„Libertatea bărbaților de a inoportuna”. Scandalul Weinstein naște… monștri sacri
https://www.ziarulmetropolis.ro/libertatea-barbatilor-de-a-inoportuna-scandalul-weinstein-naste-monstri-sacri/

Un editorial publicat de o serie de vedete şi intelectuale franceze, printre care celebra actriţă Catherine Deneuve, în ziarul Le Monde apără „libertatea de a inoportuna” a bărbaţilor şi se pronunţă împotriva campaniei de denunţuri care a apărut după izbucnirea scandalului Weinstein.

Un articol de Petre Ivan|10 ianuarie 2018

„Violul este o crimă. Dar curtea insistentă sau stângace nu este un delict, nici galanteria o agresiune machistă”, scriu cele o sută de actrițe, scriitoare, cercetătoare sau ziariste, care resping „puritanismul” apărut după primele acuzatii de hartuire sexuala care l-au vizat pe puternicul producător american.

„Campanie de delațiuni”, „justiție expeditivă”: bărbații au fost „sancționați în exercițiul meseriei lor, constrânși să demisioneze, când nu au făcut decât să atingă un genunchi, sa încerce să fure un sărut, să vorbească de lucruri intime în cadrul unui dineu de afaceri sau pentru că au trimis mesaje cu conotații sexuale unei femei” față de care atracția nu era reciproca”, scriu acestea, evocand un „val purificator”.

Pentru acestea, „această febră de a trimite „porcii” la abator, departe de a ajuta femeile să devina independente”, servește in realitate „intereselor dușmanilor libertății sexuale, extremiștilor religiosi, celor mai aprigi reacționari si celor care cred (…) că femeile sunt ființe aparte, copii cu chipuri de adulți, care au nevoie să fie protejate”.

„În calitate de femei, nu ne recunoaștem în acest feminism care, dincolo de denunțarea abuzurilor de putere, ia chipul unei uri față de bărbați si de sexualitate”, mai spun semnatarele textului, care afirmă că apără „libertatea de a inoportuna, indispensabilă libertății sexuale”.

Foto: Catherine Deneuve în “Belle de Jour” – facebook

 

28
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După „Cealaltă Irina” (2009) și „Q.E.D.” (2013), regizorul Andrei Gruzsniczki revine cu un nou lungmetraj, „Zavera” (2019), o dramă minimalistă - dar și manieristă - despre un inginer constructor (Dorian Boguță) a cărui viață e dată peste cap de moartea celui mai bun prieten (Șerban Pavlu).

28
/11
/19

Organizat de American Independent Film Festival și Cinema „Elvire Popesco”, pe 30 noiembrie, Maratonul „Blade Runner” este o invitație în lumea a două filme cult.

27
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Martin Scorsese revine cu voluptate la ce i-a fost cel mai drag: filmul cu gangsteri. Produs și lansat de Netflix, adică în afara limitărilor la durată impuse de o distribuție în cinematografe, „The Irishman” i-a permis veteranului regizor să se lăfăie într-o cronică a mafiei de aproape trei ore și jumătate.

23
/11
/19

10 filme internaționale proiectate în premieră la București, un juriu de excepție, 12 masterclass-uri și 2 workshop-uri cu specialiști în cinematografie și actorie, și voie bună fără limite!

21
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După două filme ilustrative, fără forță, eșuate, „Poarta Albă” (2014) și „Fals tratat de mântuire a sufletului” (2018), nu aveam mari așteptări de la noul lungmetraj al regizorului Nicolae Mărgineanu, „Cardinalul” (2019), tot despre victimele comunismului. Filmul are însă câteva calități, fără a fi memorabil.

19
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Primele două episoade din sezonul al treilea al miniseriei „Umbre”, produs de HBO și scris și regizat de Bogdan Mirică, arată mai bine decât primele două sezoane. Asta nu înseamnă că lipsesc de tot replicile teribiliste sau că narațiunea nu e tot simplistă. Doar că personajele sunt mai închegate.