La limita de jos a cerului şi Déjà vu, în premieră la HBO
https://www.ziarulmetropolis.ro/la-limita-de-jos-a-cerului-si-deja-vu-in-premiera-la-hbo/

Lungmetrajele „Déjà vu”, de Dan Chişu, şi „La limita de jos a cerului”, de Igor Cobileanski, vor fi difuzate, în premieră la HBO.

Un articol de Petre Ivan|20 mai 2014

Totodată, filmul „A Long Story” (Olanda), de Jorien van Nes, cu Raymond Thiry, Victor Copariu, Ioana Flora, Alina Berzunteanu şi Andi Vasluianu, va fi difuzat pe 7, 13 şi 23 iunie, informează Mediafax.

Pelicula este povestea unui bărbat care decide să o găsească pe mama unui băiat lăsat în grija lui. Ward angajează un muncitor român, Doru, să-i zugrăvească locuinţa.

Când Doru dispare brusc, Ward decide să aibă grijă de fiul bărbatului, Mihai, în vârstă de 9 ani, şi împreună pleacă în România, în căutarea mamei lui Mihai. Ward, văduv, trebuie să se împace cu trecutul, dar şi cu viitorul său. Călătoria la Marea Neagră îi duce pe cei doi acasă.

Déjà vu

Difuzat pe 6 şi 15 iunie, filmul „Déjà vu” spune povestea lui Mihai, un bărbat de 55 de ani care are o relaţie extraconjugală de trei ani, Mihai decide să-i mărturisească soţiei despre relaţia lui cu Tania. Cei doi se separă şi Mihai o aduce pe Tania pentru prima dată acasă.

Filmul începe cu momentul în care, a doua zi dimineaţă, Mihai se trezeşte şi o găseşte pe Tania în bucătărie tristă. Toată povestea se derulează în următoarele 75 de minute din viaţa celor doi, în timp real.

Personajul principal nu apare în film, este descoperit de spectator prin ochii mamei, amantei şi ai soţiei. Spectatorul vede ce vede personajul principal în aceste 75 de minute din viaţa lui. Punctul culminant este cel al întâlnirii celor trei, moment în care penibilul escaladează, deoarece relaţia scapă de sub control.

La limita de jos a cerului

De asemenea, „La limita de jos a cerului”, de Igor Cobileanski, cu Igor Babiac, Sergiu Voloc, Ela Ionescu, Igor Caras-Romanov, Angela Ciobanu, va fi difuzat pe 8, 11, 14 şi 23 iunie.

Viorel (Igor Babiac) este un traficant mărunt de droguri, care trăieşte într-un orăşel uitat de lume din Republica Moldova. Cel mai bun prieten al său îl târăşte după el în visul lui nebun de a zbura cu un deltaplan stricat, mama sa îl bate la cap să îşi găsească un serviciu, iar femeia pe care o iubeşte urmează să plece cu iubitul, care trebuie să iasă din arest preventiv.

Viorel decide să îşi schimbe viaţa în bine, însă realizează curând că binele este o chestiune relativă.

Filmul a fost selectat în competiţiile oficiale ale festivalurilor de la Karlovy Vary, Varşovia, Kiev şi Cottbus, la acesta din urmă primind, anul trecut, premiul criticii internaţionale, FIPRESCI.

Foto cu La limita de jos a cerului şi Déjà vu – Cinemagia

03
/02
/17

Ajuns la a patra ediție, Festivalul Ceau, Cinema! din Timișoara lansează apelul la înscriere în secțiunea competițională internațională, dedicată filmelor de lungmetraj: ficțiune, documentar sau animație. Sunt vizate filme din 2016 sau 2017, din țările cu minorități tradiționale în regiunea Banatului. Selecționerul Competiției este criticul de film Ionuț Mareș.

03
/02
/17

Când pronunți ”Dan Puric”, audiența se grupează rapid în două tabere, sintetizabile cam așa: ”e deștept, le zice bine și e un munte de talent” sau ”lasă-mă, dom’ne, în pace..” (cel puțin). Pe mine, multe dintre spectacolele și vorbele lui m-au bucurat adânc, în același timp unele din (zic eu) marotele sale mi-au provocat un rid în plus. În mod clar, e un ”ne-oarecare”, totodată nescutit de ”cele ale omului”.  Îți place sau nu de el, e un fluviu în felul lui.

02
/02
/17

„Belgica”, filmul care are toate șansele să te teleporteze din sala de cinema direct în club pe ritmuri originale de Soulwax, va intra pe marile ecrane din România pe 17 februarie, distribuit de Transilvania Film.

02
/02
/17

CRONICĂ DE FILM. E dificil de scris despre un debut care se anunţa promiţător, dar care se dovedeşte dezamăgitor, aşa cum este „La drum cu tata”, de Anca Miruna Lăzărescu, o regizoare româncă stabilită în Germania, unde a absolvit Universitatea de Televiziune și Film din München.

31
/01
/17

 „Dictatorii sunt întotdeauna dezinformaţi. E rezultatul fricii pe care o sădesc. Cad în propria lor capcană: a terorii. De fapt, mi-e frică - mi-e frică să spun tot ce gândesc. Dacă acest carnet cade în mâna cuiva? La români, stomacul e mai important decât creierul. Chiar şi decât picioarele...", nota în jurnalul său regizorul Alexandru Tatos, pe 20 mai 1973. Într-o zi de 31 ianuarie (1990) Alexandru Tatos înceta din viaţă.

31
/01
/17

A vrut să se facă aviator și a devenit actor, pentru că așa cum spunea în ale sale memorii “cea mai frumoasă frumusețe este meseria pe care mi-am ales-o și căreia m-am dedicat vreme de 50 de ani. Privind în urmă pot spune că nu aş schimba nimic la viaţa mea. Am avut o viaţă bogată şi fericită. Am avut o imaginaţie suficient de bogată încât să pot să mă închipui în tot felul de situaţii sociale în care aş fi putut să trăiesc şi să-mi dau seama că nu m-ar fi satisfăcut niciuna”.

28
/01
/17

Trei regizori - Gabriel Achim, Ruxandra Ghiţescu şi Andreea Păduraru. Trei poveşti speciale. Trei scurtmetraje româneşti simpatice - "Carne de iepure", "Nina" şi "Bricostory", disponibile pe platforma gratuită Cinepub.

28
/01
/17

Peste 150 de persoane au vizionat, în avanpremieră, la Cinema City din AFI Palace Cotroceni, filmul „Fondatorul”. Acesta prezintă povestea reală a originalului antreprenor american Ray Kroc – un agent de vânzări care a transformat McDonald’s-ul într-un imperiu global şi un brand cunoscut de toată lumea.

26
/01
/17

INTERVIU „Cred că experimentul este obligatoriu pentru un artist”, afirmă regizorul Adrian Sitaru. Despre noul său lungmetraj „Fixeur”, acum în cinematografe, spune că, „fiind un film despre jurnalism şi jurnalişti, am încercat să reproducem şi să amestecăm stilistica de reportaj TV de calitate în cea de cinema clasic”.

26
/01
/17

Filmele ''Bacalaureat'' al regizorului român Cristian Mungiu și ''Toni Erdmann'', cu participare românească, al regizoarei germane Maren Ade se numără printre nominalizările la premiile franceze Cesar, la categoria ''Cel mai bun film străin''. ''Elle'' de Paul Verhoeven și ''Frantz'' de François Ozon domină nominalizările la „Oscaruri franceze” - câte 11 fiecare -, inclusiv la categoriile ''Cel mai bun film'' și ''Cel mai bun regizor''.