La Timișoara, FEST-FDR2019 este în plină desfășurare
https://www.ziarulmetropolis.ro/la-timisoara-fest-fdr2019-este-in-plina-desfasurare/

Joi, 7 noiembrie, de la ora 18, în Sala Mare a Teatrului Naţional din Timişoara, FEST-FDR prezintă „Medea’s boys”, o producţie Teatrul Apollo 111, un spectacol necesar pentru o societate în care discriminarea de gen a dominat întotdeauna viaţa, în toate aspectele ei.

Un articol de Liliana Matei|8 noiembrie 2019

Medea’s boys, pe un text de Ionuț Sociu și fragmente din Medeea de Euripide, în regia lui Andrei Măjeri, demontează legenda Argonauților și, plecând de la acest pretext / context cultural, aduce în discuție, cu mult umor și egală luciditate, vulnerabilitățile bărbaților, machismul, patriarhatul și misoginismul.

De la ora 20, la Sala 2, publicul are ocazia unei întâlniri cu unul dintre marile texte ale lumii, un titlu care nu mai are nevoie de nici o prezentare: Cântăreața cheală de Eugène Ionesco, în regia unui tânăr și talentat regizor, câștigător al premiului UNITER, Radu Iacoban. Spectacolul este o producție a Teatrului „Maria Filotti” din Brăila.

Ziua de joi se încheie cu spectacolul În numele Tatălui de Robert Bălan, a cărui reprezentație este programată la ora 21, în Studio „Uțu Strugari”. Spectacolul, produs de Asociația Art No More din București, atinge un subiect acut în societatea românească. După cum afirmă realizatorii, „A vorbi despre religie și identitate religioasă într-un moment în care a fi religios echivalează cu a susține public o agendă politică cel puțin controversată este un act de curaj. A împacheta confesiunile și opiniile și amintirile unei vieți religioase intense și active, cu bune și cu rele, într-un spectacol de teatru este atât un prilej de asumare a religiei ca dimensiune esențială a vieții private, cât și un start al dialogului.”

Vineri, 8 noiembrie, publicul FEST-FDR se reîntâlnește cu trupa Teatrului Național din Timișoara, care intră în festival cu două spectacole. Astfel, de la ora 20, la Sala 2 are loc reprezentația spectacolului Timișoara. Capăt de linie de Peca Ștefan, regia Ana Mărgineanu. Timișoara. Capăt de linie propune o aventură fascinantă, stranie și comică prin istorie: transformă poveștile oamenilor care au trăit în Timișoara sau care doar au vizitat-o, într-o pastilă pentru memorie, descifrând – încercând să descifreze – visele și așteptările unor

oameni legați între ei prin fire invizibile, unele genealogice, altele ale hazardului, cele mai multe ale imaginației și legendei.

Tot vineri, de la ora 21, la Studio „Uțu Strugari” are loc reprezentația spectacolului Cercurile

Încrederii de Radu Popescu, în regia Mihaelei Lichiardopol, un spectacol despre maturizare, nu doar a unor tineri puși în fața unor alegeri prea grele pentru puterile lor, ci, mai cu seamă, maturizarea unei societăți care trebuie să-și protejeze tinerii și să găsească formulele potrivite pentru a-i pregăti exact pentru a face față unor astfel de alegeri.

Biletele pentru spectacolele FEST-FDR se găsesc la Agențiile Teatrului Național: Agenția „Mărășești”, str. Mărășești nr. 2 și Agenția „Sala 2”, în Parcul Civic. Orar: zilnic, orele 11 – 19. Locurile pot fi achiziționate și online, pe www.tntimisoara.com.

18
/05
/15

Filmul câștigător al marelui premiu Pelicam 2014, “My Name is Salt” (Elveția/India, 2013), va fi proiectat joi, 21 mai, în grădina J’ai Bistrot din București. Pelicam, Festivalul Internațional de Film pentru Mediu și Oameni, intră pe ultima sută de metri până la cea de-a patra ediție care se întinde, de data asta, pe patru zile și are loc între 11 și 14 iunie 2015.

18
/05
/15

Actorul şi prezentatorul TV Pavel Bartoş se alătură personalităţilor care au acceptat să-şi arate calităţile de librar şi se va întâlni cu publicul marţi, de la ora 19.00, la librăria Bizantină din Bucureşti, unde va prezenta recomandările sale de carte, în cadrul campaniei "Librar pentru o zi".

17
/05
/15

CRONICĂ DE FILM După noul (dar, în esență, vechiul) „Mad Max: Fury Road”, 90% din regizorii hollywoodieni de blockbustere ar trebui demiși pentru lipsă flagrantă de imaginație, într-atât de sterpe par filmele lor în comparație cu spectacularul dezinvolt al lui George Miller.

16
/05
/15

CRONICĂ DE FILM Prezentat recent în cadrul Festivalului Filmului European și anunțat pentru septembrie în cinematografe, „Autoportretul unei fete cuminți”, scris și regizat de Ana Lungu, este un film inedit – în peisajul cinematografiei române –, care surprinde prin finețea mizanscenei, rafinamentul dialogurilor și tratarea dedramatizată a narațiunii.

16
/05
/15

Se conturează, deja, un fenomen în teatrul românesc: tinerii de la “Anton Pann” din Râmnicu Vâlcea. Pentru cei care cunosc istoria recentă: Râmnicu Vâlcea devine noua Brăilă.

16
/05
/15

Festivalul Internațional de Teatru Nou de la Arad a ajuns la a treia ediție. Dar adevărul este că e a treia ediție sub pălăria acestui concept, căci Festivalul ITN moștenește de fapt vechiul Festival “Underground” (numit, în ultimii săi ani, “Eurounderground”). Vorbim, deci, despre o tradiție de decenii în nișa alternativului.

16
/05
/15

Descoperă lumea de dincolo de gratii într-o nouă ediție CineȘoc: miercuri, 20 mai, începând cu ora 19.00, iubitorii de cinematografie de calitate sunt așteptați la Sala ARCUB din strada Batiște nr. 14. Filmul lunii mai este tulburătorul Starred Up (2013), o dramă intensă și convingătoare despre viața din penitenciare. 

15
/05
/15

Sunt puține spectacole de teatru care ajung, fie că își propun sau nu, la un adevăr atât de radical: există creaturi care ar trebui omorâte nu o dată, ci de mai multe ori, și tot nu ar fi de ajuns. “Uciderea ritualică a lui Gorge Mastromas” merge până la acest capăt.

15
/05
/15

Una din primele versiuni ale lucrării "Muza adormită", de Constantin Brâncuşi, s­-a vândut cu suma de 9,125 milioane de dolari, joi seară, la New York, într­-o săptămână marcată de vânzări record în lumea artei, şi va rămâne în continuare într-o colecţie privată americană.

15
/05
/15

"Un etaj mai jos", de Radu Muntean, selectat în secţiunea Un Certain Regard a Festivalului de la Cannes, beneficiază de critici elogioase, editorii The Hollywood Reporter afirmând că pelicula "este puternică, tăioasă şi revoluţionară", în timp ce Variety spune că "este un anti-thriller captivant".