Jazz Night Out prezintă Anouar Brahem Quartet-Souvenance, în 2016
https://www.ziarulmetropolis.ro/jazz-night-out-prezinta-anouar-brahem-quartet-souvenance-in-2016/

Unul dintre cei mai proeminenţi artişti ai prestigioasei ECM Records se întoarce în România în mai 2016, cu un nou album, “Souvenance”. Maestru al unei acustici unice, numit de critici “clasic subversiv”, Anouar Brahem e întotdeauna contemporan, în ciuda faptului că performează la un instrument tradiţional vechi de secole: oud-ul.

Un articol de Liliana Matei|9 decembrie 2015

Jazz Night Out încheie 2015 după 8 concerte şi 3 grupuri în premieră pentru România. Anul acesta i-am putut vedea la Sala Radio pe Oregon, Kurt Elling, Hiromi:The Trio Project feat. Anthony Jackson & Simon Phillips, Avishai Cohen Trio, Ibrahim Maalouf-Kalthoum, Brad Mehldau Trio şi Antonio Sanchez & Migration.

Creată de Twin Arts ca o platformă de concerte şi experienţe muzicale interactive, Jazz Night Out prezintă pe scenele din România cei mai importanţi artişti de jazz ai lumii.
Primul concert anunţat din seria Jazz Night Out 2016 este Anouar Brahem Quartet, un grup foarte iubit şi aşteptat în România.

Pe unii oameni muzica îi transformă. Pe alții, îi ajută să fie ceea ce sunt cu adevărat. Anouar Brahem compune şi cântă pentru cea de-a doua categorie. O muzică personală, în care te recunoşti chiar dacă piesa nu este despre tine. O muzică ce te duce în peisaje pe care nu le-ai văzut niciodată, dar pe care le simți aproape de sufletul tău.
Unul dintre cei mai proeminenți artişti ai prestigioasei ECM Records se întoarce în România cu un nou album, “Souvenance”.

Maestru al unei acustici unice, numit de critici “clasic subversiv”, Anouar Brahem e întotdeauna contemporan, în ciuda faptului că performează la un instrument tradiţional vechi de secole: oud-ul. Artistul este capabil să improvizeze şi să creeze o muzică nouă, care reuşeşte, totuși, să rămână ancestrală. Nostalgic şi contemplativ, fiecare trip al lui Anouar Brahem e riguros şi precis definit, fără să-şi piardă însă niciun moment din sensibilitate şi spirit. S-au lăsat purtați de muzica lui mari artişti precum John Surman, Dave Holland sau Jan Garbarek, alături de care Brahem s-a aflat pe scenă sau în studiourile de înregistrări.

Născut în Tunisia în 1957, Anouar Brahem studiază oud-ul încă de la vârsta de 10 ani la Conservatorul Naţional din Tunis, mai târziu devenind ucenicul maestrului Ali Sriti. Brahem este cel care scoate oud-ul din spatele orchestrei, acolo unde era folosit în mod tradițional doar pentru acompaniament, şi îl aduce pe marile scene, transformându-l într-un instrument emblematic pentru întreaga muzică arabă.

De-a lungul carierei sale, Anouar Brahem a înregistrat 9 albume, toate fiind primite cu entuziasm de către public şi critica muzicală:
Conte de L’Incroyable Amour (1991), Madar(1994), Khomsa (1995), Thimar (1998), Astrakan Café (2000), Le Pas Du Chat Noir (2001), Le Voyage De Sahar (2006), The Astounding Eyes Of Rita (2009), Souvenance (2014).

Noul proiect, “Souvenance”, este un dublu-album editat la Casa de Discuri ECM, şi un nou pas în căutarea unei punţi spirituale între culturi. Deşi instrumentistul nu face o conexiune directă între evenimentele din Tunisia natală şi noile piese, recunoaşte că frica, bucuria şi speranţa simţite de concetăţenii săi în 2011 l-au afectat profund, inclusiv muzical.

Anouar Brahem va prezenta acest material alături de Franҫois Couturier (pian), Klaus Gesing (clarinet) şi Björn Meyer (bas). Pianistul Franҫois Couturier (n. 1950-Franta) este câştigător al premiului Django Reinhardt în 1980, printre mulţi artişti cu care a cântat numărându-se şi John McLaughlin sau Anja Lechner.

Klaus Gesing (n.1968-Germania) este instrumentist, scriitor şi profesor, având în palmares premii precum  Best Soloist la Jugend Jazzt în Germania (1988), Best Soloist la Middelzee Jazz Festival (1994), Van Merlen Jazz Prize (1995), Best Soloist la Vienne Internaţional Jazz Competition (1996), dar şi colaborări cu apreciata vocalistă Norma Winstone.

Björn Meyer (n. 1965-Suedia) şi-a început cariera în 1984, fiind puternic influenţat de ritmurile afro-cubaneze. Între 1994-1996 a concertat alături de cunoscuta actriţă Milla Jovovitch în turneul de promovare al albumului acesteia, The Divine Comedy. Basistul a mai cântat în grupul elveţian Nik Bärstsch’s Ronin.

INFO

Concertul Anouar Brahem Quartet -Souvenance are loc pe 12 mai, ora 20’00 la Sala Radio din București. Accesul în sală se face începând cu ora 19:30. Nu este permis accesul cu camere foto profesionale. Filmatul este interzis pe toată durata concertului.

Biletele pentru acest eveniment costă 115, 145, 175 de lei în funcție de categorie, și pot fi achiziţionate prin reţeaua Eventim (magazinele Germanos, magazinele Carrefour, Orange Shop, Vodafone, librăriile Cărturesti şi Humanitas, benzinăriile OMV) şi online pe www.eventim.ro.

Detalii pe www.twinarts.ro.

20
/11
/23

Vineri, 24 noiembrie 2023 (de la 19.00) veți asculta la Sala Radio una dintre creațiile muzicale religioase care s-au bucurat de un mare succes în sec. XIX: Stabat mater, lucrare semnată de ROSSINI, marele compozitor italian cunoscut mai ales pentru operele sale, printre care celebrele Il barbiere di Siviglia (Bărbierul din Sevilla) sau La Cenerentola (Cenușăreasa).

20
/11
/23

Vineri, 1 decembrie, de la ora 18:30, vă propunem Concertul Extraordinar de Ziua României, o punte între generații, eveniment în cadrul căruia soliști ai Operei Naționale București vor interpreta arii, lied-uri și duete din creația românească alături de tinerii membri ai Studioului Experimental în Artele Spectacolului Muzical ,,Ludovic Spiess”, acompaniați la pian de către Luminița Berariu și Bogdana Grecova.

17
/11
/23

“Lacul Lebedelor”, cel mai faimos spectacol de balet al tuturor timpurilor, se joacă în premieră pe scena Sălii Palatului din București, cu participarea extraordinară a Baletului Operei Naționale București, avându-i ca invitați pe prim balerinii de talie mondială Iana Salenko și Marian Walter.

17
/11
/23

Înaintea concertului de pe 18 noiembrie de la Arenele Romane, byron lansează un videoclip pentru cea mai complexă piesă din repertoriul trupei - În infern. Scrisă într-o singură zi, orchestrată în 6 luni și filmată în două zile, piesa de zece minute încheie noul album Efemeride.

17
/11
/23

Jessie J, Róisín Murphy, Katie Melua, Delia, Emma, José González, unii dintre cei mai în vogă și apreciați artiști ai momentului, ale căror comunități de fani și urmăritori însumează doar pe YouTube peste 12.000.000 de persoane din întreaga lume și care sunt ascultați de peste 25.000.000 de persoane lunar pe platforma Spotify, vin în premieră la Timișoara, în luna decembrie, pe scena evenimentului „Timișoara 2023 la nesfârșit”

16
/11
/23

Marți, 21 noiembrie, de la ora 19:00, la Sala Radio din București, violoniștii Simina Croitoru și Gabriel Croitoru, acompaniați de pianistul Horia Mihail, vor susține concertul de încheiere a ediției din acest an a Turneului ”Vioara lui Enescu”.

14
/11
/23

"În lunile octombrie şi noiembrie am stat o lună la Timișoara ca bursier: am primit o bursă de creație Taifas în colaborare cu librăria La Două Bufnițe" - scriitorul Vasile Ernu îşi împărtăşeşte impresiile despre prima ediţie a unui nou festival timişorean.

13
/11
/23

Gabriel Croitoru și Simina Croitoru, tată şi fiică, merg înainte cu ediția din acest an a Turneului Național Vioara lui Enescu la sate, în comuna Petriș, județul Arad (17 noiembrie, ora 12.30), la Deva, pe scena Sălii Pro Arte (17 noiembrie, ora 19), la Braşov, la Sala Patria (18 noiembrie, ora 19), cu finalul turneului la Bucureşti, la Sala Radio (21 noiembrie, ora 19).

06
/11
/23

În 2023 se aniversează 190 de ani de la nașterea unuia dintre cei mai mari compozitori: JOHANNES BRAHMS. Născut la Hamburg, pe 7 mai 1833, Brahms este considerat, alături de Bach și Beethoven, unul dintre cei trei mari „B” ai muzicii clasice: „Cred în Bach – Tatăl, Beethoven – Fiul și Brahms – Duhul Sfânt al muzicii” – spunea marele dirijor german Hans von Bülow.

30
/10
/23

Grupul de rock alternativ Heartbreak Cinema a lansat o piesă cu un mesaj puternic, care nu poate trece pe lângă urechile ascultătorilor. Punk-ul nu a fost creat pentru a fi confortabil, iar „Fuckaholic” demonstrează rădăcinile genului, prin expunerea experiențelor negative ale Mariei Teodora și a colaboratoarei Iris Danciu