La Sala Rapsodia de pe Lipscani, România este închisă pentru inventar şi Toţi cinci sunt prezenţi
https://www.ziarulmetropolis.ro/la-sala-rapsodia-de-pe-lipscani-romania-este-inchisa-pentru-inventar-si-toti-cinci-sunt-prezenti/

Compania de teatru Passe-Partout Dan Puric prezintă spectacolele „România. Închis pentru inventar“ (sâmbătă, 18 mai, de la ora 19.00) şi „Toţi cinci“ (duminică, 19 mai, de la ora 19.00).

Un articol de Andrada Văsii|17 mai 2013

Compania de teatru Passe-Partout Dan Puric prezintă spectacolele  „România. Închis pentru inventar“ (sâmbătă, 18 mai, de la ora 19.00) şi „Toți cinci“ (duminică, 19 mai, de la ora 19.00).

„România. Închis pentru inventar“ este o poveste dulce-amară despre o lume dispărută în ’89; o călătorie în timp, o rememorare a trecutului nostru, un spectacol vintage, care a avut premiera în 2010.

Protagoniștii (Dragoș Huluba, Eduard Adam și Violeta Huluba) și-au imaginat un scenariu suprarealist. Cum ar fi dacă, la întoarcerea în ţară, am găsi sub inscripţia ROMÂNIA, o alta scrisă de mână și în grabă: închis pentru inventar. Acest spectacol nu este o teză sau o lecţie de istorie.  E doar o înşiruire de diapozitive colorate sau alb-negru reprezentând imagini din viaţa unor oameni din acea lume.

Dragoş Huluba şi Violeta Huluba construiesc două personaje arhetip, oscilând în permanenţă între duioşie, tristeţe, amărăciune, furie, umor şi faptul în sine de a fi om… de a trăi şi de a visa.

Spectacolul – scenariu, regie, interpretare – este, cu siguranţă, una dintre cele mai valoroase poveşti care s-au spus, scris sau filmat de la Revoluţie încoace, despre acea perioadă.

Monica Andronescu,
Yorick

Un spectacol fără decor

„Toți cinci“  este o tragi-comedie fără decor, fără cuvinte, despre omul contemporan: visele, iubirile, speranţele sale traduse în dans, pantomimă, teatru. Frânturi de viaţă: priveşti, primeşti şi îţi construieşti propriul fir narativ. Concluzia aparține spectatorului. 

Spectacolul „Toți cinci“ vorbeşte despre nebunia lumii, despre bucuria ei, despre miracolele care ne înconjoară, dar pe lângă care trecem cu toţii, în viteză, în fiecare zi; o poveste spusă în tăcere despre ceea ce nu se vede decât cu ochiul… liber.

Foto credit: Compania de teatru Passe-Partout Dan Puric

 

06
/09
/14

Teatrul Nottara pregăteşte pentru noua stagiune, premiere ale unor regizori de succes, ediţia a doua a Festivalului Internaţional de Teatru Fest(in) pe Bulevard, expoziţii, aniversări şi alte evenimente inedite. O parte dintre producţiile teatrului vor participa în acest an, la festivaluri în ţară sau vor avea turnee în străinătate. 

06
/09
/14

Primăria Municipiului București, prin Centrul Cultural Palatele Brâncovenești, Asociaţia Culturală “Pro Valores” și Radio România Cultural vă invită în perioada 4 – 12 octombrie 2014, la un regal poetico – muzical.

05
/09
/14

Radio România Muzical şi Ministerul Educaţiei Naţionale au semnat un protocol de colaborare în cadrul căruia proiectul "Ascultă 5 minute de muzică clasică" devine program naţional în şcoli, începând cu anul şcolar 2014-2015.

05
/09
/14

A mai rămas o zi până la startul primei ediții a Festivalului de Artă și Cultură Urbană Creative Fest. În primul weekend al toamnei, între 16:00- 23:00, în Parcul Tineretului (Aleea Centrală), bucureșteni de toate vârstele sunt invitați să celebreze creativitatea alături de unii dintre cei mai talentați artiști.

05
/09
/14

CRONICĂ DE FILM Adaptare a celebrei nuvele a lui Panait Istrati, „Kyra Kyralina” este reconfirmarea epuizării ca regizor a lui Dan Pița, în pofida insistenței sale de a dovedi contrariul. Un film livresc, fără suflu și departe de a reda pasiunile ucigătoare care domină povestea din sursa literară de inspirație.

05
/09
/14

Debut în forţă, la cea de-a cincea ediție a Les Films de Cannes à Bucarest (24 și 30 octombrie), care programează în deschidere unul dintre cele mai puternice filme lansate anul acesta la Cannes, Leviathan, în regia lui Andrei Zviaghințev.

05
/09
/14

Recitesc, la nici jumătate de deceniu de la apariție, “Harta și teritoriul”, de Michel Houellebecq. Nu obișnuiesc să recitesc atât de repede. Și atunci, de ce?