John Malkovich vine in Romania in 2013
https://www.ziarulmetropolis.ro/john-malkovich-vine-in-romania-in-2013/

 Actorul John Malkovich va fi prezent la Festivalul Enescu, cu proiectul „The Infernal Comedy. Confessions of a Serial Killer”, pe care îl va prezenta la Bucureşti.   Spectacolul va fi prezentat pe 9 septembrie, de la ora 17.00, la Ateneul Român din Bucureşti.  Atunci când un ucigaş în serie se întoarce pe scenă pentru a-şi prezenta autobiografia […]

Un articol de Andrada Văsii|28 noiembrie 2012

 Actorul John Malkovich va fi prezent la Festivalul Enescu, cu proiectul „The Infernal Comedy. Confessions of a Serial Killer”, pe care îl va prezenta la Bucureşti.

 

Spectacolul va fi prezentat pe 9 septembrie, de la ora 17.00, la Ateneul Român din Bucureşti.

 Atunci când un ucigaş în serie se întoarce pe scenă pentru a-şi prezenta autobiografia la o lectură publică, nu poate fi vorba neapărat de o comedie. Dar, când toată povestea este acompaniată de instrumente baroce, din distribuţie fac parte două soprane şi un actor, iar actorul este John Malkovich, tot proiectul poate fi văzut şi într-o notă comică.

Malkovich, care asigură lectura, joacă rolul lui Jack cel întors din morţi, gata să îşi povestească viaţa. Spectacolul este scris şi regizat de Michael Sturminger, iar muzica variază de la Wolfgang Amadeus Mozart, Ludwig van Beethoven, Christoph Willibald la Carl Maria Von Weber.

John Malkovich, născut în 1953, este actor, producător şi regizor, a apărut în ultimii 25 de ani pe afişele a peste 70 de lungmetraje şi a fost de două ori nominalizat la premiul Oscar, pentru rolurile din „Locuri în inimă/ Places in the Heart” (1984) şi „În bătaia puştii/ In the Line of Fire” (1993).

Cea de-a XXI-a ediţie a Festivalului „George Enescu” – a X-a după Revoluţia din 1989 – va găzdui peste 150 deevenimente, dintre care şase concerte de muzică românească, 14 recitaluri şi concerte camerale, 14 mari orchestre cu 28 de concerte, 21 de ansambluri orchestrale şi camerale, opt concerte „Enescu şi contemporanii săi”, patru spectacole de operă, două spectacole de balet, 48 de concerte în cadrul concursului internaţional şi manifestări în Piaţa Festivalului. Nu vor lipsi din evenimentul de anul viitor nici expoziţiile de artă plastică „E-Bienale”, aflate la cea de-a doua ediţie, şi nici simpozionul de muzicologie, organizat de Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor din România.

Având în vedere succesul ultimei ediţii, va fi continuată şi în 2013 seria dedicată muzicii contemporane, „Muzica secolului XXI”, ce va reuni lucrările unor compozitori contemporani români şi străini. Lucrările vor fi prezentate de formaţii şi solişti din România şi din străinătate.

Ca şi la ediţia din 2011, în cadrul festivalului va fi organizat un workshop al tinerilor compozitori, masteranzi şi doctoranzi ai universităţilor de profil din ţară.

Totodată, printre formaţiile şi artiştii care au confirmat participarea la cea de-a XXI-ediţie a festivalului „George Enescu” se numără Royal Concertgebouw Amsterdam, Maris Jansons, Staatskapelle Berlin, Daniel Barenboim, Orchestra dell’Accademia Santa Cecilia di Roma, Antonio Pappano, Orchestre de Paris, Name Jarvi – London Philharmonic Orchestra, Vladimir Jurowski – Pittsburgh Symphony Orchestra, Radio Berlin, Marek Janowski (cu prezentarea tetralogiei wagneriene), Royal Stockholm Philharmonic Orchestra, Sakari Oramo – Münchner Philharmoniker, Semyon Bychkov – Saint martin in the Fields, Sir Neville Marriner, Evgeny Kissin, Murray Perahia, Pinchas Zukerman – Orchestra Naţională Rusă, Mikhail Pletnev, Fazil Say, Truls Mørk.

Alături de aceştia, pe scena Festivalului „Enescu” vor mai susţine concerte Horia Andreescu, Cristian Mandeal, Filarmonica „George Enescu”, Filarmonicile din Cluj-Napoca, Iaşi şi Timişoara, Opera Naţională Bucureşti şi Orchestra Naţională de Tineret.

La Bucureşti, spectacolele se vor desfăşura la Sala Mare a Palatului – a cărei acustică mult controversată ar putea fi îmbunătăţită -, Ateneul Român, Opera Naţională din Bucureşti, Aula Muzeului Naţional de Artă, Sala „Mihail Jora” a Societăţii Române de Radiodifuziune şi în Piaţa Festivalului.

De asemenea, concerte vor fi organizate, tot în cadrul Festivalului „George Enescu”, la Arad, Bacău, Braşov, Cluj-Napoca, Craiova, Dorohoi, Iaşi, Oradea, Sibiu şi Timişoara.

Ediţia de anul viitor a Concursului Internaţional „George Enescu” a fost extinsă cu o nouă secţiune în urma discuţiilor avute cu specialişti şi cu participanţi la ediţii anterioare. De asemenea, cele cinci secţiuni ale competiţiei – canto (Voci Wagneriene), pian, vioară, violoncel şi compoziţie – se vor desfăşura între 1 şi 27 septembrie.

Pe de altă parte, abonamentele pentru cele 28 de zile ale Festivalului Enescu vor fi puse în vânzare pe 15 ianuarie, iar biletele – pe 15 aprilie.

Festivalul „George Enescu” este organizat de Artexim, o instituţie aflată în subordinea Ministerului Culturii, cu sprijinul Primăriei Municipiului Bucureşti, prin ArCuB, în colaborare cu Fundaţia Art Production.

 

 

Sursa: Mediafax

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.

22
/03
/24

Pe 23 martie 2021, la 93 de ani, după aproape un secol petrecut printre lumini, umbre și culori, a părăsit această lume, lăsând în urmă o istorie a costumului, zeci de volume, nenumărate expoziții, o mulțime de obiecte adunate într-o colecție de o valoare greu de estimat, care, poate, își va găsi în timp un spațiu pentru ca muzeul visat de ea să existe.

22
/03
/24

Cum poate râsul să fie terapeutic? Cum poate cufundarea în natură să ne aline? Cum ne poate ajuta arta mișcării să avem o relație mai bună, mai creativă cu procesul de înaintare în vârstă? În căutarea răspunsurilor la aceste întrebări, Asociația Developing Art lansează proiectul de cercetare artistică All Sorts of Care: o serie de rezidențe artistice dedicate explorării legăturilor complexe dintre corp și minte, în contextul râsului, al îmbătrânirii și al prezenței umane, ca un martor tăcut ce face parte din natură, toate privite prin filtrul ideii de grijă.

21
/03
/24

Cele mai noi filme cu Mads Mikkelsen și Sir Anthony Hopkins în rolurile principale și multipremiatul „All of Us Strangers” (foto) (r. Andrew Haigh) sunt doar câteva dintre titlurile incluse în programul celei de-a 23-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania, care va avea loc la Cluj-Napoca între 14 și 24 iunie.

21
/03
/24

Joi, 28 martie, de la ora 19.00, va avea loc la sediul Teatrului Masca (Bd. Uverturii, nr. 14) a șasea întâlnire din seria dezbaterilor performative moderate de Alex Tocilescu. Tema ediției este „Ăștia o să ne plătească nouă pensia?!”