Les Films de Cannes à Brăila se deschide pe 15 noiembrie
https://www.ziarulmetropolis.ro/les-films-de-cannes-a-braila-se-deschide-pe-15-noiembrie/

Prima ediţie a festivalului Les Films de Cannes à Brăila are loc între 15 şi 17 noiembrie, la Cinema Cinefeel, cu filmele văzute şi premiate în Competiţia Oficială a Festivalului de Film de la Cannes.

Un articol de Liliana Matei|12 noiembrie 2019

Festivalul începe vineri, 15 noiembrie, cu filmul care a câștigat marele premiu – Palme d’Or – al celei de-a 72-a ediții a Festivalului de la Cannes, cu unanimitate de voturi din partea juriului condus de Alejandro González Iñárritu. Parasite, deBong Joon-Hoeste un basm modern despre inegalitățile sociale din Coreea de Sud. Șomeri, membrii familiei Ki-taek arată un interes deosebit pentru bogata familie Park, până când într-o zi existențele lor se împletesc. Acesta este începutul unui șir de întâmplări imprevizibile care converg „într-un film genial, captivant și care refuză categoriile”, conform IndieWire.

A doua zi de festival prezintă cel mai recent film al lui Xavier Dolan, copilul teribil al cinema-ului și filmul care i-a adus lui Antonio Banderas Premiul pentru interpretare masculină, la Cannes 2019.

Xavier Dolancontinuă să uimească, de data aceasta cu filmul Matthias et Maxime, selectat în Competiția oficială la Cannes anul acesta. Este o poveste despre doi prieteni din copilărie care se sărută pentru filmările unui scurtmetraj de amatori. Dar acest sărut aparent inofensiv îi afectează profund și generează un mix de confuzie și emoție pentru cei doi.

Dolor y Gloria, de Pedro Almodóvarmarchează a șaptea colaborare a regizorului cu Antonio Banderas și i-a adus acestuia Premiul pentru interpretare masculină.Salvador Mallo (interpretat magistral de Banderas) este un cineast aflat în plină criză creativă, afectivă și de sănătate. Redescoperindu-și trecutul, Salvador simte nevoia urgentă de a-l povesti și astfel, își găsește salvarea. O poveste dură și emoționantă, pentru care Banderas a trebuit, conform propriilor mărturisiri, să-și suprime personalitatea ca să recreeze un alter ego al regizorului.

Duminică publicul va putea vedeaLe Jeune Ahmed, cel mai recent film al fraților Luc și Jean-Pierre Dardenne, o poveste despre un tânăr tulburat care este prins între tentațiile vârstei și idealurile religioase de puritate. Cei doi regizori realizează „un portret percutant, impregnat de o mare umanitate” (Télérama), oferind o abordare liniștită și empatică în gestionarea unui personaj destul de controversat. „Un film de o forță rară”, conform cotidianului francez Le Nouvel Observateur,Le Jeune Ahmedle-a adus cineaștilor Premiul pentru regiela festivalul de pe croazetă.

Tot duminică va fi proiectatPortrait de la jeune fille en feu, în regia lui Céline Sciamma, peliculă ce a obținut Premiul pentru cel mai bun scenariula Cannes, 2019. Cineasta a fost o prezență constantă la Cannes încă de la debut, iar Portrait de la jeune fille en feua fost inclus instant de IndieWirepe lista celor mai bune filme ale deceniului. În Franța secolului al XVIII-lea, tânăra Marianne este angajată să facă potretul de nuntă al lui Héloïse. Însă cum aceasta din urmă refuză să pozeze, întrucât nu dorește să se căsătorească, Marianne se vede nevoită să apeleze la subterfugii pentru a realiza portretul în secret. Primul film de epocă al regizoarei este „atât de bun încât îți vei dori să-l revezi cu încetinitorul pentru a înțelege exact cum a făcut”, citim pe Hollywood Reporter.

Les Films de Cannes à Brăila se va încheia cu Il Traditore, cel mai recent film al lui Marco Bellocchio, prezentat în Competiție la Cannes 2019. La începutul anilor 80, războiul dintre șefii mafiilor siciliene e în toi. Tommaso Buscetta, membru al clanului Cosa Nostra, fuge din țară și se ascunde în Brazilia. Între timp, în Italia, reglările de conturi se țin lanț, iar apropiații lui Buscetta sunt asasinați unul câte unul. Arestat de poliția braziliană, apoi extrădat, Buscetta ia o decizie care va schimba istoria Mafiei: aceea de a-l întâlni pe judecătorul Giovanni Falcone și de a-și trăda jurământul de credință făcut clanului Cosa Nostra.

26
/11
/21

INTERVIU „Cu fiecare film am impresia că învăţ ceva nou despre meseria de actor”, afirmă într-un interviu cunoscutul actor franco-algerian Kad Merad, progatonist în comedia „Succes de public” („Un triomphe”, 2020), regizată de Emmanuel Courcol şi disponibilă în prezent în cinematografele din România.

22
/11
/21

„Titane”, cel mai șocant film al anului, ajunge în cinematografele din România din 3 decembrie, distribuit de Independența Film. Catalogat drept thriller psycho-sexy, „Titane” a stârnit valuri de șoc la Cannes, mai mulți spectatori pierzându-și cunoștința în timpul proiecției.

22
/11
/21

Primele trei filme din seria „Matrix” vor fi difuzate de Warner TV în luna decembrie, în așteptarea celui de-al patrulea lungmetraj, „Renașterea/ Resurrections”, care va fi lansat în preajma Crăciunului.

22
/11
/21

Viaţa grea din Gaza, violenţele asupra palestinienilor din teritoriile ocupate, agresiunile asupra femeilor în lumea arabă sau problema refugiaţilor se numără printre subiectele tratate de o serie de documentare care completează programul ediţiei din acest a Festivalului Filmului Palestinian.

17
/11
/21

Regizat de britanicul Edgar Wright, „Last Night in Soho” (2021) stă pe o idee grozavă. Ia un reflex des întâlnit al multora dintre noi, idealizarea unei anumite perioade, şi îl aruncă în aer cu stil.

10
/11
/21

CRONICĂ DE FILM Mi-e neaşteptat de greu să scriu despre „La civil” (2021), deşi e un film pe care am fost nerăbădător să îl văd. „Waiting for August” (2014), documentarul cu care a debutat Teodora Mihai, regizoare din Belgia, dar de origine română, m-a impresionat când l-am văzut şi încă îi port o amintire puternică.

04
/11
/21

Ce-mi place foarte mult la cinema-ul furios al lui Nadav Lapid este că nu ştii niciodată unde te va duce şi în ce fel te va învălui. Singurul lucru pe care poţi să îl anticipezi este că vei fi surprins. Nu-ţi rămâne decât să te laşi purtat de ideile sale neconvenţionale şi incomode.

01
/11
/21

CRONICĂ DE FILM În „A Hero” (2021), noul său lungmetraj, câştigător ex-aequo al Grand Prix la Cannes, regizorul iranian Asghar Farhadi îşi recâştigă inspiraţia creatoare care l-a consacrat printre marii autori de cinema contemporani.