Le Cafe de nuit, tabloul lui Van Gogh confiscat de bolșevici, rămâne în SUA
https://www.ziarulmetropolis.ro/le-cafe-de-nuit-tabloul-lui-van-gogh-confiscat-de-bolsevici-ramane-in-sua/

Un faimos tablou semnat de Vincent Van Gogh va putea rămâne expus în Statele Unite, a decis Curtea Supremă, respingând recursul făcut de un descendent al unui colecţionar rus care a cerut restituirea acestuia, pe motiv că pictura fusese confiscată de către bolşevici. Astăzi, 30 martie, se împlinesc 163 de ani de la naşterea lui Van Gogh.

Un articol de Petre Ivan|30 martie 2016

Francezul Pierre Konowaloff, strănepotul unui colecţionar de artă rus, și-a văzut astfel năruite speranțele de a recupera pictura impresionistă “Le Cafe de nuit”, realizată de Vincent Van Gogh în septembrie 1888 la Arles.

Pânza, estimată la circa 200 de milioane de dolari, se află în prezent la galeria de artă a Universității americane Yale. Lucrarea i-a aparținut lui Ivan Morozov, un iubitor de artă rus, care a strâns o colecție impresionantă de opere ale marilor pictori ai secolului al XIX-lea și ai începutului de secol XX, în timpul călătoriilor sale frecvente la Paris.

Ivan Morozov a fost deposedat de proprietăți în urma revoluției bolșevice, iar colecțiile sale au fost naționalizate, intrând în posesia a ceea ce urma să devină URSS.

Pictura a fost apoi vândută în 1933 de către autoritățile sovietice unei galerii din Berlin și a ajuns ulterior într-o galerie din New York, înainte de a intra în colecția magnatului american Stephen Clark, nepotul unuia dintre fondatorii imperiului Singer.

Universitatea Yale a devenit proprietara operei în 1961 la moartea lui Clark, el însuși fost elev al prestigioasei instituții.

Konowaloff, strănepotul lui Morozov, a dus încă de la începutul anilor 2000 o luptă legală pentru a recupera pictura artistului olandez, argumentând că el este moștenitorul de drept, însă justiția americană a respins apelul și recursul acestuia.

Foto: Le Cafe de nuit – wikipedia

20
/10
/20

Editura Muzeului Național de Artă Contemporană și-a adăugat în colecție o nouă publicație „reper” pentru istoria vizualității contemporane din România, marcând astfel borna istorică a 30 de ani de la evenimentele lui decembrie 1989.

13
/10
/20

Expoziția-fenomen „Woman Unchained“ by Irina Greciuhina, care-a fost deschisă timp de o lună în spațiul expozițional Arbor.art.room, perioadă în care s-a bucurat de un imens succes, s-a închis în „real“, dar iubitorii de frumos mai au o șansă să contemple „Cina cea de taină“ cu femei și alte lucrări care i-au încântat pe bucureșteni în această perioadă.

12
/10
/20

Maria Orosan-Telea condensează în spațiul Kunsthalle Bega Box sub numele Later Edit 13 evenimente cuprinse în programul „Draft” - un program curatorial despre proiecte artistice în stadiu de idee, parțial realizate sau replicabile la scară mai mare, desfășurat din 2018 în Biblioteca Pavilion din Timișoara.

05
/10
/20

O expoziție de fotografie, proiecții de filme, teatru, recital de saxofon – programul Institutului Cervantes din București pentru luna octombrie include o serie de evenimente artistice care evidențiază creativitatea și caracterul inovator al mediului artistic de limbă spaniolă, o formă de a marca Ziua Națională a Spaniei, celebrată pe 12 octombrie. Totodată, octombrie înseamnă și reluarea activităților cu prezență la sediul instituției, din Bulevardul Regina Elisabeta 38.

01
/10
/20

În ciuda restricțiilor contextului pandemic, 32.405 de persoane au participat la ediția a 7-a Art Safari, finalizată duminică noapte, probabil cel mai mare eveniment dedicat artei în România, unic ca amploare, concept și structură. Muzeul temporar, deschis pentru două săptămâni, de data aceasta în Victoria Tower, a ocupat cu artă o suprafață de 6.000 de metri pătrați și a găzduit 800 de opere în valoare totală de peste 12 milioane de euro.

28
/09
/20

Când arta devine o formă de a pătrunde dincolo de vizibil, în adâncurile nevăzute ale ființei, artistul accede la o conectare profundă cu el însuși prin accesarea părților nevăzută ale Sinelui. Creația capătă un substrat mult mai profund, iar artistul devine mai mult decât un simplu imitator al conținutului realității. Cel care lasă emoția să se manifeste pe pânză, invită privitorul spre expresivități și trăiri care compun un întreg ansamblu de stări ale creatorului.

Pagina 1 din 5812345...102030...Ultima »