Lansare de carte la Teatrul Național „Marin Sorescu” din Craiova: „Teatrul.ro 30. Noi nume / Theatre.ro 30. New Entries”
https://www.ziarulmetropolis.ro/lansare-de-carte-la-teatrul-national-marin-sorescu-din-craiova-teatrul-ro-30-noi-nume-theatre-ro-30-new-entries/

Volumul colectiv bilingv Teatrul.ro 30. Noi nume / Theatre.ro 30. New Entries coordonat de criticul de teatru Oltiţa Cîntec se lansează sâmbătă, 8 februarie 2020, ora 18:30, la Teatrul Naţional „Marin Sorescu” Craiova. Materialul reuneşte portretele a 30 de artişti care s-au impus după momentul 1989. Printre aceştia şi regizorii Naţionalului craiovean – Radu Afrim şi Bobi Pricop.

Un articol de Petre Ivan|7 februarie 2020

“Raportat la scară istorică, 30 de ani nu reprezintă prea mare lucru ca perioadă. Enciclopediile specializate consemnează conflicte care au durat mai mult! Trei decenii sunt o mică etapă în cronologia milenară, un stadiu în care evenimentele abia dacă au timp să se coaguleze, darămite să se maturizeze ori să-și atingă limitele. Însă din perspectivă personală, 30 de ani, câți au trecut de la momentul de cumpănă 1989, sunt echivalentul maturității, fie a celei biologice, fie a celei profesionale. Ca indivizi, nu avem la dispoziție generoasa dimensiune temporală a istoriei, o avem exclusiv pe aceea a propriei biografii, limitată în timp și pentru care acești 30 de ani înseamnă o bucată consistentă. E unul dintre considerentele pentru care mi s-a părut aproape obligatoriu să-mi mobilizez colegii și să orientăm reflectoarele analizei teoretice către numele noi din perimetrul scenic care s-au afirmat în condiții de libertate. (…) Contextul românesc a fost în acești ani de tranziție mereu sub asediul imprevizibilului, al instabilității și lipsei de predictibilitate. A trebuit să perseverăm pentru a impune fiecare mică schimbare care să zdruncine inerția și stagnarea. Ultimele trei decade nu s-au bucurat de un ritm al transformării de care România ar fi avut nevoie, și adesea nici direcția n-a fost cea mai avantajoasă pentru cetățeni. Volumul acesta nu e unul polemic, e un tablou de grup al celor care prin ceea ce au imaginat pentru scenă au reușit să împingă în sensul progresului arta căreia i s-au consacrat. Despre ei e vorba în paginile acestea.” Oltița Cîntec

Oltița Cîntec este critic de teatru, președintă a Asociației Internaționale a Criticilor de Teatru România (AICT.RO), profesor asociat la Universitatea Națională de Arte „George Enescu” din Iași. Publicist activ, cercetător al fenomenului teatral autohton și internațional, a semnat articole de specialitate și academice în țară și străinătate. Este autoare a mai multor cărţi de teorie şi istorie teatrală despre arta spectacolului contemporan, multe dintre ele premiate. De-a lungul timpului a contribuit cu studii în volume colective din ţară şi străinătate, îmbogățind informațiile cu privire la teatrul contemporan din România și din lume.

Lansarea volumului va fi moderată de Nicolae Coande, șeful serviciului dramaturgie al teatrului. La eveniment vor participa Oltița Cîntec, coordonatoarea lucrării, alături de Silvia Dumitrache și Oana Cristea-Grigorescu (critici de teatru, contributori), dar și regizorul Bobi Pricop, căruia ii este dedicat un capitol din acest volum.

De altfel, lansarea volumului este programată în preambulul spectacolului “RADIO” de Eric Bogosian, cea mai recentă producție a Teatrului “Marin Sorescu” Craiova, în regia lui Bobi Pricop, spectacol ce se va juca de la ora 19:00 în Sala “Amza Pellea”.

“Regizorul Bobi Pricop a făcut un spectacol fascinant despre demenţa patologică a lumii cu un text de Eric Bogosian, Talk Radio, premiat cu Premiul Pulitzer în 1987 şi ecranizat de Oliver Stone în 1988. E surprinzător să vezi cum o emisiune radiofonică de aproape două ore, redată ca atare pe scenă, devine atât de palpitantă și pe plan vizual.” – Oana Stoica, Scena9.ro

22
/11
/23

Iosif Paștina joacă în “Disco Regret”, piesă scrisă de Doru Vatavului și regizată de Irisz Kovacs. A terminat U.N.A.T.C-ul în 2020 la clasa profesorilor Marius Gîlea, Bogdana Darie, Ioana Barbu și spune că: "Am avut noroc că am terminat chiar la începerea pandemiei și am avut privilegiul de a apuca să joc de câteva ori licența până la lockdown. Alți colegi n-au fost așa norocoși”.

21
/11
/23

Ce începe clandestin și se termină cel puțin amuzant? O petrecere organizată de barmanul Klaus (Adrian Nicolae) la clubul în care lucrează, unde fratele lui, bodyguard (Cosmin „Micutzu” Nedelcu) e nevoit să dea o mână de ajutor, cu zâmbetul pe buze, e povestea filmului Klaus & Barroso.

20
/11
/23

Vineri, 24 noiembrie 2023 (de la 19.00) veți asculta la Sala Radio una dintre creațiile muzicale religioase care s-au bucurat de un mare succes în sec. XIX: Stabat mater, lucrare semnată de ROSSINI, marele compozitor italian cunoscut mai ales pentru operele sale, printre care celebrele Il barbiere di Siviglia (Bărbierul din Sevilla) sau La Cenerentola (Cenușăreasa).

20
/11
/23

Vineri, 1 decembrie, de la ora 18:30, vă propunem Concertul Extraordinar de Ziua României, o punte între generații, eveniment în cadrul căruia soliști ai Operei Naționale București vor interpreta arii, lied-uri și duete din creația românească alături de tinerii membri ai Studioului Experimental în Artele Spectacolului Muzical ,,Ludovic Spiess”, acompaniați la pian de către Luminița Berariu și Bogdana Grecova.

17
/11
/23

“Lacul Lebedelor”, cel mai faimos spectacol de balet al tuturor timpurilor, se joacă în premieră pe scena Sălii Palatului din București, cu participarea extraordinară a Baletului Operei Naționale București, avându-i ca invitați pe prim balerinii de talie mondială Iana Salenko și Marian Walter.

17
/11
/23

Editura Litera invită cititorii să se bucure de noi apariții editoriale, reduceri și întâlniri cu autorii favoriți, între 22 și 26 noiembrie, în cadrul Târgului de Carte Gaudeamus 2023, desfășurat la Pavilionul Central Romexpo.

17
/11
/23

Înaintea concertului de pe 18 noiembrie de la Arenele Romane, byron lansează un videoclip pentru cea mai complexă piesă din repertoriul trupei - În infern. Scrisă într-o singură zi, orchestrată în 6 luni și filmată în două zile, piesa de zece minute încheie noul album Efemeride.