(In)vizibil, un spectacol-colaj la Teatrul Maghiar de Stat Cluj
https://www.ziarulmetropolis.ro/invizibil-un-spectacol-colaj-la-teatrul-maghiar-de-stat-cluj/

Marţi, 5 februarie, la ora 20.00, în Sala Studio a Teatrul Maghiar de Stat Cluj, va avea loc premiera spectacolului „(In)vizibil”, un spectacol-colaj, pus în scenă de Leta Popescu.

Un articol de Liliana Matei|2 februarie 2019

„(In)vizibil” este prima producție realizată în urma concursului de proiecte pentru tinerii regizori din anul 2017, celelalte spectacole urmând să fie montate pe parcursul acestei stagiuni.

„(In)vizibil” este un spectacol-colaj din texte semnate de autori contemporani români și maghiari, care se juxtapun cu o serie de imagini construite constant, ca o instalație vizuală. Spectatorul este invitat să privească cu deschidere un act de reflecție asupra lui în lume și asupra lumii din jurul lui.

Leta Popescu, regizorul spectacolului, a mărturisit că spectacolul „(In)vizibil” vorbește despre vulnerabilitate, într-un prezent în care singura constantă pare să fie lipsa de siguranță a lumii și a individului în lume. Traversând șapte episoade ale fragilității (de la Planetă – Continent – Țară – Oraș – Familie – Cuplu până la Individ), spectacolul devine o călătorie printre senzații, pornind de la singurătate și ajungând la solitudine, un sentiment înălțător.

„Am încercat să construim șapte spații diferite care vor exista în aceleași timp în spațiul scenic. A fost un pariu pentru mine să fac un colaj în care aceste șapte elemente să coexiste și să nu se anuleze unul pe celălalt. Spațiul arată ca un colaj de instalații de artă care ar trebui să ajute spectatorii să culeagă și să combine semnificații”, a spus scenograful Mihai Păcurar.

Scenografia, instalațiile video și animațiile sunt semnate de Mihai Păcurar, din echipa de creație mai fac parte: Andrei Dósa (traducere și asistent de dramaturgie), Ferenc Sinkó (mișcare scenică) și Magor Bocsárdi (muzică).

Distribuția spectacolului este alcătuită din actorii: András Buzási, Áron Dimény, Loránd Farkas, Tímea Jerovszky, Emőke Kató, Csilla Varga, Gábor Viola. Voce: Tekla Tordai.

08
/01
/15

CRONICĂ DE FILM Scris de Bogdan Mirică și regizat de Igor Cobileanski, „Umbre”, noul serial produs și difuzat de HBO România, încearcă să altoiască pe sol românesc un format străin, însă eșuează undeva la mijloc.

08
/01
/15

Primăria Municipiului Bucureşti, prin Centrul Cultural Palatele Brâncoveneşti, Asociaţia Culturală “Pro Valores”, Radio România Cultural, Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti şi ExcesMusic îi invită pe tinerii muzicieni născuţi între 1 ianuarie 1990, dar nu mai târziu de data de 31 decembrie 2000 să se înscrie la cea de-a VI a ediţie a Concursului “Drumul spre celebritate”, singura competiţie muzicală din România în care rolul tinerilor spectatori – juraţi este determinant.

08
/01
/15

„De ce eu?”, în regia lui Tudor Giurgiu, unul dintre cele mai așteptate filme românești din 2015, inspirat de un caz real care a zguduit România la începutul anilor 2000, cel al sinuciderii procurorului Cristian Panait, va fi lansat pe 27 februarie 2015 în cinematografele din toată țara.

07
/01
/15

„La traviata” a fost o curtezană fermecătoare, care a existat cu adevărat. Rossini a scris o operă în doar două săptămâni. Fără muzica lui Wagner n-ar fi existat „Stăpânul Inelelor”... Sunt doar câteva amănunte fascinante din culisele Operei.

07
/01
/15

Sediul ziarului satiric Charlie Hebdo din Paris a fost vizat miercuri de un atac cu arme automate, comis de persoane mascate şi soldat cu victime. Cel puţin 12 persoane, dintre care doi poliţişti, au fost ucise şi alte patru persoane au fost rănite în atacul de inspiraţie islamistă şi fără precedent, denunţat de preşedintele Francois Hollande drept un "atentat terorist".

07
/01
/15

Primele zile din 2015 marchează un nou început pentru ,,În Culise” (Str. Hristo Botev nr. 25) – trei ani de teatru celebrați prin 12 zile ,,păcătoase” de spectacol, între 9 și 20 ianuarie.

07
/01
/15

Teatrele de pe Broadway, New York, au înregistrat cel mai mare număr de spectatori şi cele mai mari încasări din istorie în 2014, când 13,1 milioane de persoane au asistat la spectacolele de pe scena dramatică americană, generând vânzări de bilete de 1,36 miliarde de dolari.