Lana Del Rey, acuzată de Radiohead că a plagiat piesa “Creep”
https://www.ziarulmetropolis.ro/lana-del-rey-acuzata-de-radiohead-ca-a-plagiat-piesa-creep/

Radiohead a dat-o în judecată pe cântăreaţa Lana del Rey din cauza similarităţilor dintre cântecul ei “Get Free” şi celebra melodie “Creep” a formatiei britanice. “Informaţiile despre proces sunt adevarate”, a confirmat Lana Del Rey pe Twitter.

Un articol de Petre Ivan|9 ianuarie 2018

Publicația britanică The Sun publica, zilele trecute, un articol în care era dezvăluit faptul că Lana Del Rey a fost dată în judecată de trupa Radiohead, care o acuza pe artistă că una dintre noile ei piese, „Get Free”, este plagiată după hitul formației conduse de Thom Yorke, ”Creep”.

Știrea a fost preluată, ulterior, și de alte tabloide, la scurtă vreme apărând și primele informații oficiale. Lana Del Rey a publicat pe Twitter un mesaj în care confirmă acuzația de plagiat, oferind chiar detalii cu privire la negocierile pe care le-a purtat cu avocații trupei Radiohead.

Sunt adevărate zvonurile despre proces. Deși eu știu că piesa mea nu a fost inspirată de ”Creep”, cei de la Radiohead sunt convinși că ei au dreptate și cer 100% din drepturile de autor – eu le-am oferit până la 40% în ultimele luni, dar ei nu vor să accepte nimic altceva decât 100%. Avocații lor au fost de neînduplecat, așa că vom rezolva problema în instanță – Lana, Del Rey pe Twitter.

Contactați de editorii revistei Rolling Stone, reprezentanții formației Radiohead nu au dorit să comenteze pe tema acestui subiect.

Interesant, însă, este faptul că și Radiohead a fost acuzată, la rândul ei, că ar fi plagiat piesa ”Creep” după single-ul „The Air That I Breathe” al trupei The Hollies. Contrar cazului ce o implică pe Lana Del Rey, Radiohead a admis, atunci, similaritățile dintre cele două piese, atât la nivel de linie melodică, cât și de structură, cedând un procent din drepturile de autor celor doi compozitori ai piesei „The Air That I Breathe”, Albert Hammond și Mike Hazlewood.

Foto: Lana Del Rey,  Radiohead – facebook

14
/02
/22

Câștigător al ultimei ediții a Concursului Internațional „George Enescu” (2021), violonistul VALENTIN ȘERBAN este un artist care atrage atenția în peisajul cultural românesc. Membru al cunoscutei orchestre Les Dissonances din Paris și concertmaestru invitat al Orchestrei Române de Tineret, Valentin Șerban a fost protagonistul proiectului inovator „Eyes Wide Shut”: 60 de minute de recital solo, cu piese semnate de mari compozitori ca Bach, Paganini sau Enescu, interpretate în întuneric complet.

14
/02
/22

Cu un sunet senzual, amplu și catifelat, ușurință aristocratică în interpretare și grație, Marc Coppey se înscrie în marea tradiție a violonceliștilor francezi. Însoțit de violoncelul său, Goffriller, din 1711, Marc Coppey va fi prezent săptămâna această în România, pentru a susține două concerte, pe scenele filarmonicilor din București și Sibiu.

10
/02
/22

Sala Mare de spectacole a Operei Naționale București este gazda spectacolului de foaier „Mozart și Salieri”, spectacolelor de operă „Madama Butterfly” de Puccini, „Evgheni Oneghin” de Ceaikovski, „Nunta lui Figaro” de Mozart, spectacolului coupé de dans contemporan „Tango. Radio & Juliet” de Edward Clug și a spectacolului de balet „Frumoasa din Pădurea Adormită” de Ceaikovski, toate făcând parte din repertoriul actual.

10
/02
/22

Peste 60 de artiști internaționali din 13 țări sosesc la Iași în perioada 13 - 19 februarie, în cadrul celei de-a treia ediții a Classix Festival. 8 concerte de muzică clasică, 10 cursuri de măiestrie, o expoziție de ilustrații, o dezbatere, o prelegere și 7 proiecții de film își așteaptă exploratorii aventurii clasice contemporane.

08
/02
/22

Dirijorul Daniel Jinga va evolua în seara de 10 februarie la pupitrul Filarmonicii din Arad, cu un program de muzică românească de secol XIX, cuprinzând partituri de tinereţe semnate în 1867 şi 1876 de compozitorul George Stephănescu, cel care stă la baza întemeierii Operei Naţionale din Bucureşti, prin faptul că în 1885 constituia Compania Opera Română, ce își desfășura pe atunci spectacolele pe scena Teatrului Național.

08
/02
/22

#newTogether, documentarul realizat de Forumul Cultural Austriac București, ajunge la Iași în cadrul Classix Festival. Proiecția în prezența invitaților Dan Lungu (scriitor) și Andrei Popov (Director Adjunct Forumul Cultural Austriac) va avea loc luni, 14 februarie 2022, orele 17:00, în sala de conferințe a Casei Muzeelor Iași din Str. Vasile Alecsandri nr 6.

07
/02
/22

Opera Națională București prezintă vineri, 11 februarie, ora 18:30, spectacolul de operă „La Bohème” de Giacomo Puccini, capodoperă a verismului care, de peste 125 de ani, impresionează și entuziasmează publicul din toate generațiile de melomani. Este una dintre cele mai reprezentative opere în care este cântată sublim viața tinerilor și atmosfera spiritului lor juvenil.

07
/02
/22

Vineri, 11 februarie 2022 (de la 19.00), la Sala Radio, SEARA BEETHOVEN se va desfășura sub bagheta dirijorului german CHRISTOPH  KÖNIG, care a urmat studii de perfecționare sub tutela unor celebri muzicieni, ca Sergiu Celibidache și Sir Colin Davis. Începând din stagiunea 2023 – 2024, Christoph König va prelua conducerea orchestrei simfonice a radioteleviziunii spaniole.

07
/02
/22

Joi, 10 și vineri,11 februarie 2022, Orchestra simfonică a Filarmonicii „George Enescu”, condusă de dirijorul italian Gian Luigi Zampieri, va prezenta un program cu două lucrări de referință: Concertul în la major pentru clarinet şi orchestră, KV622 de Wolfgang Amadeus Mozart, cu clarinetistul Emil Vișinescu în ipostaza de solist, și Simfonia nr. 1, în do minor, op. 11 de Felix Mendelssohn. Concertele se vor desfășura de la ora 19.00, în Sala mare a Ateneului Român, în condițiile respectării restricțiilor pandemice. 

26
/01
/22

Piano STAR - Programul de excelență destinat tinerilor pianiști din segmentul preuniversitar a organizat sâmbătă, 22 ianuarie 2022, Festivalul Piano STAR, un maraton al repertoriilor studiate în întregul proiect, după 4 module de perfecționare tehnică și interpretativă, susținute de profesori de pian din importante academii de muzică din Europa.

18
/01
/22

Situația globală din ultimii (deja) doi ani și mai ales de anul trecut a adus sau accelerat câteva trenduri interesante în producția, prezentarea și consumul de muzică clasică, în opțiunile publicului și modul în care artiștii și organizatorii de evenimente au adus muzica spre audiențe tot mai largi.