Julianne Moore, lăudată de Cronenberg / Maps to the Stars
https://www.ziarulmetropolis.ro/julianne-moore-laudata-de-cronenberg-maps-to-the-stars/

Satiră cinematografică la adresa lumii showbiz de la Hollywood, Maps to the Stars a fost considerat de presă drept cel mai bun film al regizorului din ultimii zece ani. De săptămâna trecută rulează în toate cinematografele din România, distribuit de Independenţa Film.

Un articol de Petre Ivan|4 noiembrie 2014

Julianne Moore, premiul pentru “Cea mai bună actriţă” la Cannes 2014, are rolul principal în cel mai recent lungmetraj al lui David Cronenberg, Maps to the Stars / Hărţi către stele.

Aceasta interpretează rolul Havanei Segrand, o starletă cam trecută de la Hollywood, a cărei carieră este în declin. Mama ei, Clarice, a fost o vedetă cu un succes mult mai mare, iar acum fiica este disperată că s-ar putea să nu iasă niciodată din umbra mamei.

Julianne Moore a fost primul actor cooptat în proiectul Maps to the Stars, cu câţiva ani buni înainte de filmare. “Au fost de-ajuns două nume pentru a mă convinge pe loc să intru în acest proiect: David Cronenberg şi Bruce Wagner”, spune actriţa.

“Tot timpul mi-am dorit să lucrez cu David. Iar Bruce este atât de creativ în scris, cu o imaginaţie atât de bogată… Şi ştie cum să potrivească ridicolul cu sublimul. Ai momente de comedie la cel mai înalt nivel, pentru ca mai apoi totul derapează în noir, în dramatic.”Juliane Moore

Actriţa consideră că Maps to the Stars este o cronică despre cum ne trăim viaţa astăzi, dar totul refractat prin lentilele unei vedete. Portretul Havanei Segrand, din perspectiva actriţei care o interpretează, este un amalgam de persoane pe care Julianne Moore le-a cunoscut şi observat de-a lungul carierei.

“Havana e o tipă care trăieşte în lumea ei imaginară, izolată complet. E foarte supărată pe mama ei din cauză că, spune ea, a abuzat-o în copilărie. A trăit întotdeauna în umbra mamei, aşa că în mintea ei e un haos freudian”, spune Julianne.

După filmări, degizorul Cronenberg remarca la Julianne Moore un amănunt interesant: “Julie e atât de amuzantă, de pricepută şi de agilă: o dată ce a pătruns în pielea personajului nu mai e nevoie de prea multă îndrumare. Şi nu e chiar uşor pentru o actriţa să poată juca rolul unei actriţe. De fapt, mulţi actori chiar refuză să joace roluri de actori”.

Maps to the Stars a avut iniţial un fake working title

Pentru a nu atrage atenţia fanilor şi a păstra o cât mai mare discreţie asupra proiectului, echipa lui Cronenberg a lucrat într-o primă etapă cu un fake working title. Astfel, Maps to the Stars s-a numit iniţial Bailey’s Quest, aşa cum apare de la un anumit moment şi pe site-ul IMDb.

foto: Julianne Moore, Maps to the StarsDaniel McFadden, Caitlin Cronenberg

04
/11
/21

Ce-mi place foarte mult la cinema-ul furios al lui Nadav Lapid este că nu ştii niciodată unde te va duce şi în ce fel te va învălui. Singurul lucru pe care poţi să îl anticipezi este că vei fi surprins. Nu-ţi rămâne decât să te laşi purtat de ideile sale neconvenţionale şi incomode.

01
/11
/21

CRONICĂ DE FILM În „A Hero” (2021), noul său lungmetraj, câştigător ex-aequo al Grand Prix la Cannes, regizorul iranian Asghar Farhadi îşi recâştigă inspiraţia creatoare care l-a consacrat printre marii autori de cinema contemporani.

31
/10
/21

Nu se poate spune că regizorul Gaspar Noé a avut vreodată o viziune luminoasă asupra vieţii. Dimpotrivă – cinema-ul său s-a inspirat întotdeauna din cele mai tulburătoare pulsiuni umane, pe care le-a transformat într-un combustibil extrem de inflamabil. Însă „Vortex”, prezentat anul acesta la Cannes în afara competiţiei, este probabil cel mai întunecat film al său, oricât de ciudat ar suna asta.

30
/10
/21

Întâmplarea a făcut să văd în aceeaşi zi de la „Les Films de Cannes a Bucarest” două titluri din Rusia, ambele incluse în secţiunea Un Certain Regard a ediţiei din acest an a evenimentului de pe Croazetă - „Unclenching the Fists”, de Kira Kovalenko, şi House Arest”, de Aleksei Gherman Jr.

29
/10
/21

CRONICĂ DE FILM În a doua parte a relatărilor despre Festivalul „Les Films de Cannes a Bucarest” vă propunem să descoperiţi filmul câştigător al Premiului Juriului pe Croazetă, fascinantul „Memoria” al thailandezului Apichatpong Weerasethakul.

27
/10
/21

CRONICĂ DE FILM Prima parte a unui „jurnal” despre ediţia din acest an a Festivalului „Les Films de Cannes à Bucarest” - câteva observaţii despre surprizătorul documentar „Cow”, al britanicei Andrea Arnold.

27
/10
/21

După o lungă perioadă de așteptare, FILM MENU, revista de cultură cinematografică editată de studenții Facultății de Film din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale” București, sub umbrela UNATC PRESS, își lansează cel de-al 29-lea număr. Evenimentul va avea loc la București, în după-amiaza zilei de sâmbătă, 30 octombrie, la Cinemateca Eforie (strada Eforie 2) și include două proiecții conexe.

26
/10
/21

La Civil, filmul Teodorei Ana Mihai, care i-a adus anul acesta la Cannes Prix de l'Audace la secțiunea Un Certain Regard, se vede acum în cadrul Festivalului Les Films de Cannes à Bucarest, la București, Cluj și Iași, iar de vineri, 29 octombrie, intră în cinematografele din toată țara.

26
/10
/21

Întâmplări fatale, criminali în serie, experimente cu urmări grave, vampiri și alte creaturi ale nopții sunt elementele cheie ale săptămânii filmelor de Halloween la Warner TV. Postul de televiziune propune unele dintre cele mai populare filme horror și SF, de la „From Hell” și „Halloween: H20” la maraton „Final Destination”, care pot fi vizionate până pe 31 octombrie.

25
/10
/21

În urma anunțării noilor reguli de siguranță sanitară, cea de-a 12-a ediție a Les Films de Cannes à Bucarest continuă să aducă filmele și evenimentele anunțate, modificându-și programul pentru a respecta noile restricții ce intră în vigoare de astăzi.