ce ma face să merg mai departe este dragostea pentru muzică și cu voia lui Dumnezeu totul o să fie bine.

Ce planuri ai pentru anul 2022?

Să mă întorc cât mai curând în colectivul colegilor de la Opera Națională București, să adaug roluri noi în repertoriu și să fiu sănătoasă!

14
/02
/24

În data de 2 martie la Timișoara (Filarmonica Banatul Timișoara – Sala Capitol), 14-16 martie la București (Centrul Naţional de Artă “Tinerimea Română”), 23-24 martie la Cluj-Napoca (Academia Națională de Muzică „Gheorghe Dima”) și pe 5 aprilie la Iași (Sala Eduard Caudella, Casa Alecu Balș), vor avea loc audiții pentru admiterea celor mai talentați tineri muzicieni în Orchestrele Naționale de Tineret ale României, la care sunt invitaţi atât actuali membri ai ansamblurilor, cât şi aspiranţii la acest statut, scopul acestor audiţii fiind reconfigurarea acestor orchestre.

12
/02
/24

Școala Academică de balet La Sylphide, alături de Opera Națională București, vă invită, luni, 19 februarie, de la ora 18:30, să sărbătorim împreună un moment special în lumea baletului: Gala de Balet dedicată aniversării a 25 de ani de la înființarea Școlii Academice La Sylphide.

12
/02
/24

La început de primăvară, Opera Națională București propune publicului spectacolul „Carmen” de Georges Bizet în dublă reprezentație, pe 1 și 3 martie, cu o distribuție de excepție: mezzosoprana Ruxandra Donose invitată în rolul titular, tenorul Ramón Vargas invitat în rolul Don José, baritonul Mihai Damian invitat în rolul Escamillo. În rolul Micaela va evolua soprana Operei Marta Sandu Ofrim. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Tiberiu Soare.

07
/02
/24

Band-ul internațional TIME IN OUR HANDS TRIO va prezenta sâmbătă, în premieră în România, noul său program cu compozițiile celor trei membri, într-un concert marcat de improvizație conceptuală, de la jazz la baroc european și, interesant, muzică tradițională românească.

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

05
/02
/24

Vineri, 9 februarie 2024 (19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va fi dirijată de RADU PAPONIU, director artistic și muzical al ansamblului Southwest Florida Symphony Orchestra, dirijor asociat al Filarmonicii din Naples (Florida – S.U.A.) și director muzical al Orchestrei de Tineret din același oraș american. Din 2017, Radu Paponiu a dirijat Filarmonica din Naples în peste 100 de evenimente diferite de muzică clasică, pop sau în proiecte educaționale.