Ion Marin dirijează, în premieră absolută, Orchestra Filarmonică de Stat a Moscovei, la Kremlin
https://www.ziarulmetropolis.ro/ion-marin-dirijeaza-in-premiera-absoluta-orchestra-filarmonica-de-stat-a-moscovei-la-kremlin/

Ion Marin va dirija, miercuri, în premieră absolută, Orchestra Filarmonică de Stat a Moscovei în sala de concerte a Palatului de la Kremlin, în cadrul unui eveniment la care vor participa personalităţi din Rusia şi la care este invitat şi Vladimir Putin, informează biroul de presă al artistului.   Impunătoarea sală de aproape 6.500 de […]

Un articol de Andrada Văsii|13 februarie 2013

Ion Marin va dirija, miercuri, în premieră absolută, Orchestra Filarmonică de Stat a Moscovei în sala de concerte a Palatului de la Kremlin, în cadrul unui eveniment la care vor participa personalităţi din Rusia şi la care este invitat şi Vladimir Putin, informează biroul de presă al artistului.

 

Impunătoarea sală de aproape 6.500 de locuri de la Kremlin nu a găzduit niciodată până acum un concert simfonic, în programul său fiind incluse, de obicei, spectacole de balet dar şi concerte rock. În aceeaşi sală va susţine un concert, la funalul anului, şi soprana Angela Gheorghiu.

Absolvent, în 1983, al Conservatorului bucureştean, Ion Marin, fiul cunoscutului dirijor al corului „Madrigal”, Marin Constantin, este la ora actuală unul dintre cei mai apreciaţi  dirijori.

Primul post de succes ocupat de Ion Marin a fost acela de dirijor rezident la Vienna Staatsoper, între 1986 şi 1991, perioada în care Claudio Abbado conducea reputata instituţie.

Dirijor de operă desăvârşit, Ion Marin a lucrat cu Deutsche Oper Berlin, Hamburgische Staatsoper, Dresden Semperoper, Opernhaus Zurich, Paris Bastille, Teatro alla Scala, La Fenice şi Metropolitan Opera.

De asemenea, Ion Marin şi-a consolidat o reputaţie solidă în repertoriul simfonic. Este invitat în mod regulat la pupitrul unor ansambluri precum Wiener Symphoniker, Orchestre National d’Ile de France, Orchestra Philharmonia (Londra), Orchestra Filarmonică a Cehiei, Orchestra Simfonică Naţională Daneză şi Orchestra Simfonică NHK. A lucrat totodată alături de Berliner Philharmoniker, Leipzig Gewandhausorchester, London Philharmonic Orchestra, BBC Scottish Symphony Orchestra (alături de care a susţinut concerte în cadrul renumitului festival BBC Proms), Munich Philharmonic. Discografia dirijorului român i-a adus trei nominalizări la Premiile Grammy, premiile Deustche Schallplatten Critic şi Diapason d’Or, respectiv Premiul BBC Classic.

Publicul român a avut ocazia să-l urmărească, anul trecut, pe reputatul dirijor român conducând Orchestre Philharmonique de Radio France, la Sala Mare a Palatului, în cadrul Festivalului Internaţional al Orchestrelor Radio – RadiRo.

 

Sursa: Mediafax

14
/09
/13

La 53 de ani, Antonio Pappano e considerat un al doilea Bernstein. Când nu dirijează sau nu face înregistrări, vorbește la radio și la televiziune despre Verdi, dar și despre Beatles. Săptămâna aceasta a venit la București, împreună cu orchestra di Santa Cecilia, pentru Festivalul „Enescu”.

14
/09
/13

Ioana Nicolaie va fi tradusă peste hotare. Romanele ,,Cerul din burtă’’ şi ,,O pasăre pe sârmă’’, de Ioana Nicolaie, ambele apărute în colecţia ,,Ego. Proză” a Editurii Polirom, vor fi publicate în traducere în Suedia, Bulgaria şi Serbia.

13
/09
/13

Love Building are astăzi o seară cu totul specială. Aceasta reprezintă mult așteptatul moment al premierei de gală a filmului, care va avea loc de la ora 19.30, la CinemaPRO.

13
/09
/13

Teatrul Nottara începe toamna în forță. Pe lângă deschiderea stagiunii, instituția organizează prima ediție a Festivalului Internațional de Teatru Fest(in) pe Bulevard, între 12 și 19 octombrie.

12
/09
/13

Martha Bibescu cu ,,Catherine-Paris'', una dintre cele mai importante figuri ale perioadei interbelice româneşti, și ,,Visătorul'' de Ian McEwan, sunt cele mai recente apariţii din colecţia de traduceri a Editurii Polirom.

12
/09
/13

CRONICĂ DE FILM. „Love Building”, debutul în lungmetraj al Iuliei Rugină, este o comedie de public despre ipostazele relaţiei de cuplu. Un film lipsit de profunzime, care păstrează însă distanţa regulamentară faţă de prostul-gust.