“Lacul Lebedelor” revine pe scena Sălii Palatului în acest weekend.
https://www.ziarulmetropolis.ro/lacul-lebedelor-revine-pe-scena-salii-palatului-in-acest-weekend/

“Lacul Lebedelor”, cel mai faimos spectacol de balet al tuturor timpurilor, revine în acest weekend pe scena Sălii Palatului din Bucureşti, având în rolurile principale pe balerinii Rin Okuno şi Robert Enache, alături de ansamblul Operei Naţionale Bucureşti. Reprezentaţia de la începutul lunii decembrie a fost primită cu entuziasm de către publicul prezent, aceasta fiind sold-out.

Un articol de Petre Ivan|28 februarie 2024

Spectacolul de balet va avea loc pe 2 martie la Sala Palatului din București începând cu ora 18:30, biletele fiind puse deja în vânzare în exclusivitate în rețeaua iabilet.ro, fiind cadoul perfect pentru Mărțișor sau Ziua Femeii, 8 martie.

Cine sunt balerinii din rolurile principale?

Rin Okuno are 32 de ani, este născută în Japonia și a venit în România pentru a dansa roluri de balet clasic. Rin Okuno s-a alăturat Operei Naționale București în anul 2012, în anul 2013 a promovat ca solist, în 2014 ca prim-solistă și din 2016 este prim-balerină.

Rin Okuno a început studiul dansului la vârsta de 9 ani, la Swako Murase Ballet Studio (Japonia), apoi s-a perfecţionat prin workshop-uri la Școala Regală Daneză, la Școala de Balet a coregrafului John Cranko (Germania), la Baletul din Hamburg, la Centrul European al Dansului din Paris, la Academia de Balet Metropolitană din New York.

Din anul 2005 și până în prezent, Rin Okuno a câștigat zeci de premii la competiţii de balet din Japonia, SUA, China și deține un repertoriu vast, cu roluri solistice precum Gulnara din „Corsarul”, Nikia din „Baiadera”, Toamna în „Cenușăreasa”, Zâna pădurii în „Don Quijote”, Mona în „Giselle”, Dans Chinezesc în „Spărgătorul de nuci”, Odette/Odile în „Lacul Lebedelor” și multe altele.

A ales să se alăture Corpului de Balet al Operei Române deoarece aici sunt puse în scenă repertorii de balet clasic, dorindu-și foarte mult să interpreteze rolurile din „Frumoasa din pădurea adormită”, „Spărgătorul de nuci” sau „Lacul Lebedelor”.

Robert Enache s-a născut pe data de 3 iunie 1988 în București. A absolvit Liceul de Coregrafie „Floria Capali”, unde a studiat mai multe stiluri de dans pe lângă cel clasic:  dans modern, dans românesc și dans de caracter. În cadrul școlii, a urmat stagii de dans clasic cu Gilbert Mayer, Sergiu Ștefanschi și stagiu de neoclasic, cu Arlet von Boven.

În 2006 a obținut bursa de perfecționare la München, la Academia Heinz Boss Stiftung, unde studiază cu maestrul Alexandre Prokofiev. Se alătură Companiei de Balet a Operei Naționale București în anul 2007, iar în 2011 devine prim – solist, având în repertoriu roluri din marile balete clasice și  neoclasice: Basilio în Don Quixote, Colas în La fille mal garde, Albrecht în Giselle, James în La Sylphide, Solor și Idolul de bronz în La Bayadère, Konrad, Lankedem, Ali în Le Corsaire, Armand – Marguerite and Armand, Classical Symphony – Yuri Possokhov, Valsul Fantaisie de George Balanchine, Siegfried, Rothbart, Beno – Pas de trois în Lacul Lebedelor, In the middle, Somewhat elevated, Petite Mort – Jiri Kilyan, Tango. Radio and Juliet – Edward Clug, In the night – Jerome Robbins cuplul 3, Pasărea albastră în Frumoasa din pădurea adormită, The Dream – coregrafia Frederick Ashton, DSCH – coregrafia Alexei Ratmansky.

În 2014 dansează alături de Iana Salenko în La Sylphide și Alina Cojocaru în La Fille mal gardée și Marguerit și Armand, spectacole în cadrul Operei Naționale București. În 2014 dansează în cadrul proiectului „Alina Cojocaru Dream Project in Tokyo”, în 2015 în Gala Ballet Asteras Tokyo și în 2016 în cadrul Artistic Ballet Gala Osaka. În 2015 colaborează ca Guest Artist cu Tulsa Ballet USA pentru un turneu în Italia.

„Lacul lebedelor”, definiția baletului clasic și o poveste nemuritoare despre puterea iubirii

Titlu de referință în istoria baletului, „Lacul lebedelor” a avut premiera mondială pe 20 februarie 1877, la Teatrul Bolshoi din Moscova, unde nu a fost bine primit. Abia în 15 ianuarie 1895, cu o nouă coregrafie realizată de Marius Petipa și Lev Ivanov a avut un succes enorm la Teatrul Mariinsky din Sankt Petersburg.

Povestea din spatele celei mai celebre dintre compozițiile de balet este una cât se poate de captivantă și a reprezentat, de-a lungul timpului, subiectul de discuție al multor critici. Unul dintre fondatorii baletului rusesc, Fyodor Lopukhov, a numit „Lacul lebedelor” drept o operă națională, având în vedere simbolistica centrală – lebăda, simbolul acesteia fiind foarte des întâlnit în lirica populară; atât subiectul operei cât și imaginea lebedelor reprezintă ideea dragostei veșnice în cultura Rusiei.

Atât pentru cunoscători, cât și pentru inițiati “Lacul Lebedelor” este reprezentarea definiției baletului clasic. Indiferent cum se schimbă lumea acest “clasic” este nemuritor. Compoziția muzicală, fragilitatea balerinei care interpretează lebăda, liniile clasice, toate sunt purtătoare de emoții. În contextul în care limbajul dansului clasic este unul criptat, abstract, cu gesturi care sunt cunoscute și înțelese doar de către cunoscatori, modalitatea de expresie oferită de baletul clasic, ne emoționează, fără să știi cum și de ce. Te cucerește și te emotionează până la lacrimi.  Această conexiune între actul artistic și public este o întâlnire unică, nerepetabilă și nemuritoare, au declarat organizatorii de la Musicals.ro

Legenda despre prințese transformate în lebede de un vrăjitor rău, în care vraja lui poate fi spulberată numai prin iubirea unui prinț, rămâne și în zilele de astăzi poate cea mai frumoasă poveste de balet ce a fost lăsată posterității.

“Lacul Lebedelor”, un spectacol produs de Musicals.ro

Musicals.ro este alcătuită dintr-o echipă de profesionişti cu experiență îndelugată, care de-a lungul ultimilor 15 ani a demarat şi a fost implicată în realizarea mai multor spectacole de mare succes precum Fantoma de la Operă, Romeo şi Julieta, Rebecca, Crai Nou My Fair Lady şi Mamma Mia!.

12
/04
/24

Asociația Interact Projects (Proiecte Interactive), în calitate de beneficiar, anunță începerea implementării proiectului Venus iese din retrograd, proiect co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național (AFCN).

11
/04
/24

Luna aprilie aduce în spațiile galeriei neconvenționale Celula de Artă patru noi vernisaje: pe 11 aprilie, la Art Safe (în incinta Combinatului Fondului Plastic, str. Băiculești nr. 29), expoziția artistului Beaver, Gray Area, pe 14 aprilie deschiderea sezonului Galeriei Verticale din incinta Random Space (str. Popa Petre nr. 21) cu expoziția Metal Poetry și un live performance de sculptură susținut de artista Cristina Dinu, pe 19 aprilie Locus Sigilli, a artistei Laura Sima, la Celula de Artă din Bd. Carol, nr. 53 și pe 27 aprilie expoziția de artă cu vânzare re-LEAF, la salonul permanent din Palatul Bragadiru, (Calea Rahovei nr. 147 – 153), un eveniment conex al competiției de pictură live Art Battle, care va avea loc în aceeași dată.

10
/04
/24

Asociația Entuziart, promotor activ al integrării sociale și culturale a persoanelor cu nevoi speciale, este mândră să anunțe lansarea proiectului "CU OCHII MINȚII". Această inițiativă de pionierat, ce se desfășoară în perioada martie - noiembrie 2024, urmărește să îmbogățească viețile persoanelor cu deficiențe de vedere prin art terapie, dans terapie, psihoterapie și activități expresiv-creative.

08
/04
/24

Vineri, 12 aprilie, la ora 19:30, Teatrul Apropo așteaptă publicul, în mereu surprinzătoarea sală de spectacole din cartierul Pipera, la o nouă premieră teatrală: FERICIREA de Eric Assous, un spectacol care tratează cu umor și delicatețe o dilemă a fiecărui cuplu: dacă poți să iubești și poți fi iubit, fericirea are oare termen de valabilitate?

08
/04
/24

Centrul de Comunicare Vizuală anunță cea de-a noua ediție a Conferinței Naționale de Fotografie (CNF2024), care se va derula în perioada 20-21 aprilie, la București, și va marca un moment esențial în calendarul evenimentelor dedicate artei fotografice din țara noastră.

04
/04
/24

Evenimentele interdisciplinare propuse în proiectul de cercetare coregrafică ROOTS, un proiect AREAL co-finanțat de AFCN, vin în întâmpinarea crizei generalizate care ne împresoară, căutând soluții pe măsura complexității problemelor suprapuse și interdependente cu care ne confruntăm, îndemnând la o explorare a rădăcinilor ce unesc omul, societatea în care trăim și întreaga biosferă.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.

22
/03
/24

Cum poate râsul să fie terapeutic? Cum poate cufundarea în natură să ne aline? Cum ne poate ajuta arta mișcării să avem o relație mai bună, mai creativă cu procesul de înaintare în vârstă? În căutarea răspunsurilor la aceste întrebări, Asociația Developing Art lansează proiectul de cercetare artistică All Sorts of Care: o serie de rezidențe artistice dedicate explorării legăturilor complexe dintre corp și minte, în contextul râsului, al îmbătrânirii și al prezenței umane, ca un martor tăcut ce face parte din natură, toate privite prin filtrul ideii de grijă.

11
/03
/24

Artiștii selectați vor lucra timp de două luni la proiectelor lor, fiind găzduiți în Casa Albastră din satul Șona (jud. Brașov), casă restaurată în 2011 de către Fundația Ștefan Câlția. Proiect co-finanțat de AFCN, Șona AIR abordează modelul rezidențelor individuale, se adresează artiștilor din domenii culturale diverse, atât din România cât și internaționali, și susține […]